Promisiuni că șoferii vor putea circula din 2024 pe A0, autostrada care înconjoară Capitala

×
Codul embed a fost copiat

Avem noi promisiuni că din 2024 am putea circula pe A0, autostrada care înconjoară Capitala. Anunțul optimist a fost făcut de ministrul Transporturilor după ani de amânări.

Deocamdată se lucrează doar în partea de sud și deja se anunță potențiale probleme.

Lucrările pe A0 au început anul trecut și au ajuns la 14% pentru lotul dintre Vidra și Bragadiru, care a fost contractat încă din 2019. Iar pentru cel de-al doilea lot au început abia acum două luni.

26 de metri lățime va avea viitoarea A0, cu doua benzi pe sens plus o bandă de urgență. Acum se lucrează pe zona de sud, pe cele două loturi câștigate la licitație de compania din Turcia. Ambele vor avea o lungime totală de aproximativ 37 de kilometri, pe care se vor construi 29 de poduri și pasaje.

Marius Ioniță, director tehnic: "Cea mai grea lucrare - nodul dintre autostrada A0 și A2, punctul critic al lucrării, prima zonă unde încep lucrările s-au amenajat și urmează să fie executate lucrările pentru pasajul principal peste A2, care va avea 700 de metri".

Citește și
Centura Capitalei, plină de gropi. Cum ar putea fi învinovățiți administratorii drumurilor de accidentele produse
Centura Capitalei, plină de gropi. De ce administratorii drumurilor nu sunt traşi la răspundere
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Mustafa Gafuroglu, directorul companiei: "Acesta este scopul nostru, să finalizam cel puțin o porțiune din lotul 1 și lotul 2 complet până la finalul anului 2022. Împreună cu o porțiune din lotul 1, ar putea ajuta foarte mult traficul din București".

Constructorul se teme că vor fi întârzieri, însă.

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Este nevoie de acele autorizații pentru resursele minerale. Pentru exploatarea de balast, e nevoie de umpluturi pe aceste loturi. E vorba de milioane de tone. Sper ca autoritățile din domeniu să rezolve și o să vorbesc și cu premierul pe acest subiect".

Lucrările la lotul 3, câștigat de o firmă din Grecia, adică ultima bucată din jumătatea sudică a inelului, ar urma să înceapă în iunie. Jumătatea de nord are două loturi contractate deja de un constructor străin, dar și licitații contestate pentru celelalte părți. În trei ani, autoritățile speră ca totul să fie gata.

Pentru că deocamdată pe centura existentă se stă la cozi kilometrice, se lucrează la mai multe pasaje pentru denivelarea intersecțiilor.

Printre proiectele viitoare de infrastructură se numără și dezvoltarea metroului din București, însă nu până la Otopeni, cum era planul inițial. Autoritățile analizează acum dacă merită investiția, dat fiind faptul că trenul de la Gara de Nord face 20 de minute până la Aeroport.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Lucrările la noua centură a Capitalei, încetinite de lipsa de muncitori. Salariile ajung la 8.000 de lei
Lucrările la noua centură a Capitalei, încetinite de lipsa de muncitori. Salariile ajung la 8.000 de lei

Lucrările la noua centură a Capitalei, încetinite de lipsa de muncitori. Salariile ajung la 8.000 de lei

Centura Capitalei, plină de gropi. De ce administratorii drumurilor nu sunt traşi la răspundere
Centura Capitalei, plină de gropi. De ce administratorii drumurilor nu sunt traşi la răspundere

Deși n-am avut încă iarnă adevărată și nici substanțe antiderapante nu s-au folosit, craterele din șosele tot au apărut.

Construcția noii centuri a Capitalei mai are de așteptat. De ce trebuie modificat complet traseul
Construcția noii centuri a Capitalei mai are de așteptat. De ce trebuie modificat complet traseul

11 firme se bat pentru construcția unui lot din A0, noua autostradă care va ocoli Bucureștiului. Lotul de aproape 20 de kilometri este în nordul Capitalei.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.