"M-am asezat pe un scaun si s-a rupt cu mine, e o bataie de joc". Seful ANPC si tabloul raziei de proportii de pe litoral
Camere murdare, cu aspect jalnic si oameni nervosi asteptand pe strada sa se cazeze.
Este tabloul de care au avut parte inclusiv inspectorii ANPC care au pornit o razie de proportii la mare. Totul dupa ce, luni, zeci de persoane au fost anuntate, la receptiile mai multor hoteluri din sudul litoralului, ca li s-a anulat vacanta mult visata.
Dupa un drum de cateva ore, marti, doua familii cu copii mici au ajuns la un hotel din Saturn. Oamenii au descoperit ca nu au unde sa se cazeze. La ora 16 inca nu li se rezolvase problema, desi ar fi trebuit sa intre in camere de la pranz asa cum scria pe vouchere.
"Am stat cu copilul de dimineata, doarme copilul in masina", spune o femeie.
"Ne-au trimis la un alt hotel, era groaznic, ieseau saltelele prin arcuri”, completeaza o alta turista.
Inspectorii ANCP au gasit in camere mobilier din anii 70, in ruina.
"Am intrat printr-o camera, m-am asezat pe un scaun si s-a rupt scaunul. Este o bataie de joc a operatorului economic sau a agentiei", spune Marius Dunca preşedintele ANPC.
Revoltati, oamenii sustin ca au primit confirmari din partea reprezentantilor hotelurilor si au dat chiar si un avans.
Cu toate acestea, multi s-au vazut nevoiti sa isi ia banii inapoi si sa isi caute un alt loc in care sa se cazeze.
"Nu se poate asa ceva. E bataie de joc. Am venit in concediu. Doamna, cu nonsalanta, ne trimite unde vrea ea."
Asemenea scene s-au derulat ieri in mai multe hoteluri din sudul litoralului nostru. Zeci de turisti din toata tara au venit la malul marii stiind ca si-au rezervat camere in urma cu luni bune - fie prin agentii de turism, fie direct la receptie. Dar cand au vrut sa se cazeze, li s-a spus ca nu mai sunt locuri libere.
"Si uitati copii mici, cum isi bat joc. Si stau prin parcare prin masini. Nu se poate asa ceva."
Ore in sir au stat si au asteptat in speranta ca totul se va rezolva.
Turist: "Si am ajuns aici si nu mai au camere."
In cele din urma, din partea reprezentantilor hotelurilor au venit si solutiile.
Turista blonda: "Ne propune sa mergem in alta parte, la intrare in statiune, hoteluri pline de igrasie."
O alta varianta a fost ca turistii sa isi primeasca banii dati ca avans atunci cand au facut rezervarile.
Turista: "Si daca iei banii inapoi, la banii astia, pe bilete luate acum 3 luni, acum nu mai gasesti cazare nici la jumatate."
In timp ce o parte dintre ei au fost redistribuiti la alte hoteluri, altii s-au impacat cu ideea si s-au apucat de cautat locuri de cazare.
Turiste: "Am facut cerere sa ne restituie banii. Cautam in alta parte, in alte statiuni."
Reprezentantul unuia dintre hoteluri: "Agentiile au vandut fara sa aiba confirmarea noastra. Am avut o supraincarcare pe care am incercat sa o rezolvam."
Pentru un sejur de 10 nopti, intr-o camera dubla, turistii au platit o mie de lei. Ei au sesizat autoritatile, care urmeaza sa stabileasca cine se face vinovat de situatia creata.