Cum se lucreaza pe santierul unei sosele din Romania. "Mobilizare de 120%" cu muncitori care dau frunzele si racaie pamantul


Ultimul update: Vineri 15 Decembrie 2017 14:15
Data publicarii: Duminica 07 Iunie 2015 18:00
Categorie: Sezonul 1

Echipa „Romania, te iubesc!” a plecat impreuna cu directorul CNADNR sa vada cum se lucreaza la unul dintre cele mai importante drumuri care strabat tara noastra

Bumbesti – Petrosani: un drum de 30 si ceva de kilometri lungime, care traverseaza Carpatii. Un adevarat cosmar pentru soferi. De ani de zile se tot lucreaza la aceasta sosea. Acum, insa, este anuntat un control de la Bucuresti. Asa ca pe drum e agitatie mare. Fiecare isi gaseste ceva de lucru, fiecare isi face ceva de treaba. Unii dau cu tesla in perete, altii stau si se uita la echipa de filmare, un muncitor racaie printre pietre. Ca sa fie frumos la control.

O firma din Spania a castigat licitatia pentru lucrarile de aici, dar n-a facut mare lucru. De cand a ajuns in fruntea CNADNR, Narcis Neaga s-a tot chinuit sa ii convinga pe spanioli sa munceasca. Fara prea mari rezultate. Abia spaniolii pare ca s-au pus pe treaba. In asteptarea controlului de la Bucuresti, 140 de oameni au fost insirati pe tot drumul.

E un drum care se repara din fonduri europene. Unii racaie pamantul cu lopata. Altii coloreaza cu vopsea. Unul bate un tarus. Altul da frunzele. Si in tot acest timp oamenii asteapta la zecile de semafoare instalate pe toata valea. Se plang ca fac 30 de kilometri intr-o ora.In capatul drumului, echipa „Romania, te iubesc!” l-a intalnit pe directorul de investitii din Compania de Autostrazi, Stefan Ionita. E multumit de cum se lucreaza. Spune ca mobilizare este de 120 la suta si ca au fost scosi la lucru si detinuti din inchisoare.

In tot santierul sunt in total 4 spanioli. Ingineri si manageri. Din cauza ca sunt catolici si sarbatorile lor ju au coincis cu cele ortodoxe, toata primavara au fost pauze. Si aceasta este reteta dupa care se construiesc si repara drumurile noastre. Situtatia e bine cunoscuta in Compania de drumuri, unde autoritatile spun ca Romania „este ca o statiune de odihna” pentru firmele de constructii.

Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro.
Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro. "Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat"
VIDEO PROTVPLUS.RO
halda de steril de la Moldova Noua
Halda de steril care otraveste doua tari. "Le-as da ministrilor o lopata, sa curate dupa ce bate vantul aici"
Castelul bantuit de coruptia din justitie. Romania risca sa ramana fara unul dintre cele mai importante centre culturale
O nava care trebuia sa ajunga la fier vechi descopera acum zacaminte de gaze in Marea Neagra si prezice cutremurele
Povestea scandalului Transalpina, spusa de un director de la Drumuri. "Daca lumea ar sti cum se cheltuiesc banii, ne-ar impusca ca pe caini"
Cum se lucreaza pe santierul unei sosele din Romania. "Mobilizare de 120%" cu muncitori care dau frunzele si racaie pamantul
De ce nu am reusit sa facem o autostrada de la vest la est in 25 de ani. Principalii vinovati pentru aceasta "performanta"
cover autostrazi MASTERPLAN
Romania, statiune de odihna pentru constructorii de drumuri. Cati bani si cate vieti pierdem anual fiindca nu avem autostrazi
Cum s-a facut Transalpina, soseaua inutila de 300 de milioane de euro. "Era la o regionala, puteau sa o gestioneze palmat"
Constructorii de autostrazi, mai inceti decat un melc. Ce inseamna "lucrarile incep luni" pentru un sef de la Drumuri
In tara erau someri, in Marea Britanie au devenit antreprenori de succes. "Cand aud ca esti roman, se mai gandesc o data"
"Ma simt mai in siguranta in Bucuresti decat la Londra". Cum traiesc medicii romani care trateaza VIP-urile din Anglia
Fotbalistul Nationalei care ne face PR la Londra si hotii romani care au speriat Marea Britanie. "Am venit si am luat teapa"