"Pentru Facebook, esti un produs". Ce este Ello, reteaua de socializare care si-a propus sa "ucida" un gigant
Paul Budnitz, un geniu IT transformat in artist, pasionat de fotografie si film, vrea sa revolutioneze lume cu o noua retea sociala.
Paul Budnitz este creatorul retelei Ello, reteaua sociala pe care a lansat-o ca antidot la Facebook, Twitter si alte platforme digitale care ofera canale de comunicare excelente, dar cer ca utilizatorii sa accepte, la schimb, mesaje publicitare si colectarea de date personale, informeaza dailydot.com.
Budnitz si partenerii sai, Todd Berger si Lucian Föhr, au venit cu ideea retelei Ello pentru ca s-au simtit inselati de retelele sociale care domina in prezent Internetul si care se folosesc de publicitate si de colectarea datelor personale ale utilizatorilor pentru a obtine profit.
"Esti un produs", afirma creatorii Ello in manifestul retelei. Spunandu-le oamenilor ca sunt ceea ce nu vor sa fie, echipa Ello a reusit sa amplifice interesul pentru experimentul lor social.
"Pentru ca Ello nu are reclame, reteaua poate avea integritate. Fiecare pixel de pe ecran si fiecare linie de cod sunt folosite pentru a crea o retea sociala exceptionala. Nu exista o armata de oameni de vanzari care sa ne spuna ce trebuie sa facem", a declarat Budnitz.
Misiunea retelei Ello este una nobila, dar trebuie evidentiat faptul ca niciunul dintre cei care lucreaza la proiect nu este platit si nu exista niciun plan de monetizare a retelei, in vreun fel.
Budnitz spune ca se va baza pe donatii iar planul sau nu este imposibil de realizat. Wikipedia, unul dintre cele mai accesate site-uri din lume, este finantat de intr-un mod asemanator si supravietuit pentru ca interesul in proiect este foarte mare.
In prezent, Ello este o retea bazata pe invitatii iar site-ul este temporar inaccesibil, pana cand echipa de voluntari pregateste o versiune actualizata. Budnitz a declarat ca echipa se concentreaza acum pe construirea unei platforme robuste, pregatindu-se pentru cresterea semnificativa a bazei de utilizatori.
In liceu, Paul Budnitz a fost pasionat de programare si ajunsese sa scrie programe de analiza a sistemelor de securitate din centralele nucleare dar, in momentul in care a ajuns la facultate, a jurat sa nu mai atinga vreodata un computer.
El a studiat fotografia, artele si filmul la Universitatea Yale, si a obtinut diploma in domeniul Artelor, in 1990.
Filmul sau de debut, "93 de milioane de mile", din 1996, a fost declarat de revista "Artforum" "unul dintre mai bune filme ale anului 1998".
In prezent, el este creatorul unei marci de biciclete care ii poarte numele si al unei linii de jucarii.