Spotul publicitar pentru crema cu extract de melc, interzis de la difuzare de catre CNA
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, joi, sa interzica de la difuzare spotul publicitar pentru crema Ivyss, considerand ca respectivul clip incalca legislatia audiovizualului.
Potrivit CNA, spotul respectiv a fost difuzat de mai multe televiziuni, in luna aprilie. In spot se spune ca aceasta crema contine "ingredientul antirid cel mai puternic folosit astazi in industria cosmetica: extractul din melc".
De asemenea, in spot se mai spune ca persoanele care folosesc aceasta crema nu mai au nevoie sa foloseasca alte creme sau alte produse de infrumusetare a tenului. Intr-un punct de vedere transmis CNA, Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a spus ca spotul incalca mai multe articole din Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC, din cauza afirmatiei "ingredientul antirid cel mai puternic folosit astazi in industria cosmetica: extractul din melc".
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Astfel, Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar. In urma discutiilor, membrii CNA au decis, joi, sa aplice o decizie de intrare in legalitate in privinta spotului, fapt care presupune ca acesta nu mai poate fi difuzat pe posturile TV pana cand nu va fi modificat astfel incat sa respecte prevederile legislatiei audiovizualului.
Deciziile au fost luate in baza articolelor articolul 93 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale", articolul 101 din Cod - "Este interzisa orice forma de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugereaza publicului ori il instiga sa renunte la alte produse sau servicii similare ori asemanatoare identificabile" si articolul 104 din Cod - "Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul in care se utilizeaza practici comerciale inselatoare sau practici comerciale agresive".