(P) Competitivitate, curaj și creativitate – rețeta prin care Softia s-a afirmat pe piața internațională de IT
Dacă ar fi să alegem un spațiu sinonim cu inovația în domeniul IT, ne-am duce imediat cu gândul la marile firme din Silicon Valley. Companii precum Google sau Twitter au o cultură organizațională deja legendară, care pune angajații pe primul loc.
Pentru a concura cu brio în acest domeniu, creativitatea, curajul și determinarea acestora în fața provocărilor sunt cruciale.
Dar acest model de business nu le este rezervat doar unora dintre marile companii americane. El se poate aplica în orice afacere condusă de lideri cu o viziune clară și o misiune suficient de puternică. Până la urmă, tot omul sfințește locul.
Cum se clădește o companie de IT la standarde internaționale, în România?
Din fericire, nu e nevoie ca tinerii români pasionați de programare să plece din țară pentru a lucra într-o firmă precum cele din Silicon Valley. Mai ales dacă aleg să înființeze una, așa cum a procedat Mihail Vlad în 2016, când a pus bazele companiei Softia .
La vremea respectivă, el era încă student și se ocupa de software development în regim de freelancing. Totuși, își dorea să creeze un business axat pe dinamism și pe dezvoltarea de software robust, la cel mai înalt nivel. Astfel că a pornit la drum, cu gândul de a strânge o echipă de 10 oameni creativi și curajoși. De atunci, sub deviza „The place to BE”, Softia a crescut în mod susținut. Patru ani mai târziu, firma a ajuns la nu mai puțin de 90 de angajați.
Deși compania a crescut, accentul pus pe creativitate și calitate a rămas același. După cum precizează Mihail, „rezolvăm problemele alegând tehnologiile potrivite și niciodată nu ne oprim la tehnologiile cele mai confortabile nouă. Așa se face că, de-a lungul timpului, ne-am perfecționat cunoștințele în materie de Aplicații Web, Mobile, PropTech, Fintech, Inteligență Artificială și IOT.”
Cum arată o cultură organizațională în care se pune preț atât pe inovație, cât și pe distracție?
Evoluția membrilor echipei este esențială pentru un mediu dinamic, care se schimbă cu fiecare oportunitate și tehnologie pe care o asimilează. Importanța acordată angajaților se reflectă în cultura organizațională a firmei și în realitatea de zi cu zi, de la locul de muncă.
Pentru a avea mereu în vedere imaginea de ansamblu, cultura de la Softia este ghidată de triada "Learn. Code. Fun".
Latura de învățare este mereu în prim-plan, așa cum ar trebui să se întâmple în acest domeniu. Prin urmare, membrii echipei își iau un răgaz, în fiecare lună, pentru a discuta despre noutățile apărute în materie de tehnologie. Această întâlnire informală - numită IT Day – este ocazia perfectă de a face schimb de experiență, analizând provocările întâmpinate și soluțiile creative descoperite, pentru fiecare dintre proiectele companiei.
Munca de programare face parte, bineînțeles, din activitatea de zi cu zi a oricărei firme de IT. În schimb, capitolul entertainment este adesea neglijat. Totuși, oportunitățile de teambuilding se află printre cele mai apreciate beneficii pe care o companie poate să le ofere angajaților săi. Cei de la Softia se mândresc cu Social Friday, un eveniment lunar dedicat activităților de echipă.
Acesta e prilejul perfect ca fiecare să-și etaleze veleitățile culinare, dar și abilitățile sportive, prin jocuri de echipă. Pentru meciuri de ping-pong ori foosball, angajații au la dispoziție un Fun Room special amenajat.
Astfel de facilități ajung să fie mai importante pentru moralul echipei decât multe altele, care s-ar putea să fie nu doar ineficiente, ci chiar mai costisitoare. Nu e de mirare, așadar, că Softia a crescut cu aproape 100% în fiecare an de funcționare, atât ca cifră de afaceri, cât și ca număr de angajați.
Cum va menține Softia tendința ascendentă?
Un bun manager conștientizează valoarea pe care angajații săi o aduc în ecuație. În plus, un business în plină expansiune are nevoie de noi angajați. De oameni de calitate, ce împărtășesc aceleași valori și pasiuni, care să vină în completarea echipei. În acest caz, programele de internship și de angajare s-au dovedit a fi o experiență benefică pentru ambele părți implicate.
„De fiecare dată replicăm unu la unu modul nostru de lucru, pe proiecte concrete special create pentru aceste programe. Internship-ul Softia și-a dovedit deja succesul, printr-un procent de retenție de peste 70%.”, menționează CEO-ul companiei. Mai multe detalii despre oportunitățile disponibile în cadrul firmei se pot afla accesând pagina softia.ro.
Companii precum Softia demonstrează că se poate face și un altfel de business în România. Că putem să concurăm cu alte firme create după standarde internaționale. Doar că avem nevoie de mai mulți antreprenori care să înțeleagă faptul că a investi în starea de bine a angajaților nu e un sacrificiu financiar. Dimpotrivă, o cultură organizațională sănătoasă reprezintă un mare avantaj pentru bunul mers al unei companii. Pentru că, atunci când se simt apreciați, oamenii devin cea mai prețioasă resursă.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.