Lucrările la noua centură a Capitalei, încetinite de lipsa de muncitori. Salariile ajung la 8.000 de lei

×
Codul embed a fost copiat

Pentru a putea construi autostrada de centură din sudul Capitalei, compania din Turcia care a câștigat licitația a adus muncitori de acasă, pentru că la noi nu se găsesc.

„Sunt serioși, lucrează bine și ne vor ajuta să dăm autostrada în folosință mai repede decât scrie în contract”, spun reprezentanții companiei.

Echipa de muncitori formată din turci veniţi în România să ne construiască autostrada de Centură este de două luni aici, însă deocamdată aceștia au văzut doar şantierul. Nu au vizitat nici măcar Bucureştiul.

Muncitorii turci au o experienţă de peste 20 de ani în construcţia de drumuri. Cei mai mulţi dintre ei vin din Ankara, iar acum locuiesc în Jilava, lângă Bucureşti, unde compania le-a închiriat case. De acolo vin în fiecare zi dimineaţă şi sunt aduşi pe şantier cu microbuzele.

În total sunt aproape 90. Românii care îi supervizează spun că în două luni nu au găsit în preajma şantierului nici măcar un ambalaj de bere. Muncitorii turci nu beau alcool. Şefii au vrut să le facă şi o cantină la care să le fie gătită mâncare ca acasă, dar nu au avut voie din cauza pandemiei.

Citește și
Imagini de la centrul din Chitila pentru bolnavi de Covod-19 cu forme ușoare - 6
EXCLUSIV: Imagini din centrul de la Chitila pentru bolnavi cu forme uşoare de COVID-19
„Oricât aș detesta un personaj”. CTP și-a ales „câștigătorul detașat” al dezbaterii candidaților la alegerile prezidențiale

Riza are 47 de ani, iar 25 i-a trăit mai mult pe şantiere. În Ankara îl aşteaptă soţia şi cei doi copii. Este supervizorul unei mici echipe care lucrează la ridicarea unui pod important peste Drumul Naţional 5.

Riza Peker: "Mergem repede acum, vom munci şi mai repede, avem tot ce ne trebuie. Am mai făcut astfel de proiecte în Turcia, va fi simplu pentru noi să terminăm proiectul."

Adem Yildiz: "Sunt trist un pic pentru că stau departe de familia mea, dar sunt bucuros că românii sunt buni cu turcii. Vom fi rapizi şi vom termina cât de repede putem."

Şi reprezentantul companiei turce în România a fost angajat în aviaţia militară americană. Ţintele anunţate de el sunt ambiţioase.

Mustafa Gafuroglu, director ALARKO: "Până la sfârşitul anului vrem să terminăm 9,5 kilometri din lotul 2 şi 4,5 km din lotul 1. Iar până la sfârşitul lui 2022 să finalizăm lotul 2 şi 5,5 km din lotul 1."

Pentru asta are nevoie de forţă de muncă. Pe şantier se va lucra în două schimburi, nu în trei cum a plănuit iniţial, pentru că nu găseşte muncitori necalificaţi pentru al treilea schimb. Cea mai mare problemă o reprezintă însă angajaţii calificaţi: sudori, mecanici, operatori de utilaje, specialişti în beton armat.

Mustafa Gafuroglu, director ALARKO: "Încercăm să găsim forţă de muncă în România, dar aveţi prea multe proiecte de infrastructură şi sunt foarte mulţi români care au plecat afară. Suntem nevoiţi să ne aducem muncitori calificaţi din Turcia. 90% din muncitori vor fi români, 10% din Turcia."

În câteva săptămâni ar urma să mai vină peste 100 de muncitori calificaţi turci. Potrivit companiei, un angajat calificat câştiga 8.000 de lei net pe lună. Unul necalificat are 4-5.000 de lei pe lună, indiferent de naţionalitate.

Autostrada de centură înconjoară actuala centură a Capitalei. Deocamdată a fost licitată partea de sud, între A2 şi A1. Pe lotul 1 şi 2 lucrează turcii de la Alsim Alarko, iar pe lotul 3 grecii de la Aktor şi Euro Construct.

Însă lucrările pe actuala centură a Capitalei, care ar trebui modernizată între DN2 şi A2, autostrada spre mare, se mişcă foarte încet. Reprezentanţii CNAIR şi ai ministerului Transporturilor se plâng că sunt prea puţini muncitori pe şantier. Stadiul lucrărilor a ajuns la doar 6%, deşi cei 11 kilometri ar trebui terminaţi în luna august a acestui an.

Articol recomandat de sport.ro
”Scandalos!” Kosovarii au ”explodat” după ce au văzut ce scrie în raportul meciului România - Kosovo
”Scandalos!” Kosovarii au ”explodat” după ce au văzut ce scrie în raportul meciului România - Kosovo
Citește și...
Centura Capitalei, plină de gropi. De ce administratorii drumurilor nu sunt traşi la răspundere
Centura Capitalei, plină de gropi. De ce administratorii drumurilor nu sunt traşi la răspundere

Deși n-am avut încă iarnă adevărată și nici substanțe antiderapante nu s-au folosit, craterele din șosele tot au apărut.

EXCLUSIV: Imagini din centrul de la Chitila pentru bolnavi cu forme uşoare de COVID-19
EXCLUSIV: Imagini din centrul de la Chitila pentru bolnavi cu forme uşoare de COVID-19

Centrul de spitalizare pentru bolnavi de COVID-19 cu forme ușoare, organizat într-o clădire situată pe centura Capitalei, în zona Bucureştii Noi – Chitila, a fost deschis, primele imagini fiind făcute publice de persoane care au fost internate aici.

Când ar putea fi gata Inelul de Centură al Capitalei. Anunțul ministrului Transporturilor
Când ar putea fi gata Inelul de Centură al Capitalei. Anunțul ministrului Transporturilor

Inelul de Centură al Capitalei se află în diferite stadii de proiectare şi execuţie, iar noi ne-am propus ca, până în anul 2023, să finalizăm lucrarea, a declarat, duminică, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

Accident grav în Capitală. Un pieton de 32 de ani a murit după ce a trecut strada neregulamentar
Accident grav în Capitală. Un pieton de 32 de ani a murit după ce a trecut strada neregulamentar

Un accident grav a avut loc marți-noapte în sectorul 1, pe şoseaua de centură a Capitalei, unde un pieton de 32 de ani a avut parte de un sfârșit tragic.

Recomandări
Cum arată platforma gigant Barents, care va fora sondele de gaze din Marea Neagră. Este mai mare decât un teren de fotbal
Cum arată platforma gigant Barents, care va fora sondele de gaze din Marea Neagră. Este mai mare decât un teren de fotbal

S-a făcut următorul pas în proiectul Neptun Deep. Platforma gigant Barents, care va fora cele 10 sonde de exploatare în Marea Neagră, a ajuns în Portul Constanța după un voiaj de 18 zile, din Spania.  

EXCLUSIV. Reacția lui Marcel Ciolacu în scandalul zborurilor plătite de Nordis: „Nu am văzut până acum un astfel de document”
EXCLUSIV. Reacția lui Marcel Ciolacu în scandalul zborurilor plătite de Nordis: „Nu am văzut până acum un astfel de document”

Cu șase zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, este din nou scandal pe scena politică. Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, președinta USR, Elena Lasconi, și Mircea Geoană îi cer demisia premierului Marcel Ciolacu.

1000 de zile de război în Ucraina, în cifre. Orașe distruse, familii îndurerate și o țară transformată
1000 de zile de război în Ucraina, în cifre. Orașe distruse, familii îndurerate și o țară transformată

19 noiembrie 2024 marchează cea de-a 1000-a zi a invaziei pe scară largă a Ucrainei de către Rusia, o piatră de hotar devastatoare care a remodelat națiunea și a trecut de punctul fără întoarcere.