(P) Rezoluțiile Google pentru 2021

(P) Rezoluțiile Google pentru 2021
google

Anul 2020 a fost unul al luptei pentru supraviețuire în toate domeniile de activitate, iar bătălia va continua și în 2021, ca urmare a efectelor deja instalate ale pandemiei.

Până și Google a înregistrat prima scădere a veniturilor din publicitate din cauza COVID-19. Rămâne totuși al patrulea cel mai valoros brand din lume, conform raportului lansat recent de Interbrand Best Global Brands 2020.

Deși compania americană este vizată oficial de un proces antitrust, deschis de Departamentul de Justiție, fiind acuzată de poziție dominantă și de sufocarea rivalilor, specialiștii estimează că, în 2021, va reveni în forță. Iată la ce ne-am putea aștepta din partea Google.

În 2021, specialiștii estimează că 80% din sursele de venit ale Google se vor axa pe publicitatea online, în condițiile în care compania americană va continua să investească în noi metode de advertising.

Adaptabilitatea și viteza de reacție pentru îmbunătățirea constantă a experienței utilizatorului sunt atuuri ale Google greu de combătut de orice companie. Nu degeaba webmasterii sunt mereu în gardă în ceea ce privește optimizarea motoarelor de căutare.

Citește și
p
(P) 120.000 de copaci plantați în sudul României prin proiectul ”Pădurea de Miere” Nestlé

„Anual, Google își schimbă algoritmul de sute de ori. Unele modificări sunt insesizabile, alte sunt majore. În 2021, o atenție deosebită trebuie acordată, printre altele, securității website-urilor, activării și actualizării contului Google My Business. Importante sunt și optimizările pentru mobil, căutare vocală, Core Web Vitals (n.r. - indici privind experienta paginii, viteza de încărcare, niveluri de interactivitate si stabilitate) și pentru îmbunătățirea E.A.T (n.r. - Expertiză, Autoritate, Încredere )”, explică Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro.

Google sprijină business-urile locale

Anul 2020 a demonstrat cât de importante sunt companiile locale pentru Google, prin rapiditatea cu care a lansat serviciile menite să ajute business-urile să rămână în picioare în perioada pandemiei. Și în 2021, căutarea locală va reprezenta o prioritate pentru Google, căci peste 80% din căutările online sunt destinate companiilor locale.

„În 2020, Google a facilitat o mai bună gestionare a contului My Business pentru companii, iar în 2021, Google My Business ar trebui privit ca o platformă online puternică, care trebuie actualizată constant”, adaugă Christian Lupașcu.

Statisticile arată deja această tendință: peste jumătate dintre userii care efectuează căutări locale de pe telefonul mobil și 34% dintre userii care folosesc tableta/computerul pentru interogări online vizitează un magazin în decurs de o zi de la efectuarea unei căutări locale.

Mobile-First Index

Din martie 2021, Google va indexa mai întâi varianta mobilă a site-urilor. Acest lucru înseamnă că, în lipsa optimizării pentru mobile, poziția în clasamentul motoarelor de căutare va fi afectată.

„Asigurați-vă că site-ul se încarcă rapid pe mobil, deoarece clienții doresc rezultate rapide. Pentru fiecare 0.1 secunde în plus la timpul de încărcare, rata de conversie a unui site scade cu 7%. În plus, Google penalizează site-urile a căror viteză de încărcare este lentă și creează o experiență neplăcută userilor”, afirmă Christian Lupașcu.

Utilizatorul este regele

2021 va fi anul în care experiența oferită utilizatorilor va domina criteriile de clasare Google. Interesul pe care îl manifestă vizitatorii – „user intent” – vizavi de un anumit website este influențată în mod direct de calitatea conținutului.

Astfel, în situația în care userul rămâne pe pagină pentru a vizualiza tot conținutul, scopul a fost atins. Atunci când userii părăsesc pagina, fără a vizualiza conținutul sau fără a realiza conversii, contentul trebuie remediat.

Înțelegerea interacțiunii utilizatorului cu site-ul, apoi modificarea acestui comportament, prin teste A/B pentru a asigura conversia sunt absolut necesare.

Conversation Rare Optimization sau CRO are o importanță vitală pentru ranking, pe lângă tehnicile tradiționale de SEO, gen crearea de link-uri și content marketing.

“SEO este un proces continuu, care presupune corelarea și analizarea tuturor datelor furnizate de către utilizatori și motoarele de căutare. Pe lângă acest prim pas care oferă un punct de plecare pentru remedierea erorilor, agențiile de marketing digital oferă servicii complete care economisesc resurse de timp și de bani: de la adaptare mobile, la link-building, creare de conținut, urmărirea și analiza traficului și percepției imaginii brandului pe rețele de socializare”, conchide fondatorul r2.ro.

Căutarea vocală, de avut în vedere

Peste 25% din toate interogările de pe Google sunt căutări vocale. În 2021, căutarea vocală va fi în creștere, deoarece mai multe persoane folosesc dispozitivele mobile.

În plus, 77% din căutarile de pe mobile au loc acasă sau la birou. Pentru a optimiza căutarea vocală, specialiștii recomandă folosirea cuvintelor-cheie long-tail, ținând cont de aspectul conversațional al interogarilor.

De exemplu, „Când își actualizează Google algoritmul”, în loc de „algoritm Google”.

 

Articol recomandat de sport.ro
Cel mai promițător tânăr jucător de tenis român, numărul 5 în lume, va concura pentru o altă țară!
Cel mai promițător tânăr jucător de tenis român, numărul 5 în lume, va concura pentru o altă țară!

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) 120.000 de copaci plantați în sudul României prin proiectul ”Pădurea de Miere” Nestlé
(P) 120.000 de copaci plantați în sudul României prin proiectul ”Pădurea de Miere” Nestlé

Recent, aproape 200 de voluntari, angajați și parteneri Nestlé, precum și din partea Asociației Re-Autentic, au participat voluntar la plantarea unui număr de 10.000 de puieți de salcâm pe raza Municipiului Oltenița, aproape de Dunăre.

(P) Anvelope all season vs anvelope de iarnă – ce alegi și cât de populare sunt
(P) Anvelope all season vs anvelope de iarnă – ce alegi și cât de populare sunt

Dacă ai mașină, sigur te-ai întrebat: merită să cumperi două seturi de cauciucuri sau să alegi varianta „pentru toate anotimpurile”?

(P) Cum alegi iaurtul potrivit: diferențele care contează
(P) Cum alegi iaurtul potrivit: diferențele care contează

În fața rafturilor pline de opțiuni, alegerea unui iaurt nu mai este atât de simplă precum părea odinioară. De la variante tradiționale la cele moderne, fiecare tip promite beneficii și gusturi diferite.

Recomandări
LIVE TEXT: Rezultate parțiale la alegerile din București. Ciprian Ciucu a câștigat detașat. Surpriză mare pe locul secund
LIVE TEXT: Rezultate parțiale la alegerile din București. Ciprian Ciucu a câștigat detașat. Surpriză mare pe locul secund

Pe 7 decembrie 2025 bucureștenii au fost chemați la urne pentru a-și alege noul primar general al Capitalei, în cadrul alegerilor locale parțiale. Scrutinul a avut loc după ce Nicușor Dan a câștigat alegerile prezidențiale.

Cine este Ciprian Ciucu, noul primar al Capitalei. A câștigat alegerile cu peste 36% dintre voturile bucureștenilor
Cine este Ciprian Ciucu, noul primar al Capitalei. A câștigat alegerile cu peste 36% dintre voturile bucureștenilor

Ciprian Ciucu, prim-vicepreședinte PNL și primar al Sectorului 6, a fost ales noul primar al Capitalei. Pe 7 decembrie au avut loc alegerile locale parțiale, iar bucureștenii l-au ales pe noul primar cu peste 36% dintre voturile exprimate.

Ciprian Ciucu a anunțat care sunt primele trei probleme din București de care se va ocupa ”prioritar”, ca primar general
Ciprian Ciucu a anunțat care sunt primele trei probleme din București de care se va ocupa ”prioritar”, ca primar general

Noul primar general al Capitalei, Ciprian Ciucu, câștigător al alegerilor locale din București în 7 decembrie, spune că are trei probleme pe care vrea să le rezolve ”prioritar” în perioada următoare.