Aeroportul Henri Coandă va fi modernizat. Pasagerii vor putea să își scaneze singuri bagajele, cozile vor fi mai mici
Zone cu automate pentru procedurile de check-in, mai multe filtre de securitate și benzi speciale pentru bagaje. Sunt doar câteva dintre promisiunile de modernizare pentru cel mai mare aeroport din România.
Autoritățile susțin că vor investi aproximativ două miliarde de lei, din surse proprii, în următorii trei ani în tehnologii moderne, astfel încât pasagerii să piardă mai puțin timp, înainte de zbor. Pe de alte parte, sunt anunțate lucrări și în zona pistelor de aterizare-decolare, care vor duce la unele întâzieri ale curselor. Așa că înarmați-vă cu răbdare dacă aveți în plan să călătoriți cu avionul în următoarele luni.
Câteva sute de pasageri așteptau la prânz la o coadă care se întindea de-a lungul terminalului Plecări, din Aeroportul Henri Coandă. Unii și-au pierdut răbdarea.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Pasageră: „Plecăm la Milano, e o vacanță scurtă, dar în pandemie era mai bine organizat, acum e sub formă de grămadă. Avem un check in online, nici birouri, nimeni să te informeze în ce fel”.
Pasager: „Ultima dată, noi am plecat acum o săptămână și era undeva la jumătate, așa nu am văzut până acum, nu înțeleg. Aici, la coada asta trebuie să trecem prin security, se pierde mult timp aici, se stă cam și 40 de minute, nu îi văd sensul”.
Astfel de cozi ar urma să dispară, odată cu noile investiții în infrastructura aeroportului, susțin autoritățile.
Pentru început vor fi modernizate birourile de îmbarcare, vor fi montate mai multe spații de self check-in, iar sistemul de procesare al bagajelor va fi înlocuit cu unul modern, care va prelua în jur 2400 de bagaje pe oră, dublu față de prezent. Sistemul le va permite inclusiv pasagerilor să își scaneze singuri bagajele de cală, fără să fie nevoiți să mai aștepte la rând. Astfel de proceduri funcționeză de ani buni în aeroporturile din străinătate.
Sorin Radu Păun, director CNAB: „În ceea ce privește procesarea pasagerilor, la securitate este o problemă, noi avem în plan să investim și acolo și să schimbăm sistemul de filtre care este actual cu un sistem nou modern, în care nu mai trebuie să scoți apa din geantă, laptopul și atunci normal că timpii de procesare scad și capacitatea crește.”
Și companiile de servicii auxiliare, afectate de lipsa de personal, vor fi în curând reglementate la nivel european, astfel încât să fie evitate neplăcerile din prezent când multe bagaje sunt pierdute prin diferite aeroporturi. În paralel, vor fi modernizate și pistele de aterizare și decolare. Oficialii spun că
vor fi construite mai multe căi de rulare, iar lucrările ar putea duce la unele întârzieri, mai ales la vară, când traficul crește.
Cristian Alexe, director siguranță aeroportuară: „În perioada de vară vom avea creșteri de trafic, vârfuri care vor ajunge până la 450 de mișcări pe zi, o capacitate crescută față de anul 2019, unde eram la 350 de mișcări pe zi, sunt 100 de mișcări noi – avem un grup de suport – încercăm să optimizăm traficul astfel încât să fie afectate foarte puține curse și capacitatea noastră de operare.”
Autoritățile promit să construiască în următorii ani și un nou terminal. Investiția necesară, spun specialiștii, a fost amânată însă ani la rand.