Banii pentru drumurile noi se duc pe despagubiri pentru pagubele produse de gropile vechi. Cine achita daunele
Gropile aparute pe autostrazi si drumuri nationale au costat statul roman peste 650 de mii de lei anul trecut. Dar banii nu s-au dat pentru asfaltare, ci pentru despagubirea celor care si-au rupt masinile pe drumurile proaste.
Soferii au mers la service pe cheltuiala asiguratorilor, iar acestia la randul lor au dat in judecata Compania pentru Administrarea Infrastructurii, ca sa-si recupere banii pentru reparatii.
Clientii s-au inghesuit in service-urile auto dupa ce zapada s-a topit si gropile si-au facut aparitia in asfalt. Mecanicii vorbesc despre o dublare a activitatii. Dupa reparatii, mecanicii au trecut in acte ca drumul plin de gropi a fost cauza avariilor. Cu aceasta constatare, soferii au mers la asiguratori care i-au despagubit.
Numarul mare de gropi a produs un record de despagubiri. Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR: "A crescut cu 75% plata despagubirilor pentru masinile stricate in gropile din asfaltul drumurilor noastre. Companiile de asigurari sunt obligate sa le plateasca celor asigurati CASCO, apoi se regreseaza impotriva vinovatilor, in cazul nostru companiile de drumuri.”
Din cele 7 regionale ale Companiei de Drumuri, cele mai multe despagubiri au fost platite de cea din Cluj, peste 290 de mii de lei. Regionala din Bucuresti a platit si ea peste 120 de mii de lei.
Nu doar CNAIR plateste daune in instanta catre asiguratori, ci si primariile, daca masinile s-au stricat in gropile din oras, sau consiliile judetene, daca era vorba de un drum judetean.