Povestea scandalului Transalpina, spusa de un director de la Drumuri. "Daca lumea ar sti cum se cheltuiesc banii, ne-ar impusca ca pe caini"
Scandalul Transalpina a ajuns recent la DNA. Doi fosti ministri sunt implicati in acest caz in care o firma privata a luat un credit achitat de stat pentru a construi o sosea care s-a stricat dupa 4 ani. Un fost sef la Drumuri explica ce s-a intamplat.
Alin Goga a fost director al departamentului juridic din Compania Nationala de Drumuri. Acum este director de investitii la Drumuri si poduri Craiova. E franc atunci cand e vorba de modul in care se lucreaza la noi: „Daca lumea ar sti in Romania cum se cheltuiesc banii publici si cat de prost sunt administrati ne-ar impusca ca pe caini, la gard.”
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
In dosarul Transalpina apare si numele lui Goga, ca martor in ancheta. De altfel, fostul director sustine ca povestea Transalpinei a pornit de la el. Spune ca a facut un memoriu pentru un prieten al sau, Mihai Popescu, consilierul lui Ludovic Orban. „Imi zice: ma frate, am si eu primar, e prietenul cu prietenul asta al meu si a zis ca ne da cate 5 mii de metri patrati la Ranca, asta mi-e sfanta mea cruce, ii faci si lui o hartie cum sa -si reabiliteze drumul? Si am zis: bine, ma. Hai ca iti fac o hartie. Am facut o hartie din aia pompoasa, stimate domnule ministru, dumneavoastra care sustineti drumurile turistice etc. Nu m-am gandit ca se intampla ceva. L-am pus sa semneze primarul, prefectul, presedintele consiliului judetean si i-a venit lui Ludovic Orban.”
„Era nevoie de investitita asta”, spune fostul ministru Orban. „Proiectul in sine e important si a avut sustinere. Face legatura intre Ardeal si Muntenia pe un traseu istoric”.
Alin Goga are o alta versiune: „Domnul director Duica a luat hartia si venea suparat pe hol. Si intamplator ma intalnesc cu el. Si zic: Ce ai, ma, Cristi, de ce esti suparat? Zice, uite ma, m-a chemat ministrul si zise sa fac drumul asta si eu nu am niciun ban. Cum sa fac 140 de km? Si m-am dus cu el discutand, ca era hartia pe care o facusem eu cu 2-3 saptamani inainte. Si m-am dus cu el pana la el la birou. Cand sa intru la el in birou, ca asa a inceput asta, il astepta Nelu Iordache, pe alte treburi. Si cand a vazut, a zis: Vrea ministrul sa o facem? Hai sa o facem. Ala fiind destept, a zis am eu solutia. O facem pe credit furnizor. Si asa a inceput si s-a construit Transalpina”,
Transalpina s-a construit in sistem credit furnizor. Adica, Romstrade a construit cu bani de la banca pe care mai tarziu compania de drumuri i-a achitat. In dosarul corpului de control se arata ca Romstrade, firma afaceristului Nelu Iordache, a depus mai multe documente in fals pentru a castiga contractul. Lucrarile s-au platit in lei dar intelegerea a fost ca CNADNR sa plateasca datoria in euro. Din cauza cursului valutar, compania a platit in plus 35 de milioane de lei. Pentru bunul mers al lucrarilor in 2008 s-a hotarat ca directia de drumuri si poduri Craiova sa preia fraiele acestei afaceri. „De aia au si bagat-o la Craiova,”, spune Alin Goga. „N-o urmarea nimeni. Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat.”
Sursa: Pro TV
Etichete: buget, fonduri europene, drumuri, constructii, Transalpina, sosele, autostrazi, cnadnr,
Dată publicare:
07-06-2015 18:28