Animație grafică. Momentul în care aeronava depresurizată, care venea la București, coboară la 2.000 de m înălțime

×
Codul embed a fost copiat

Experiență la înălțime pentru pasagerii unui avion care venea de la Praga, la București.

Au fost anunțați că aeronava s-a depresurizat la 10 mii de metri înălțime, măștile de oxigen au căzut, și, conform procedurii, pilotul a coborât de urgență la 2 mii de metri.

În final, avionul a aterizat în siguranță pe Otopeni, iar o anchetă trebuie să arate ce s-a întâmplat.

Acesta este momentul în care cei 103 pasageri au fost rugaţi de comandant să-şi pună măştile. Erau deasupra munţilor Carpaţi. Deşi speriaţi, mulţi pasageri au filmat cele întâmplate.

Avionul Blue Air a plecat la ora 16.40 de la Praga. Urma să ajungă la 18:30 la Bucureşti. Incidentul s-a produs la ora 18.00.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Mai mulţi prieteni care se întorceau dintr-un City Break petrecut în Praga recunosc că s-au speriat, însă membrii echipajului au reuşit să-i liniştească.

Oamenii au respectat indicaţiile stewardeselor şi şi-au pus măştile aşa cum au fost instruiţi.

Cristian Anghel, pasager: "Am tras de mască, nu ştiu dacă nu era aer acolo, era un miros în cabină".

Măştile sunt conectate la generatoare de oxigen care se încălzesc când sunt pornite şi uneori pot genera un miros specific, spun specialiştii. În momentul în care pasagerul trage de furtunul măştii, declanşează generatorul care îi va furniza oxigenul necesar unei respiraţii normale. Măştile şi generatoarele de oxigen sunt verificate periodic anunţă reprezentanţii companiei.

Avionul a fost pus la sol fără probleme. Pe pistă, pasagerii au fost aşteptaţi de ambulanţe şi angajaţii aeroportului, aşa cum se procedează în astfel de situaţii.

Acesta este simulatorul unui Boeing 737. Pe un avion similar a zburat aseară echipajul Blue Air de la Praga la București. Alarma a fost dată cu o jumătate de oră înainte de aterizare, când semnalul de depresurizare s-a activat. Piloții știu exact ce au de făcut pentru că aceste situaţii sunt de regulă învățate.

Alexandru Geica, pilot instructor: "În primul rând piloţii îşi pun măştile lor, că dacă se depresurizează cabina, în 4 secunde îţi pierzi cunoştinţa. Apoi verifică dacă pot presuriza manual, apoi coboară avionul".

Exact asta au făcut şi piloţii companiei Blue Air.

Avionul se afla la 10 kilometri înălţime şi a fost nevoit să coboare rapid la 2 kilometri. Singurul disconfort al pasagerilor a fost că li s-au înfundat urechile, spun ei acum.

De altfel, compania a explicat într-un comunicat că piloţii au acţionat ca la carte, pasagerii au fost în siguranţă, iar în zilele următoare o expertiză tehnică ar urma să lămurească incidentul.

Piloţii au acţionat foarte rapid, conform procedurii şi au făcut tot ceea ce a fost necesar ca pasagerii să ajungă în singuranță la sol. Aşteptăm zilele urmatore expertiza tehnică pentru a afla mai multe detalii legate de cauza depresurizării avionului.

Surse apropiate anchetei spun că ar putea fi vorba de un senzor care a declanşat o alarmă falsă. Autorităţile aeriene din România aşteaptă mai multe detalii de la Blue Air pentru a stabili dacă vor declanşa o investigaţie.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
O avarie majoră a lăsat Craiova în frig. Zeci de mii de oameni și fabrica Ford au rămas fără căldură
O avarie majoră a lăsat Craiova în frig. Zeci de mii de oameni și fabrica Ford au rămas fără căldură

O avarie puternică la unul dintre cazanele societății care livrează energie termică în Craiova a lăsat 40.000 de apartamente fără căldură.

Sărbători de iarnă pe Valea Prahovei sau în Poiana Brașov. Cât costă un pachet de Crăciun sau de Revelion pentru o persoană
Sărbători de iarnă pe Valea Prahovei sau în Poiana Brașov. Cât costă un pachet de Crăciun sau de Revelion pentru o persoană

Dacă n-ați planificat încă sejurul pentru sărbătorile de iarnă, aflați că pe Valea Prahovei și în Poiana Brașov gradul de ocupare este de 60%.

UE impune reguli stricte pentru combaterea defrișărilor ilegale. România, surprinzător, în categoria „fără risc”
UE impune reguli stricte pentru combaterea defrișărilor ilegale. România, surprinzător, în categoria „fără risc”

Uniunea Europeană impune reguli stricte. O serie de produse nu vor putea fi vândute în statele membre dacă provin din păduri defrișate sau degradate.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.