Ministrul Transporturilor promite 90 de km functionali de autostrada in acest an. Ce modificari vrea insa sa aduca drumurilor
Romania va avea in acest an 90 de kilometri functionali de autostrada, daca ne luam dupa promisiunea facuta de ministrul Transporturilor si de directorul Companiei Autostrazi.
Cei doi oficiali nu au de gand sa-si dea demisia daca nu-si indeplinesc tinta, dar sustin ca vor sta mai mult pe santiere ca sa-i grabeasca pe muncitori. Pe de alta parte, ministrul Transporturilor vrea sa renunte la pasajele speciale, care le-ar permite ursilor si caprioarelor sa traverseze autostrada Lugoj-Deva.
Razvan Cuc, ministrul Transporturilor: Pana la sfarsitul anului sa putem sa deschidem 90 de km de autostrada functionali.
Reporter: Ce se intampla daca nu va atingeti aceasta tinta, va dati demisia sau nu?
Ravan Cuc: Eu sunt convins ca acesti km de autostrada vor fi functionali. Voi fi prezent pe santier impreuna cu domnul Ionita.
Adica seful Companiei Nationale de Autostrazi, numit provizoriu dupa demisia fostului director.
Stefan Ionita, directorul CNAIR: "Daca pana la sfarsitul anului nu dau in exploatare 90 de kilometri, dar nici nu incape discutie asa ceva.
Reporter: Intrebarea este daca va dati demisia sau nu.
Stefan Ionita: Cu siguranta ca voi lua decizia buna.
Promisiunea a fost contestata de un angajat al CNAIR, chiar in timpul conferintei pe probleme de infrastructura.
"Date false. Nu o sa faceti, domnule ministru 90 de kilometri de autostrada pentru ca sunt blocati. Aproape pe 50 nu avem avize si autorizatii."
Pana acum am mai auzit promisiuni si de la alti ministri. Ioan Rus promitea ca lucrarile la Comarnic-Brasov vor incepe in mandatul sau. Fostul ministru Dan Sova avea un termen pentru Sibiu-Pitesti in 2015.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti nu este terminata nici astazi, desi in 2011 fostul ministru Anca Boagiu promitea ca se va termina in 2012.
Romania are astazi aproape 750 de kilometri, dar in 2008 Ludovic Orban promitea "constructia a 1300 de km de autostrada."
Actualul ministru a anuntat ca a identificat potentialii dusmani ai autostrazilor: ursii sau caprioarele. Va cere Bruxellesului sa-i permita sa renunte la construirea pasajelor pentru animale.
Intalnirea cu responsabilii europeni va avea loc luna viitoare. Ecoductele ar costa 180 de milioane de euro, cam cat toata autostrada Lugoj Deva. Daca nu-i va fi acceptata solicitarea, aceste ecoducte ar putea fi construite separat.