(P) Rezoluțiile Google pentru 2021

(P) Rezoluțiile Google pentru 2021
google

Anul 2020 a fost unul al luptei pentru supraviețuire în toate domeniile de activitate, iar bătălia va continua și în 2021, ca urmare a efectelor deja instalate ale pandemiei.

Până și Google a înregistrat prima scădere a veniturilor din publicitate din cauza COVID-19. Rămâne totuși al patrulea cel mai valoros brand din lume, conform raportului lansat recent de Interbrand Best Global Brands 2020.

Deși compania americană este vizată oficial de un proces antitrust, deschis de Departamentul de Justiție, fiind acuzată de poziție dominantă și de sufocarea rivalilor, specialiștii estimează că, în 2021, va reveni în forță. Iată la ce ne-am putea aștepta din partea Google.

În 2021, specialiștii estimează că 80% din sursele de venit ale Google se vor axa pe publicitatea online, în condițiile în care compania americană va continua să investească în noi metode de advertising.

Adaptabilitatea și viteza de reacție pentru îmbunătățirea constantă a experienței utilizatorului sunt atuuri ale Google greu de combătut de orice companie. Nu degeaba webmasterii sunt mereu în gardă în ceea ce privește optimizarea motoarelor de căutare.

Citește și
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

„Anual, Google își schimbă algoritmul de sute de ori. Unele modificări sunt insesizabile, alte sunt majore. În 2021, o atenție deosebită trebuie acordată, printre altele, securității website-urilor, activării și actualizării contului Google My Business. Importante sunt și optimizările pentru mobil, căutare vocală, Core Web Vitals (n.r. - indici privind experienta paginii, viteza de încărcare, niveluri de interactivitate si stabilitate) și pentru îmbunătățirea E.A.T (n.r. - Expertiză, Autoritate, Încredere )”, explică Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro.

Google sprijină business-urile locale

Anul 2020 a demonstrat cât de importante sunt companiile locale pentru Google, prin rapiditatea cu care a lansat serviciile menite să ajute business-urile să rămână în picioare în perioada pandemiei. Și în 2021, căutarea locală va reprezenta o prioritate pentru Google, căci peste 80% din căutările online sunt destinate companiilor locale.

„În 2020, Google a facilitat o mai bună gestionare a contului My Business pentru companii, iar în 2021, Google My Business ar trebui privit ca o platformă online puternică, care trebuie actualizată constant”, adaugă Christian Lupașcu.

Statisticile arată deja această tendință: peste jumătate dintre userii care efectuează căutări locale de pe telefonul mobil și 34% dintre userii care folosesc tableta/computerul pentru interogări online vizitează un magazin în decurs de o zi de la efectuarea unei căutări locale.

Mobile-First Index

Din martie 2021, Google va indexa mai întâi varianta mobilă a site-urilor. Acest lucru înseamnă că, în lipsa optimizării pentru mobile, poziția în clasamentul motoarelor de căutare va fi afectată.

„Asigurați-vă că site-ul se încarcă rapid pe mobil, deoarece clienții doresc rezultate rapide. Pentru fiecare 0.1 secunde în plus la timpul de încărcare, rata de conversie a unui site scade cu 7%. În plus, Google penalizează site-urile a căror viteză de încărcare este lentă și creează o experiență neplăcută userilor”, afirmă Christian Lupașcu.

Utilizatorul este regele

2021 va fi anul în care experiența oferită utilizatorilor va domina criteriile de clasare Google. Interesul pe care îl manifestă vizitatorii – „user intent” – vizavi de un anumit website este influențată în mod direct de calitatea conținutului.

Astfel, în situația în care userul rămâne pe pagină pentru a vizualiza tot conținutul, scopul a fost atins. Atunci când userii părăsesc pagina, fără a vizualiza conținutul sau fără a realiza conversii, contentul trebuie remediat.

Înțelegerea interacțiunii utilizatorului cu site-ul, apoi modificarea acestui comportament, prin teste A/B pentru a asigura conversia sunt absolut necesare.

Conversation Rare Optimization sau CRO are o importanță vitală pentru ranking, pe lângă tehnicile tradiționale de SEO, gen crearea de link-uri și content marketing.

“SEO este un proces continuu, care presupune corelarea și analizarea tuturor datelor furnizate de către utilizatori și motoarele de căutare. Pe lângă acest prim pas care oferă un punct de plecare pentru remedierea erorilor, agențiile de marketing digital oferă servicii complete care economisesc resurse de timp și de bani: de la adaptare mobile, la link-building, creare de conținut, urmărirea și analiza traficului și percepției imaginii brandului pe rețele de socializare”, conchide fondatorul r2.ro.

Căutarea vocală, de avut în vedere

Peste 25% din toate interogările de pe Google sunt căutări vocale. În 2021, căutarea vocală va fi în creștere, deoarece mai multe persoane folosesc dispozitivele mobile.

În plus, 77% din căutarile de pe mobile au loc acasă sau la birou. Pentru a optimiza căutarea vocală, specialiștii recomandă folosirea cuvintelor-cheie long-tail, ținând cont de aspectul conversațional al interogarilor.

De exemplu, „Când își actualizează Google algoritmul”, în loc de „algoritm Google”.

 

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cum să îți protejezi sănătatea ficatului și să reduci simptomele de mahmureală cu soluții naturale
(P) Cum să îți protejezi sănătatea ficatului și să reduci simptomele de mahmureală cu soluții naturale

Consumul moderat de alcool face parte din viața socială a multor persoane, fie că vorbim despre o petrecere cu prietenii, o cină festivă sau o întâlnire de afaceri.

(P) Performanță la superlativ în bucătărie: soluții pentru afaceri cu volum ridicat
(P) Performanță la superlativ în bucătărie: soluții pentru afaceri cu volum ridicat

Dacă administrezi o afacere HoReCa cu un flux mare de comenzi, știi cât de important este să ai echipamente care să țină pasul.

(P) Top 5 sfaturi pentru utilizatorii de drujbă: de la pornire rapidă la întreținere eficientă
(P) Top 5 sfaturi pentru utilizatorii de drujbă: de la pornire rapidă la întreținere eficientă

Pornirea drujbei poate fi una dintre cele mai provocatoare etape, mai ales dacă nu folosiți demarorul potrivit.  

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

UE avertizează: Un tir cu rachetă intercontinentală rusă în Ucraina ar
UE avertizează: Un tir cu rachetă intercontinentală rusă în Ucraina ar "marca o escaladare clară" din partea lui Putin

Un tir cu rachetă intercontinentală a Rusiei împotriva Ucrainei ar "marca o escaladare clară" din partea lui Vladimir Putin, a apreciat joi un purtător de cuvânt al Comisiei Europene, citat de AFP.