Razboi dintre televiziunea online si cea clasica. Situatie fara precedent in Japonia

Panasonic

Posturile de televiziune private japoneze au refuzat sa difuzeze o reclama a companiei Panasonic pentru un televizor care transmite imagini de pe internet, a anuntat, luni, acest grup japonez de produse electronice.

Refuzul care a vizat reclama grupului Panasonic este unul singular, insa el ilustreaza, potrivit specialistilor din mass-media, dificultatile cu care se confrunta radiodifuzorii in fata concurentei reprezentate de internet.

Radiodifuzorii au argumentat spunand ca acea reclama ar putea intretine confuzia, in mintea telespectatorilor, in ceea ce priveste rolul unui televizor.

Potrivit articolului publicat de AFP, marile posturi TV nipone nu doresc sa contribuie la promovarea televizoarelor care permit telespectatorilor sa navigheze in mod liber pe internet, inclusiv pentru a viziona videoclipuri pe care pot sa le aleaga ei insisi, in detrimentul programelor difuzate de televiziuni, alcatuite cu menirea de a atrage un public larg si advertiseri.

Panasonic a reactionat cu rapiditate, publicand un scurt comunicat de presa: "IPTV - sau televiziunea via internet - propune o noua gama de servicii si noi ne aflam in negocieri pentru a fi editate noi reguli de difuzare".

Citește și
Breaking Bad
Cel mai premiat serial american, „Breaking Bad – Pe cai gresite”, se vede de luni pe Voyo.ro

in prezent, exista "un ghid de bune practici", potrivit caruia imaginile care prezinta un ecran de televiziune si care sunt difuzate la televiziune trebuie sa arate imagini de televiziune. Reclama propusa de Panasonic ar contraveni astfel acestei reguli sectoriale.

Reclama refuzata de posturile japoneze este insa vizibila pe site-ul YouTube, unde internautii au criticat cu asprime atitudinea radiodifuzorilor.

Posturile de televiziune, in cea mai mare parte private, raman foarte puternice in Japonia, insa au inceput sa se teama ca internetul ar putea sa le afecteze afacerile. Posturile de televiziune japoneze din domeniul public nu difuzeaza reclame.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
YouTube a investit o suma estimata la 50 milioane de dolari in platforma Vevo
YouTube a investit o suma estimata la 50 milioane de dolari in platforma Vevo

Site-ul de partajare de fisiere video YouTube, detinut de grupul Google, a anuntat ca a facut o investitie in Vevo, o platforma online care difuzeaza muzica si continut video, care este estimata la 50 de milioane de dolari, informeaza variety.com.

Cel mai premiat serial american, „Breaking Bad – Pe cai gresite”, se vede de luni pe Voyo.ro
Cel mai premiat serial american, „Breaking Bad – Pe cai gresite”, se vede de luni pe Voyo.ro

Serialul "Breaking Bad" poate fi urmarit online, pe Voyo.ro, incepand de luni.

iLikeIT. Magazinele stradale, inchise de cele virtuale. In
iLikeIT. Magazinele stradale, inchise de cele virtuale. In "cloud" este loc pentru toata lumea

Sute de magazine stradale s-au inchis in ultimii ani, ba din cauza crizei, ba pentru ca internetul sau comertul electronic au luat tot mai mult avant.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.