Fiica lui Bruce Lee dă în judecată un lanţ de restaurante. Cum au folosit imaginea actorului
O companie condusă de fiica actorului Bruce Lee a dat în judecată un lanţ de restaurante fast-food din China pentru folosirea neautorizată a imaginii starului kung fu în logoul companiei, potrivit publicaţiei chineze The Paper.
Fiica actorului solicită daune de peste 210 milioane de yuani (30 de milioane de dolari).
Bruce Lee Enterprises, cu sediul în California, administrată de Shannon Lee, a înaintat miercuri o acţiune într-o instanţă din Shanghai împotriva Real Kungfu, solicitând ca lanţul de restaurante să nu mai folosească imaginea tatălui său şi să plătească o sumă suplimentară de 88.000 de yuani (aproximativ 12.500 de dolari) pentru achitarea cheltuielilor de judecată.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Firma administrată de Shannon Lee a solicitat lanţului de restaurante cu sediul în Guangzhou ca în termen de 90 de zile să clarifice faptul că nu are nicio legătură cu Bruce Lee. Compania Real Kungfu, care comercializează mâncare chinezească, a fost înfiinţată în 1990 şi deţine restaurante în peste 57 de oraşe din China.
Logoul companiei chineze reprezintă un bărbat îmbrăcat cu o bluză galbenă cu mâneci lungi care seamănă cu Bruce Lee şi cu celebra lui postură „gata de atac”.
Compania Real Kungfu a publicat joi pe contul său de Weibo un mesaj în care s-a declarat „nedumerită” de acest proces, întrucât a folosit logoul respectiv în ultimii 15 ani. Firma a mai precizat că, deşi au mai existat anumite probleme în trecut, utilizarea logoului a fost aprobată de autorităţile naţionale.
Acţiunea în instanţă survine în contextul în care China şi-a luat angajamentul de a îmbunătăţi protecţia în domeniul drepturilor de proprietate intelectuală şi de a aplica pedepse mai dure, una dintre principalele teme din disputa comercială între Beijing şi Washington.