Autostrăzile din țară, dar și DN1, vor fi mai bine monitorizate. Cum vor fi reperați cei care încalcă regulile de circulație
Cele trei autostrăzi care pleacă din București, și DN1, vor fi monitorizate cu un sistem complex de aparate de detecție, camere de supraveghere, senzori și stații meteo.
Compania națională de drumuri a scos la licitație contractul de peste 110 milioane de lei pentru instalarea echipamentelor pâna la Pitești, respectiv Cernavodă, și Ploiești.
Sistemul va permite culegerea unor date generale despre trafic, detectarea șoferilor care încalcă regulile de circulație, dar și avertizarea conducătorilor auto asupra unor pericole.
Pe Autostrada 3, de pildă, în numai 60 de kilometri, vor fi instalate 20 de aparate care pot determina numărul mașinilor, viteza cu care rulează și distanța dintre ele.
29 de camere de detecție a incidentelor vor semnala vehiculele oprite, mersul pe contrasens, apariția vreunui pieton, pierderea încărcăturii, fumul, focul sau ceața. Li se adaugă patru stații meteo și 17 camere de supraveghere.
Camerele pot fi fixe sau mobile, iar unele vor identifica numerele de înmatriculare ale mașinilor. Autoritățile ii vor depista cu ușurință pe cei care circulă cu viteză, nu au rovinietă sau au gabaritul depășit.
Asociația Pro Infrastructură trage un semnal de alarmă
Numărul buclelor inductive va crește, iar acestea vor fi instalate nu doar pe autostrăzi, ci și pe bretelele de acces.
Mihai Niculescu, Organizatia Română pentru Sisteme Inteligente de Transport: „Putem să le considerăm ca fiind niște fire care se montează în asfalt. Sistemul imi permite să văd fluxul de vechicule si să îmi dau seama cât de aglomerat este, în special în zona unor intersecții rutiere”.
Informațiile culese de sistemele de monitorizare vor fi transpuse pe panouri cu mesaje variabile, astfel încât șoferii să știe ce-i așteaptă pe șosea. Cei care au trecut, luni, pe A3 aveau păreri împărțite.
Șofer: „Nu ai toaletă, nu ai o parcare unde să poți să parchezi pentru o problemă cu mașina și dacă vine poliția te ia ca de ce stai pe banda de urgență”.
Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că mai avem sisteme de monitorizare inteligente instalate în țară, dar nu sunt integrate și nici folosite la întreaga capacitate.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Pe toate autostrăzile avem montate camere CCTV cu circuit închis, dar nu se uită nimeni la ele și atunci un operator care nu există nu poate sa vadă un anumit eveniment un accident și nu poate să pună pe toate portalurile VMS relevante restricții de viteză”.
Sursa: Pro TV
Etichete: autostrada, dn1, soferi, camere de supraveghere, autostrazi,
Dată publicare:
06-03-2023 20:16