Promisiuni că șoferii vor putea circula din 2024 pe A0, autostrada care înconjoară Capitala
Avem noi promisiuni că din 2024 am putea circula pe A0, autostrada care înconjoară Capitala. Anunțul optimist a fost făcut de ministrul Transporturilor după ani de amânări.
Deocamdată se lucrează doar în partea de sud și deja se anunță potențiale probleme.
Lucrările pe A0 au început anul trecut și au ajuns la 14% pentru lotul dintre Vidra și Bragadiru, care a fost contractat încă din 2019. Iar pentru cel de-al doilea lot au început abia acum două luni.
26 de metri lățime va avea viitoarea A0, cu doua benzi pe sens plus o bandă de urgență. Acum se lucrează pe zona de sud, pe cele două loturi câștigate la licitație de compania din Turcia. Ambele vor avea o lungime totală de aproximativ 37 de kilometri, pe care se vor construi 29 de poduri și pasaje.
Marius Ioniță, director tehnic: "Cea mai grea lucrare - nodul dintre autostrada A0 și A2, punctul critic al lucrării, prima zonă unde încep lucrările s-au amenajat și urmează să fie executate lucrările pentru pasajul principal peste A2, care va avea 700 de metri".
Mustafa Gafuroglu, directorul companiei: "Acesta este scopul nostru, să finalizam cel puțin o porțiune din lotul 1 și lotul 2 complet până la finalul anului 2022. Împreună cu o porțiune din lotul 1, ar putea ajuta foarte mult traficul din București".
Constructorul se teme că vor fi întârzieri, însă.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: "Este nevoie de acele autorizații pentru resursele minerale. Pentru exploatarea de balast, e nevoie de umpluturi pe aceste loturi. E vorba de milioane de tone. Sper ca autoritățile din domeniu să rezolve și o să vorbesc și cu premierul pe acest subiect".
Lucrările la lotul 3, câștigat de o firmă din Grecia, adică ultima bucată din jumătatea sudică a inelului, ar urma să înceapă în iunie. Jumătatea de nord are două loturi contractate deja de un constructor străin, dar și licitații contestate pentru celelalte părți. În trei ani, autoritățile speră ca totul să fie gata.
Pentru că deocamdată pe centura existentă se stă la cozi kilometrice, se lucrează la mai multe pasaje pentru denivelarea intersecțiilor.
Printre proiectele viitoare de infrastructură se numără și dezvoltarea metroului din București, însă nu până la Otopeni, cum era planul inițial. Autoritățile analizează acum dacă merită investiția, dat fiind faptul că trenul de la Gara de Nord face 20 de minute până la Aeroport.
Sursa: Pro TV
Etichete: catalin drula, autostrada a0, ministrul transporturilor,
Dată publicare:
19-05-2021 20:23