Centura Capitalei, plină de gropi. De ce administratorii drumurilor nu sunt traşi la răspundere
Deși n-am avut încă iarnă adevărată și nici substanțe antiderapante nu s-au folosit, craterele din șosele tot au apărut.
Centura Capitalei este plină de gropi, iar șoferii se plâng că-și sparg cauciucurile și ajung cu mașinile în service.
Nici în București nu e mai bine. 18 mii de euro a fost dauna pentru o mașina frigorifică de marfă, după ce a căzut într-o groapă adâncă exact în centrul orașului.
Patronul societății este hotărât să dea Primăria în judecată.
Acest camion, care alimenta cu marfă mai multe magazine din Capitală, a căzut într-o groapă adâncă și nesemnalizata, chiar în fața Primăriei Capitalei, pe Bulevardul Elisabeta. Direcția mașinii a fost afectată, iar baia de ulei spartă. 90 de mii de lei este dauna calculată de un service autorizat. Apoi se adaugă și pabubele înregistrate de societatea care deține vehiculul, pentru că, din cauza defecțiunii, camionul nu a circulat, deci nu a produs venituri.
Remus Ciuraru, avocatul firmei păgubite: „Mașina a suferit daune foarte importante, n-a mai putut fi funcțională. A fost ridicată pe platformă și dusă direct în service. Administrația Străzilor Primăriei Municipiului București nu a luat măsurile necesare pentru a semnaliza de îndată acea problemă."
Două solictari pentru despăgubiri au fost trimise la Primăria Capitalei și, pentru că nimeni nu a răspuns, avocatul angajat de societate susține că dă în judecată Administrația Străzilor.
Numai în luna decembrie, la Primărie, s-au primit 134 de sesizări privind deficiente din carosabil și trotuare.
Bărbat: „Gropi sunt în tot Bucureștiul, oricât le-ai evita. Mai ales după ce plouă, se acoperă cu apă și dai fară să vrei în ele. Și uite așa se duc și pivoții și capete de bară și tot..."
Pe centura Capitalei, gropile sunt foarte dese. Iată ce putem vedea în apropierea comunei Pantelimon.
Șofer de TIR: „De la gropi, în momentul în care am urcat pe pod, atunci a explodat. Explozie, explozie... Acum trebuie să-mi aducă alte două roți, să le înlocuim că n-am ce să le fac. Când circuli pe șosea se întâmplă. Uitați-vă la cauciucuri doar le punem și, în general, le distrugem. Tot timpul să ocolim, tot timpul să frânăm."
În această porțiune, gropile sunt una după alta. Când vine o mașină mare: ori dă peste ele, ori trebuie să treacă puțin în partea cealaltă, pe contrasens, ceea ce este foarte periculos.
În Romania, doar în 0,2 la sută dintre cazuri administratorul drumului este găsit responsabil de comiterea accidentelor. Spre deosebire de Germania, unde statistica indică un procent de 57 la sută.
Diferența uriașă o reprezintă greșeala polițiștilor români, care nu trec problemele drumurilor în procesele verbale - susțin cei de la Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație
Cătălin Codescu, preș. Asociația Victimelor Accidentelor de Circulație: „Probelemele de infrastructură nu apar în actele de cercetare penală. Implicit, judecătorul în instanță nu poate dispune că administratorul este de vină atâta timp cât nu are documente, nu are probe în acest sens."
În continuare, România se afla în topul țărilor europene cu cele mai multe decese în accidente rutiere.