De ce nu am reusit sa facem o autostrada de la vest la est in 25 de ani. Principalii vinovati pentru aceasta "performanta"


Ultimul update: Vineri 15 Decembrie 2017 14:15
Data publicarii: Sambata 06 Iunie 2015 18:17
Categorie: Sezonul 1

De 25 de ani ne chinuim sa unim Marea Neagra cu granita de vest printr-o autostrada. O Europa intreaga stie ca pana acum n-am reusit.

Iar noi vedem ca nu sunt semne ca acest vis se va realiza prea curand. Se intampla asta pentru ca, de-a lungul timpului, in fruntea drumurilor s-au tot perindat oameni incompententi, numiti politic, multi dintre ei pusi pe capatuiala. Ii vedem duminica seara, de la ora 18.00, la "Romania, te iubesc"!

Cratere in asfalt, masini care scartaie din toate incheieturile, cozi nesfarsite si nervi intinsi la maxim. O reteta care face mersul la volan pe centura Bucurestiului, capitala europena, un cosmar. Si aceasta este situatia pe aproape toate drumurile noastre.

Rand pe rand politicienii au promis autostrazi fara numar.

Duminica, la "Romania, te iubesc", patrundem in birourile celor care ar trebui sa se ocupe de drumuri si autostrazi. Pe centura de sud a Capitalei, de ani de zile nu s-a turnat o roaba de asfalt. S-a contruit insa o bordura si s-au facut reparatii care acum nu se mai vad. Cu 58 de milioane de lei. Florin Dascalu este directorul departamentului Intretinere si Reparatii Drumuri si Poduri.

Reporter: "Cand ii dati drumul?"
Florin Dascalu: "Saptamana viitoare".

O saptamana mai tarziu, pe centura nu era nici picior de muncitor.

Cand a reusit directorul sa isi scoata muncitorii la lucru si mai ales cand vom aveam o centura a Capitalei, aflati duminica. Tot atunci mergem si pe Transalpina. Pe cand bani pentru centura Bucurestiului nu existau, in varful muntelui se investeau 320 de milioane de euro. Acum drumul e inchis. Alin Goga era directorul departamentului juridic in compania de autostrazi pe vremea cand s-a inceput Transalpina.

Cristian Duica a fost director adjunct al companiei de autotrazi. Este cel care a depus documentele pentru contruirea transalpinei. In documente, anchetatorii spun ca s-au facut falsuri grosolane. Acum, compania de autostrazi este condusa de Narcis Neaga. Este omul care de ani de zile se tot chinuie sa faca autostrada Comarnic-Brasov. Ca sa ne convinga ca pe drumurile noastre se munceste, Narcis Neaga ne-a invitat in control pe Defileul Jiului. Duminica, la "Romania, te iubesc" aflati care este stadiul lucrarilor in defileu si mai ales ritmul in care se lucreaza.

O firma din Spania se ocupa de lucrari aici. Sau ar trebui sa se ocupe. Duminica, aflati cand vor incepe lucrarile la autostrada Sibiu Pitesti si Comarnic Brasov, dar si cum isi jutifica neputinta cei care ar trebui sa se ocupe de drumurile noastre. La "Romania, te iubesc!".

VIDEO PROTVPLUS.RO
LA MARUTA
La înot pentru un scop nobil

06:40
LA MARUTA
Cristi Pascu, pălării din părul clientelor

12:26
LA MARUTA
Cum arată apartamentul de lux pe care îl deține Brigitte în Mamaia

06:46
LAS FIERBINTI
Dorel ia bani de la Bobiță
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

01:06
LAS FIERBINTI
Prefectul vine cu un iepuraș în Fierbinți
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

02:48
LAS FIERBINTI
Celentano vrea să scape de vicii
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

02:24
LA MARUTA
Ramona Păun se mărită. Cum a fost cerută de soție

10:40
LAS FIERBINTI
Celentano a rămas fără tabloul cu portretul lui
Bobita, Giani, Celentano, Dorel si toate celelalte personaje sunt pregatite sa faca fata unor noi aventuri.

02:16
LA MARUTA
Pe urmele copilăriei alături de Nico

06:49
VORBESTE LUMEA
Vara lor, cu muzică și distracție
"J'ai besoin de toi", o piesă dance, cu versuri în limba franceză

07:00
halda de steril de la Moldova Noua
Halda de steril care otraveste doua tari. "Le-as da ministrilor o lopata, sa curate dupa ce bate vantul aici"
Castelul bantuit de coruptia din justitie. Romania risca sa ramana fara unul dintre cele mai importante centre culturale
O nava care trebuia sa ajunga la fier vechi descopera acum zacaminte de gaze in Marea Neagra si prezice cutremurele
Povestea scandalului Transalpina, spusa de un director de la Drumuri. "Daca lumea ar sti cum se cheltuiesc banii, ne-ar impusca ca pe caini"
Cum se lucreaza pe santierul unei sosele din Romania. "Mobilizare de 120%" cu muncitori care dau frunzele si racaie pamantul
De ce nu am reusit sa facem o autostrada de la vest la est in 25 de ani. Principalii vinovati pentru aceasta "performanta"
cover autostrazi MASTERPLAN
Romania, statiune de odihna pentru constructorii de drumuri. Cati bani si cate vieti pierdem anual fiindca nu avem autostrazi
Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro. "Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat"
Constructorii de autostrazi, mai inceti decat un melc. Ce inseamna "lucrarile incep luni" pentru un sef de la Drumuri
In tara erau someri, in Marea Britanie au devenit antreprenori de succes. "Cand aud ca esti roman, se mai gandesc o data"
"Ma simt mai in siguranta in Bucuresti decat la Londra". Cum traiesc medicii romani care trateaza VIP-urile din Anglia
Fotbalistul Nationalei care ne face PR la Londra si hotii romani care au speriat Marea Britanie. "Am venit si am luat teapa"