Rivalitatea China-Europa se intensifică la Salonul auto de la Paris. UE se pregătește să impună noi taxe
Producătorii auto chinezi şi europeni s-au confruntat direct la Salonul Auto de la Paris, desfăşurat luni, pe fondul tensiunilor crescute, în contextul în care Uniunea Europeană se pregăteşte să impună taxe de import mari pentru vehiculele din China.
Evenimentul din acest an, cel mai mare salon auto din Europa, are loc într-un moment crucial.
Producătorii auto europeni, care se confruntă cu dificultăţi, trebuie să demonstreze că rămân competitivi, în timp ce rivalii chinezi caută să îşi consolideze prezenţa pe o piaţă extrem de competitivă.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Cu toate acestea, a existat un consens între şefii de companii din ambele regiuni cu privire la riscurile impunerii de taxe vamale de către UE.
”Cine plăteşte factura? Consumatorii. Acest lucru îi îngrijorează pe oameni şi va împiedica persoanele cu venituri mici să cumpere,” a declarat Stella Li, vicepreşedinte executiv al gigantului chinez de vehicule electrice BYD, pentru Reuters.
Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a avertizat, la rândul său, că taxele vamale vor încuraja producătorii auto chinezi să construiască fabrici în Europa, ceea ce va agrava problema supracapacităţii şi va duce la închiderea unor fabrici locale.
Nouă mărci auto chineze, inclusiv BYD şi Leapmotor, îşi prezintă cele mai noi modele la acest salon, potrivit CEO-ului Salonului Auto de la Paris, Serge Gachot. Spre deosebire de 2022, când acestea reprezentau aproape jumătate din brandurile prezente, anul acesta constituie doar o cincime, datorită unei prezenţe mai puternice a industriei auto europene.
La începutul lunii, statele membre ale UE au aprobat taxe de import de până la 45% pentru vehiculele electrice fabricate în China, menite să contracareze ceea ce Bruxelles-ul consideră a fi subvenţii neloiale din partea Beijingului. China a negat aceste acuzaţii şi a ameninţat cu măsuri de retaliere.
În ciuda criticilor din partea producătorilor auto chinezi, aceştia continuă să-şi extindă planurile în Europa, fără a anunţa majorări de preţuri pentru a acoperi taxele vamale impuse.