Șocul de care a avut parte un cuplu când a ajuns la aeroport, după ce a rezervat biletele telefonic
Un cuplu din Australia care se pregătea să plece în SUA s-a trezit că rezervarea lor nu fusese operată. A pierdut 10.000 de dolari australieni (aproape 6.700 de dolari americani) și toată vacanța a fost dată peste cap, relatează News.com.au.
Evan Jones, în vârstă de 63 de ani, și soția sa Wendy urmau să zboare din Melbourne în SUA pe 14 august anul trecut.
S-au prezentat la aeroport gata să înceapă călătoria de trei săptămâni, dar au primit o veste proast[. Li s-a spus că nu figurează cu bilete rezervate, iar cuplul a fost nevoit să achiziționeze altele pentru aceeași călătorie. Mai mult, problemele s-au ținut lanț.
Istoria unei vacanțe eșuate
Rezervarea a fost făcută telefonic, a povestit ulterior bărbatul, fără să știe că compania aeriană se confrunta de ceva vreme cu probleme de sistem, iar rezervarea, făcută cu puncte nu s-a înregistat.
„Când am ajuns la aeroport pentru a face check-in la ora 9 dimineața în acea duminică, oamenii de la ghișeu ne-au informat că rezervarea nu a fost emisă corect și că trebuie să sunăm la Qantas Reservations”, a spus Jones pentru news.com.au .
„După mai bine de o oră la telefon cu serviciul de rezervări al companiei, nu am avut altă alternativă decât să rezerv alte zboruri, de la Melbourne cu escală la Dallas.”
„Costul suplimentar total pe care a trebuit să-l plătesc a fost de 9.888,90 de dolari (australieni), ceea ce este mai mult decât dublu față de rezervarea inițială. Aceleași zboruri rezervate cu doi ani în urmă costau 2.337 de dolari (australieni).”
Soții Jones au povestit că au fost șocați să afle că a existat o problemă cu rezervarea, deoarece au primit confirmarea cu locurile alocate și, de asemenea, un mesaj cu o zi înainte despre check-in.
„În niciun moment Qantas nu a informat că este ceva în neregulă cu rezervarea până când am ajuns la ghișeul de check-in pe 14 august”, a spus el.
„Noul zbor pe care a trebuit să-l rezerv a întârziat trei ore, așa că am ratat zborul de legătură de la Dallas. În loc să ajungem la 16.00, am ajuns după miezul nopții.
„Ne-a făcut să pierdem mașina închiriată, plătită în avans, deoarece locația era închisă, apoi a trebuit să plătim pentru tarifele de taxi pentru cele trei zile cât am fost în Dallas.”
Mai mult, Jones a spus că a trebuit să vândă, de asemenea, 10.000 de dolari în acțiuni din fondurile sale de pensionare pentru a elimina datoria de credit de costul noilor bilete.
Cum se apară compania aeriană
Potrivit companiei aeriene, australianul a primit trei e-mailuri în cele 48 de ore de la efectuarea rezervării, reamintindu-i să finalizeze rezervarea și notând riscul de anulare.
Informațiile solicitate ar fi fost completate cu o lună înainte de călătoria sa, iar compania aeriană afirmă că rezervarea nu a fost eliberată, deoarece nu existau suficiente puncte Qantas în contul său.
Pe de altă parte, compania recunoaște că ar fi trebuit să-i informeze pe cei doi soți despre problema biletelor înainte de a veni la aeroport pentru a-și începe călătoria.
„Ne cerem scuze sincer domnului Jones pentru această experiență”, a declarat un purtător de cuvânt al Qantas pentru news.com.au.
„Ar fi trebuit să-l contactam pe domnul Jones cu privire la factorii care au împiedicat emiterea de bilete pentru rezervarea sa și să ne asigurăm că problema este rezolvată înainte de călătorie.”
Pe de altă parte, Jones a spus că informațiile pe care le-a primit au fost numai despre check-in, ceea ce l-a făcut să „credă că rezervarea a fost OK”.
„Cu 72 de ore înainte de zborul nostru, am primit un mesaj text că puteam face check-in online.”
Cuplul a apelat la un avocat, iar cazul acestora a determinat conducerea companiei aeriene să introducă metode noi de instruire pentru ca astfel de situații să fie evitate. Compania a anunțat că va plăti cuplului banii pe care i-a plătit în plis ca urmare a erorii de comunicare.