Afacerea marcajelor rutiere, la Romania, te iubesc. De ce stau necheltuiti banii UE pentru refacerea celui mai periculos drum

×
Codul embed a fost copiat

Drumul National 1 este cel mai circulata artera rutiera din Romania, dar, in acelasi timp, pe el se pierd cele mai multe vieti. De mai bine de un deceniu autoritatile romane nu sunt in stare sa cheltuiasca banii europeni destinati sigurantei rutiere.

Dam, in schimb, 1 miliard de lei pentru marcaje in toata tara.

Asta, desi pe DN1 sunt zeci de portiuni, inclusiv curbe periculoase in care acestea lipsesc cu desavarsire.

Duminica, la ''Romania te iubesc'', vedem scuzele mai marilor companiei de drumuri care timp de 3 saptamani n-au fost in stare sa remedieze niciuna dintre situatiile semnalate.

DN1 este coloana vertebrala a Romaniei. 640 de kilometri care incep in Bucuresti si se termina in vama Bors. Drumul face legatura dintre Capitala, principalele orase si vestul Europei.

Citește și
autostrada germania
Parlamentul german a aprobat introducerea controversatei taxe de autostrada pentru soferii straini. Tarile care o contesta
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Din pacate, DN1 este in acelasi timp cel mai periculos drum din Romania, anual zeci de persoane isi pierd viata pe traseu.

In acest moment sunt in derulare contracte in valoare de peste 85 de milioane de lei, al caror scop este sa faca acest drum mai sigur pentru soferi. Din pacate de ani de zile, lucrarile bat pasul pe loc, iar unde s-a mai facut ceva, sunt situatii in care interventiile pun in pericol viata soferilor in loc sa le faca drumul mai sigur.

21 Martie, DN1 localitatea Barcanesti. Doi oameni au murit si alti 8 au fost raniti pe DN1, considerat cel mai periculos drum din Romania.

Un sofer de TIR trage stanga de volan, loveste un autoturism de pe banda a doua si ambele masini ajung pe contrasens, unde TIR-ul loveste un microbuz care circula regulamentar. Ambii soferi isi pierd viata in urma impactului. Se intampla la kilometrul 50.

Fix acolo, proiectul, care sta la sertar de 10 ani , prevede un sistem de separare a sensurilor. Barcanesti este insa una dintre localitatile unde timp de un deceniu nu s-a investiti niciun eurocent din banii dati gratuit de Uniunea Europeana, desi proiectul este aprobat .

Catalin Drula, parlamentar, comisia de Transporturi: "Adevarul este ca acest proiect a fost pornit, aruncat, asa, ca sa fie pe fonduri europene pe baza unei documentatii foarte invechite fara avize si documentatii obtinute, asa ca in momentul in care au semnat contractele au trebuit sa faca toate aceste demersuri si ca proiectul asa cum a fost pregatit nu poate fi executat."

Se lucreaza doar in Cluj si Bihor, unde de peste 1 an drumul national este tinut in regim de santier, iar viteza in multe localitati este limitata la 30 de kilometri pe ora.

Si, daca ii intrebi, o sa spuna ca inca lucreaza.

Un inginer care supravegheaza acum refacerea lucrarilor recunoaste greselile de proiectare.

Dar ce poti sa mai zici cand la o alta lucrare pentru imbunatatirea sigurantei in trafic, muncitorii isi pun propriile vieti in pericol, impingand parapetii de plastic printre masini. Totul sub privirea sefului.

La ora 4 munictorii au plecat. N-au curatat mijlocul drumului. Sub parapeti s-a adunat mizerie si pietris. Asa ca linia continua e acoperita. Si e ca si cum soferii merg prin Tancabesti fara sa aiba linie continua intre sensuri. Iar in Bihor, intr-o curba periculoasa, soferii trag de volan cum pot, ca sa evite surparile din drum.

A doua zi, ii sesizam problema sefului regionalei de drumuri Cluj.

Si pe directorul general al companiei il mira ca exista asa ceva pe traseu.

Cu doua saptamani inainte de interviu ii spuneam sefului Companiei de Drumuri de curbele fara marcaje dintre Predeal si Brasov.

Despre afacerea marcajelor rutiere, banii europeni necheltuiti pentru securizarea celui mai periculos drum din Romania si incapacitatea Companiei Nationale de Drumuri sa astupe gropile si sa traga marcaje pe cel mai circulat drum de la noi din tara, duminica, la Romania Te Iubesc.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Scene terifiante surprinse pe A1: un angajat de la Drumuri a murit dupa ce 3 masini s-au izbit in lant. Ce au vazut martorii
Scene terifiante surprinse pe A1: un angajat de la Drumuri a murit dupa ce 3 masini s-au izbit in lant. Ce au vazut martorii

Secvente terifiante au fost surprinse marti dupa-amiaza pe autostrada A1 in apropiere de Arad. Un angajat de la compania de drumuri a murit in momentul in care trei masini s-au izbit in lant.

Parlamentul german a aprobat introducerea controversatei taxe de autostrada pentru soferii straini. Tarile care o contesta
Parlamentul german a aprobat introducerea controversatei taxe de autostrada pentru soferii straini. Tarile care o contesta

Camera superioara a Parlamentului din Germania, Bundesrat, a aprobat vineri un proiect de lege care prevede ca din 2019 automobilistii germani vor plati o taxa pentru circulatia pe toate drumurile federale si autostrazi.

Ministrul Transporturilor promite 90 de km functionali de autostrada in acest an. Ce modificari vrea insa sa aduca drumurilor
Ministrul Transporturilor promite 90 de km functionali de autostrada in acest an. Ce modificari vrea insa sa aduca drumurilor

 Romania va avea in acest an 90 de kilometri functionali de autostrada, daca ne luam dupa promisiunea facuta de ministrul Transporturilor si de directorul Companiei Autostrazi.

Banii pentru drumurile noi se duc pe despagubiri pentru pagubele produse de gropile vechi. Cine achita daunele
Banii pentru drumurile noi se duc pe despagubiri pentru pagubele produse de gropile vechi. Cine achita daunele

Gropile aparute pe autostrazi si drumuri nationale au costat statul roman peste 650 de mii de lei anul trecut. Dar banii nu s-au dat pentru asfaltare, ci pentru despagubirea celor care si-au rupt masinile pe drumurile proaste.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.