Construcția noii centuri a Capitalei mai are de așteptat. De ce trebuie modificat complet traseul
11 firme se bat pentru construcția unui lot din A0, noua autostradă care va ocoli Bucureștiului. Lotul de aproape 20 de kilometri este în nordul Capitalei.
Nu vă bucurați însă, pentru că pe celelalte loturi licitate deja nu au început lucrările, pentru că traseul ințial al noii centuri trebuie refăcut.
Ministerul Transporturilor şi Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu sunt în stare să lărgească şi să repare centura actuală a Capitalei, în ciuda promisiuni făcute de toţi miniştrii Transporturilor. Doar partea de nord este parţial refăcută, cea din sud este un coşmar pentru orice şofer, pentru că se formează cozi uriaşe.
Alegeri 2024
11:28
Ce atribuții are, de fapt, președintele României. Până unde poate merge puterea primului om în stat conform Constituției
09:31
Câte mandate are voie să aibă un președinte în România. De ce vom avea cu siguranță un nou președinte de anul acesta
08:01
Ciucă îl contrazice pe Ciolacu: România nu poate intra în Schengen de la 1 ianuarie. Nu se poate tehnic
22:26
Ilie Bolojan admite că a discutat cu Elena Lasconi şi cu Mircea Geoană, dar spune că nu le-a cerut celor doi să se retragă
De câţiva ani, autorităţile promit o nouă centură cu două benzi pe sens cu regim de autostradă. Numită A0, această autostradă, care ar urma să fie construită în jurul actualei centuri, ar putea prelua o parte semnificativă a traficului care sufocă oraşul.
Partea bună este ca noua centura A0 are are desemnaţi prin licitaţie constructori pentru jumătate din traseu. Este vorba de partea de sud, intre A1 şi A2.
Şi o bucată din nordul A0, de aproape 20 de kilometri este în licitaţie. 11 ofertanţi au fost înscrişi deja în cursă şi îşi dispută contractul de peste 180 de milioane de euro. Restul centurii la nivel de autostradă este deocamdată indecis.
Partea proastă este însă că lucrările nu au început acolo unde există constructori, deşi la semnarea primelor contracte cu firme din Turcia ni se promitea că în curând vom vedea primele utilaje pe şantier.
Sorin Scarlat, directorul CNAIR: "Să încercăm să scurtăm durata de proiectare, astfel la sfârşitul anului acesta să putem da ordinul de începere pentru lucrări."
Surse din cadrul Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere susţin că au apărut probleme pe traseul identificat iniţial.
După ce au semnat contractul, autorităţile au realizat că noua centură trece prin zone cu sonde petroliere. Mutarea lor ar întârzia proiectul cu peste un an şi ar costa enorm: 200 de milioane de euro. Aşa că acum se cauta un alt traseu.
Potrivit contractului, constructorii au termen 12 luni să proiecteze drumul şi alte 30 de luni să îl predea.
Noua centură A0 va costa mai bine o jumătate de miliard de euro, 85% bani venind de la Uniunea Europeană.