O poartă nouă la intrarea în Timișoara, după ce un tânăr a fost ucis de cea veche în timpul furtunii
După ce un tânăr a fost ucis la Timișoara în timpul furtunii de acum două luni, când poartă de intrare în oraș s-a prăbușit peste mașină în care se află, acum se fac lucrări la o construcție simililară, aflată în altă zonă.
Inspectoratul de Stat în Construcții a cerut ca plăcile grele de fibro-ciment, de pe scheletul metalic, astfel încât, în cazul unui vânt puternic, să nu se repete tragedia din timpul ultimei vijelii.
Echipe de muncitori au început marți seara să îndepărteze plăcile care ar obtura trecerea vântului, în caz de furtună.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În septembrie, o poartă similară, aflată pe Calea Lugojului, s-a prăbușit peste mașină unui tânăr de 24 de ani, surprins în trafic de vijelie. Bărbatul a murit pe loc.
Inspectoratul de Stat în Construcții a emis acum câteva zile, raportul de punere în siguranță a obiectivului.
Eva Georgeta Andreaș, prefectul județului Timiș: “Momentan noi nu știm dacă această poartă poate rezista sau nu unei situații de urgență cum a fost cea din dată de 17 septembrie. Noi nu putem sta până în dată de 4 decembrie când Inspectoratul de Stat în Construcții a dat dispozitiv că aceast obiectiv să fie realizat"
În paralel, la Parchet este o anchetă în desfășurare care va stabili dacă va fi tras cineva la răspundere pentru incidentul mortal de acum două luni.
Nicolae Robu, primarul Municipiului Timișoara: "Spun că dăm jos acele plăci care au fost puse pe partea orizontală a porții, deocamdată. Este o expertiză în desfășurare la procuratură și acolo se va recurge la experți, specialiști care vor trage concluziile de rigoare. Dacă cineva a greșit trebuie să platească.”
Poarta a fost contruită în 1980, iar în 2015 s-au făcut doar intervenții de suprafață, de cosmetizare, și nu s-a lucrat la consolidarea ei și la structura de rezistență. Pentru lucrări s-au cheltuit atunci 50 de mii de euro.