(P) Cum își aleg pacienții medicul în 2025? Recenziile de pe site au devenit mai importante decât distanța până la clinică

p

Într-o lume medicală tot mai digitalizată şi orientată spre pacient, alegerea medicului nu mai ține doar de cât de aproape este clinica sau cât de repede găsești o programare.

În 2025, pacienții sunt mai informați, mai atenți și mai implicați în îngrijirea lor – iar asta se reflectă în felul în care își aleg medicul.

Un sondaj realizat de Rețeaua de Sănătate Regina Maria în rândul pacienţilor săi, cu 2.606 respondenţi, scoate la lumină criteriile care contează cu adevărat atunci când vine momentul programării la un medic.

Recenziile medicului contează mai mult decât distanța până la clinică

Rezultatele sondajului arată că 1.112 respondenți – adică peste 42% dintre participanți – consideră că nota medicului afișată pe site-ul Regina Maria este mai importantă decât distanța până la clinică sau disponibilitatea imediată a unei programări. Cu alte cuvinte, în ochii pacienților, calitatea interacțiunii și reputația profesională a medicului primează în fața confortului sau a îndeplinirii unei nevoi imediate.

Mai mult decât atât, 49% dintre pacienți verifică întotdeauna nota medicului înainte de a face o programare, în timp ce alți 40% o consultă ocazional. Doar 11% declară că nu se uită niciodată la această evaluare. În același registru, 48% dintre respondenți consideră că recenziile sunt „foarte importante” în alegerea unui medic, iar alți 44% le consideră „destul de importante”.

Citește și
Regina Maria Promo
(P) „Am avut sentimentul că sunt singurul pacient. Doar așa s-ar putea explica dedicarea și empatia medicului”

Care sunt cele mai importante 3 criterii în alegerea unui medic?

Primele 3 criterii pe care respondenții le-au votat ca fiind la baza alegerii unui medic înainte să efectueze o programare sunt:

  1. Recenzia (nota) medicului de pe site-ul Regina Maria
  2. Recomandările din partea prietenilor sau familiei
  3. Recomandările venite de la medicul de familie sau de la alți specialiști

Într-o eră în care transparența și experiențele altor pacienți devin tot mai valoroase, acest clasament confirmă faptul că încrederea se câștigă, în primul rând, prin consecvență în calitatea actului medical și comunicare eficientă.

p

Peste 1 milion de recenzii colectate de la pacienți

Ce oferă greutate reală notei medicilor de pe site? Faptul că notele provin de la pacienți care au trecut printr-o consultație, fie ea virtuală sau în clinică și le oferă acestora posibilitatea de a ajuta și alți pacienți în alegerea unui medic, din prisma propriei experiențe, fie ea pozitivă sau negativă. În ultimii 10 ani, sistemul digital de feedback a strâns peste 1 milion de evaluări, devenind un barometru real al calității serviciilor medicale.

Funcționând complet automatizat, fără intervenții umane asupra selecției sau redactării recenziilor, sistemul permite pacienților să evalueze fiecare interacțiune – de la modul în care au fost primiți în clinică, la timpul de așteptare, empatia medicului și claritatea explicațiilor oferite.

Formularul de feedback este trimis automat, prin e-mail sau disponibil în aplicația mobilă, imediat după consultație. Scorul final al medicului, vizibil pe site, se actualizează constant și devine public doar după ce se acumulează minimum 10 evaluări – o măsură care asigură relevanța și obiectivitatea ratingului.

Puterea reală a pacientului: feedback-ul devine un instrument de schimbare

Recenziile pacienților nu sunt doar statistici – ele au devenit un element central în procesul de îmbunătățire a serviciilor. De la comunicare la calitatea actului medical, feedback-ul oferă medicilor o oglindă fidelă a experienței pacientului și, adesea, un ghid valoros pentru dezvoltarea profesională.

Digitalizarea sănătății nu înseamnă doar aplicații și programări online. Înseamnă și un cadru nou de responsabilizare și implicare. La Regina Maria, pacientul este partener activ în îmbunătățirea serviciilor, iar vocea sa are impact direct asupra deciziilor medicale și organizaționale.

Cu o medie generală de 9,65 în evaluările acordate medicilor (în creștere față de 9,56 anul trecut) și doar 5 recenzii negative din 1.000, sistemul de feedback demonstrează că exigența pacienților poate merge mână în mână cu încrederea și satisfacția.

Anul 2025 marchează o schimbare profundă în relația pacient-medic. Nu distanța, nu programarea rapidă, ci reputația construită prin feedback autentic devine cel mai valoros atu al unui medic. Într-un ecosistem medical în care pacientul este ascultat, iar vocea sa contează cu adevărat, recenziile nu sunt doar cifre – ci povești despre încredere, empatie și excelență.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) „Am avut sentimentul că sunt singurul pacient. Doar așa s-ar putea explica dedicarea și empatia medicului”
(P) „Am avut sentimentul că sunt singurul pacient. Doar așa s-ar putea explica dedicarea și empatia medicului”

Pacient de 76 de ani salvat printr-o intervenție robotică complexă la Spitalul Regina Maria Brașov.

(P)
(P) "Cel mai ignorat sponsor". Campania Rețelei Private de Sănătate Regina Maria care pune în prim-plan cancerul de prostată

La meciul România - San Marino din data de 18 noiembrie, milioane de români au urmărit tricolorii. Dar câți au observat mesajele despre cancerul de prostată de pe bannerele stadionului?

(P) O inimă mică, o mare luptă. De la primele bătăi ale inimii la operații complexe. „Diagnosticul precoce este esențial”
(P) O inimă mică, o mare luptă. De la primele bătăi ale inimii la operații complexe. „Diagnosticul precoce este esențial”

În primele secunde de viață, fiecare respirație e o victorie. În sala de nașteri, liniștea de după plânsul bebelușului e semnul că inima lui funcționează așa cum trebuie.

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.