Afacerea marcajelor rutiere, la Romania, te iubesc. De ce stau necheltuiti banii UE pentru refacerea celui mai periculos drum

×
Codul embed a fost copiat

Drumul National 1 este cel mai circulata artera rutiera din Romania, dar, in acelasi timp, pe el se pierd cele mai multe vieti. De mai bine de un deceniu autoritatile romane nu sunt in stare sa cheltuiasca banii europeni destinati sigurantei rutiere.

Dam, in schimb, 1 miliard de lei pentru marcaje in toata tara.

Asta, desi pe DN1 sunt zeci de portiuni, inclusiv curbe periculoase in care acestea lipsesc cu desavarsire.

Duminica, la ''Romania te iubesc'', vedem scuzele mai marilor companiei de drumuri care timp de 3 saptamani n-au fost in stare sa remedieze niciuna dintre situatiile semnalate.

DN1 este coloana vertebrala a Romaniei. 640 de kilometri care incep in Bucuresti si se termina in vama Bors. Drumul face legatura dintre Capitala, principalele orase si vestul Europei.

Citește și
autostrada germania
Parlamentul german a aprobat introducerea controversatei taxe de autostrada pentru soferii straini. Tarile care o contesta
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Din pacate, DN1 este in acelasi timp cel mai periculos drum din Romania, anual zeci de persoane isi pierd viata pe traseu.

In acest moment sunt in derulare contracte in valoare de peste 85 de milioane de lei, al caror scop este sa faca acest drum mai sigur pentru soferi. Din pacate de ani de zile, lucrarile bat pasul pe loc, iar unde s-a mai facut ceva, sunt situatii in care interventiile pun in pericol viata soferilor in loc sa le faca drumul mai sigur.

21 Martie, DN1 localitatea Barcanesti. Doi oameni au murit si alti 8 au fost raniti pe DN1, considerat cel mai periculos drum din Romania.

Un sofer de TIR trage stanga de volan, loveste un autoturism de pe banda a doua si ambele masini ajung pe contrasens, unde TIR-ul loveste un microbuz care circula regulamentar. Ambii soferi isi pierd viata in urma impactului. Se intampla la kilometrul 50.

Fix acolo, proiectul, care sta la sertar de 10 ani , prevede un sistem de separare a sensurilor. Barcanesti este insa una dintre localitatile unde timp de un deceniu nu s-a investiti niciun eurocent din banii dati gratuit de Uniunea Europeana, desi proiectul este aprobat .

Catalin Drula, parlamentar, comisia de Transporturi: "Adevarul este ca acest proiect a fost pornit, aruncat, asa, ca sa fie pe fonduri europene pe baza unei documentatii foarte invechite fara avize si documentatii obtinute, asa ca in momentul in care au semnat contractele au trebuit sa faca toate aceste demersuri si ca proiectul asa cum a fost pregatit nu poate fi executat."

Se lucreaza doar in Cluj si Bihor, unde de peste 1 an drumul national este tinut in regim de santier, iar viteza in multe localitati este limitata la 30 de kilometri pe ora.

Si, daca ii intrebi, o sa spuna ca inca lucreaza.

Un inginer care supravegheaza acum refacerea lucrarilor recunoaste greselile de proiectare.

Dar ce poti sa mai zici cand la o alta lucrare pentru imbunatatirea sigurantei in trafic, muncitorii isi pun propriile vieti in pericol, impingand parapetii de plastic printre masini. Totul sub privirea sefului.

La ora 4 munictorii au plecat. N-au curatat mijlocul drumului. Sub parapeti s-a adunat mizerie si pietris. Asa ca linia continua e acoperita. Si e ca si cum soferii merg prin Tancabesti fara sa aiba linie continua intre sensuri. Iar in Bihor, intr-o curba periculoasa, soferii trag de volan cum pot, ca sa evite surparile din drum.

A doua zi, ii sesizam problema sefului regionalei de drumuri Cluj.

Si pe directorul general al companiei il mira ca exista asa ceva pe traseu.

Cu doua saptamani inainte de interviu ii spuneam sefului Companiei de Drumuri de curbele fara marcaje dintre Predeal si Brasov.

Despre afacerea marcajelor rutiere, banii europeni necheltuiti pentru securizarea celui mai periculos drum din Romania si incapacitatea Companiei Nationale de Drumuri sa astupe gropile si sa traga marcaje pe cel mai circulat drum de la noi din tara, duminica, la Romania Te Iubesc.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Scene terifiante surprinse pe A1: un angajat de la Drumuri a murit dupa ce 3 masini s-au izbit in lant. Ce au vazut martorii
Scene terifiante surprinse pe A1: un angajat de la Drumuri a murit dupa ce 3 masini s-au izbit in lant. Ce au vazut martorii

Secvente terifiante au fost surprinse marti dupa-amiaza pe autostrada A1 in apropiere de Arad. Un angajat de la compania de drumuri a murit in momentul in care trei masini s-au izbit in lant.

Parlamentul german a aprobat introducerea controversatei taxe de autostrada pentru soferii straini. Tarile care o contesta
Parlamentul german a aprobat introducerea controversatei taxe de autostrada pentru soferii straini. Tarile care o contesta

Camera superioara a Parlamentului din Germania, Bundesrat, a aprobat vineri un proiect de lege care prevede ca din 2019 automobilistii germani vor plati o taxa pentru circulatia pe toate drumurile federale si autostrazi.

Ministrul Transporturilor promite 90 de km functionali de autostrada in acest an. Ce modificari vrea insa sa aduca drumurilor
Ministrul Transporturilor promite 90 de km functionali de autostrada in acest an. Ce modificari vrea insa sa aduca drumurilor

 Romania va avea in acest an 90 de kilometri functionali de autostrada, daca ne luam dupa promisiunea facuta de ministrul Transporturilor si de directorul Companiei Autostrazi.

Banii pentru drumurile noi se duc pe despagubiri pentru pagubele produse de gropile vechi. Cine achita daunele
Banii pentru drumurile noi se duc pe despagubiri pentru pagubele produse de gropile vechi. Cine achita daunele

Gropile aparute pe autostrazi si drumuri nationale au costat statul roman peste 650 de mii de lei anul trecut. Dar banii nu s-au dat pentru asfaltare, ci pentru despagubirea celor care si-au rupt masinile pe drumurile proaste.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.