Animație grafică. Momentul în care aeronava depresurizată, care venea la București, coboară la 2.000 de m înălțime
Experiență la înălțime pentru pasagerii unui avion care venea de la Praga, la București.
Au fost anunțați că aeronava s-a depresurizat la 10 mii de metri înălțime, măștile de oxigen au căzut, și, conform procedurii, pilotul a coborât de urgență la 2 mii de metri.
În final, avionul a aterizat în siguranță pe Otopeni, iar o anchetă trebuie să arate ce s-a întâmplat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Acesta este momentul în care cei 103 pasageri au fost rugaţi de comandant să-şi pună măştile. Erau deasupra munţilor Carpaţi. Deşi speriaţi, mulţi pasageri au filmat cele întâmplate.
Avionul Blue Air a plecat la ora 16.40 de la Praga. Urma să ajungă la 18:30 la Bucureşti. Incidentul s-a produs la ora 18.00.
Mai mulţi prieteni care se întorceau dintr-un City Break petrecut în Praga recunosc că s-au speriat, însă membrii echipajului au reuşit să-i liniştească.
Oamenii au respectat indicaţiile stewardeselor şi şi-au pus măştile aşa cum au fost instruiţi.
Cristian Anghel, pasager: "Am tras de mască, nu ştiu dacă nu era aer acolo, era un miros în cabină".
Măştile sunt conectate la generatoare de oxigen care se încălzesc când sunt pornite şi uneori pot genera un miros specific, spun specialiştii. În momentul în care pasagerul trage de furtunul măştii, declanşează generatorul care îi va furniza oxigenul necesar unei respiraţii normale. Măştile şi generatoarele de oxigen sunt verificate periodic anunţă reprezentanţii companiei.
Avionul a fost pus la sol fără probleme. Pe pistă, pasagerii au fost aşteptaţi de ambulanţe şi angajaţii aeroportului, aşa cum se procedează în astfel de situaţii.
Acesta este simulatorul unui Boeing 737. Pe un avion similar a zburat aseară echipajul Blue Air de la Praga la București. Alarma a fost dată cu o jumătate de oră înainte de aterizare, când semnalul de depresurizare s-a activat. Piloții știu exact ce au de făcut pentru că aceste situaţii sunt de regulă învățate.
Alexandru Geica, pilot instructor: "În primul rând piloţii îşi pun măştile lor, că dacă se depresurizează cabina, în 4 secunde îţi pierzi cunoştinţa. Apoi verifică dacă pot presuriza manual, apoi coboară avionul".
Exact asta au făcut şi piloţii companiei Blue Air.
Avionul se afla la 10 kilometri înălţime şi a fost nevoit să coboare rapid la 2 kilometri. Singurul disconfort al pasagerilor a fost că li s-au înfundat urechile, spun ei acum.
De altfel, compania a explicat într-un comunicat că piloţii au acţionat ca la carte, pasagerii au fost în siguranţă, iar în zilele următoare o expertiză tehnică ar urma să lămurească incidentul.
Piloţii au acţionat foarte rapid, conform procedurii şi au făcut tot ceea ce a fost necesar ca pasagerii să ajungă în singuranță la sol. Aşteptăm zilele urmatore expertiza tehnică pentru a afla mai multe detalii legate de cauza depresurizării avionului.
Surse apropiate anchetei spun că ar putea fi vorba de un senzor care a declanşat o alarmă falsă. Autorităţile aeriene din România aşteaptă mai multe detalii de la Blue Air pentru a stabili dacă vor declanşa o investigaţie.