Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători

×
Codul embed a fost copiat

Se anunță o perioadă dificilă pentru industria auto. Unele companii din Europa au început deja să închidă fabrici. Chiar premierul a avertizat că fără industria auto, economia României s-ar putea prăbuși.

Firmele sunt obligate să reducă emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor, iar din 2035 nu vor mai putea fabrica autoturisme pe benzină și motorină. Asta, în contextul în care se vând mai puține mașini electrice.

Anul 2025 va aduce principalele schimbări majore care îi îngrijorează pe producătorii auto. Mașinile noi trebuie să emită, în medie, mai puțin dioxid de carbon, iar aceste cerințe vin într-un moment în care automobilele electrice abia se vând.

Dan Vardie, președinte Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România:

Ne vom trezi în situația în care aceste ținte stabilite de Comisia Europeană pentru 2025 și 2026 nu vor fi atinse, iar consecința faptului că nu vor fi atinse înseamnă amenzi care vor fi aplicate la fiecare mașină vândută care nu îndeplinește condițiile impuse de Comisia Europeană. Probabil că anul viitor vom avea situația unor sume de aproape 16 miliarde de euro. Sancțiuni pe care la sfârșitul zilei nu le plătește nici comisia și nici producătorul, le plătește consumatorul”.

Citește și
byd china
Rivalitatea China-Europa se intensifică la Salonul auto de la Paris. UE se pregătește să impună noi taxe
Primele ipoteze legate de moartea lui Silviu Prigoană. Surse medicale: a suferit un AVC sau un stop cardio-respirator

Până în 2035, toate vehiculele noi vândute în Uniunea Europeană vor trebui să fie cu emisii zero. Însă, Comisia Europeană a decis să revizuiască prevederile privind emisiile de dioxid de carbon în 2026, pentru a vedea dacă 2035 este un termen realist. Piaţa auto cere însă ca această reevaluare să aibă loc mai rapid, în 2025. În plus, pentru a face față valului de mașini electrice din China, oficialii de la Bruxelles au impus taxe vamale de până la 38% pentru importurile de mașini din această țară.

Adina Vălean, eurodeputat: „Asta înseamnă practic începutul unui război comercial care poate avea efecte pe piața globală, pe vânzările companiilor noastre producătoare de automobile în piața chineză sau piețele asiatice. Sunt voci care cer, de exemplu, întreruperea sau amânarea unor aplicări ale anumitor legi europene cu impact direct, pentru că industria nu este pregătită.”

Dar fără subvenţii serioase, mașinile electrice pierd teren, şi mai multe fabrici auto și de baterii ori se închid, ori recurg la concedieri.

François Roudier, secretar General OICA (Organizația Internațională a Producătorilor de Vehicule):

Vedem că multe companii, producători de automobile plus subantreprenori, trebuie să închidă fabrici. Închiderea fabricilor este mereu foarte dificilă. Noi mereu calculăm că un loc de muncă pierdut la o companie înseamnă trei locuri de muncă în domeniul auto. Este o problemă mare în toată Europa și este la fel în toată lumea”.

Pe de altă parte, lipsește și infrastructura pentru a face trecerea la mașinile verzi în totalitate.

Sigrid de Vries, director General ACEA (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile):

Piața nu se dezvoltă suficient de repede, iar cumpărătorii au nevoie de mai multă încredere, ei au nevoie de mai multe stații de încărcare, au nevoie de energie verde și accesibilă”.

Marcel Ciolacu, premierul României: „E un moment când toate forțele politice trebuie să înțeleagă că fără industria auto în România, economia României se prăbușește”.

Vânzările de mașini complet electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 43,9% în luna august față de aceeași perioadă din 2023.

Articol recomandat de sport.ro
Gest fără precedent la imnuri, înainte de România - Kosovo? "Ca răspuns pentru ce au făcut ei"
Gest fără precedent la imnuri, înainte de România - Kosovo? "Ca răspuns pentru ce au făcut ei"
Citește și...
Bijuteriile de la Salonul Auto de la Paris. Dacia, prezentă cu cel mai nou model - Bigster. Galerie foto
Bijuteriile de la Salonul Auto de la Paris. Dacia, prezentă cu cel mai nou model - Bigster. Galerie foto

Giganţii din industria auto s-au reunit la Salonul Auto de la Paris pentru a-şi prezenta cele mai noi concepte şi modele de producţie, concurând pentru a atrage atenţia publicului cu designuri atrăgătoare şi tehnologii futuriste.

Rivalitatea China-Europa se intensifică la Salonul auto de la Paris. UE se pregătește să impună noi taxe
Rivalitatea China-Europa se intensifică la Salonul auto de la Paris. UE se pregătește să impună noi taxe

Producătorii auto chinezi şi europeni s-au confruntat direct la Salonul Auto de la Paris, desfăşurat luni, pe fondul tensiunilor crescute, în contextul în care Uniunea Europeană se pregăteşte să impună taxe de import mari pentru vehiculele din China.

România, plină de șoferi inconștienți. MAI anunță că, în doar 24 de ore, a ”scos din trafic” peste 600 de conducători auto
România, plină de șoferi inconștienți. MAI anunță că, în doar 24 de ore, a ”scos din trafic” peste 600 de conducători auto

Ministerul de Interne a anunțat, sâmbătă, că ”în ultimele 24 de ore” ”au fost scoși din trafic” 636 de conducători auto. Motivul? Aceștia reprezentau ”un potențial pericol pentru ceilalți participanți”.

România, țara cu o treime din mașini mai vechi de 20 de ani și fără mecanici. Cum se explică lipsa lor
România, țara cu o treime din mașini mai vechi de 20 de ani și fără mecanici. Cum se explică lipsa lor

În timp ce o treime din parcul nostru auto este mai vechi de 20 de ani avem din ce în ce mai puţini mecanici.

Un celebru mogul a murit la vârsta de 86 de ani. A produs cea mai ieftină mașină din lume
Un celebru mogul a murit la vârsta de 86 de ani. A produs cea mai ieftină mașină din lume

Fondatorul grupului auto Tata, Ratan Tata, a murit la vârsta de 86 de ani. Mogulul indian a devenit celebru cu visul său de a construi cea mai ieftină mașină din lume, la aproximativ 1.200 de dolari.

Recomandări
Singurul liceu din România în care elevii dau BAC-ul internațional, examenul recunoscut oriunde în lume, fără echivalări
Singurul liceu din România în care elevii dau BAC-ul internațional, examenul recunoscut oriunde în lume, fără echivalări

Schimbarea în sistemul de învățământ este posibilă. Dovada vine de la Brașov, unde se afla unul dintre cele mai bune licee din țară Colegiul Național Andrei Șaguna.

Cum a murit Silviu Prigoană. Ce s-a întâmplat în ultimele clipe de viață ale omului de afaceri
Cum a murit Silviu Prigoană. Ce s-a întâmplat în ultimele clipe de viață ale omului de afaceri

Omul de afaceri Silviu Prigoană a murit subit, într-un restaurant din Bran. Echipajele medicale, sosite de urgență la fața locului, nu au reușit să-l resusciteze.  

Majorări serioase de prețuri în România, pe fondul inflației în creștere. Alimentele care s-au scumpit cel mai mult
Majorări serioase de prețuri în România, pe fondul inflației în creștere. Alimentele care s-au scumpit cel mai mult

Prețurile se încăpățânează să urce acum, pe final de an, și confirmă prognoza Băncii Naționale a României privind inflația.