iLikeIT. Magazinele stradale, inchise de cele virtuale. In "cloud" este loc pentru toata lumea
Sute de magazine stradale s-au inchis in ultimii ani, ba din cauza crizei, ba pentru ca internetul sau comertul electronic au luat tot mai mult avant.
Sunt 1 milion de romani care fac acum cumparaturi pe internet, iar faptul ca nu mai cheltuiesc bani in magazine sau mall-uri se vede.
Mai ales cand zilele acestea, in afara de covrigi, mai totul se poate cumpara de pe internet. Miza - 10 milioane de romani de pe net, pe care toata lumea vrea sa ii transforme in clienti virtuali. Este si cazul unui magazin din Constanta care a facut ca drumul la librarie si plasa grea cu caiete noi sa devina doar o chestiune de un minut si doua clickuri.
Violeta Mircea, magazin online de rechizite: "Magazinele stradale pentru noi sunt de suflet, le-am deschis acum 10 ani. Ne-am dorit cu magazinul online sa ne adresam mult mai multor oameni care sa ne gaseasca mult mai usor si sa nu mai depinda de unde locuiesc..."
In cloud e loc pentru toata lumea, dar asta nu inseamna ca ne pricepem toti la comert online. Cele mai multe site-uri arata ca un bazar, ce poate fi pus la pamant usor. De exemplu - Black Friday, ultimele editii.
Alex Lapusneanu, Zitec: "Ma astept ca retailerii importanti o sa fie din nou luati prin surprindere, la fel cum ne surprinde si iarna. Vor anunta din nou ca sunt pregatiti si nu vor face fata. A mers cat a mers in primii doi ani cu glume, ca lucram la site, dar pana la urma clientii vor sa vada discounturi, produsele."
Acum vine momentul cand bazarul trebuie sa se transforme in mall. Pe un site obisnuit, pot intra in acelasi timp cateva sute de oameni. Cu o minima investitie, un magazin online poate primi 200.000 de clienti intr-un minut. Echivalentul celor care au mers la concertul sustinut de Lady Gaga la Bucuresti, inmultit cu 7. Cei care ofera chirie pe internet, adica servicii de cloud, isi dubleaza afacerea la fiecare 6 luni.
Un site romanesc poate primi 265.000 de vizitatori simultani. A fost un test de laborator. Cel din viata reala vine in noiembrie, cand magazinele online de la noi vor incerca din nou sa reziste..