Un robot subacvatic si un submarin cauta ramasitele avionului Air France

Victor 6000

Robotul poate sa ajunga pana la 6000 de metri adancime, insa, cu toate acestea, autoritatile cred ca este putin probabil sa gaseasca cutiile negre ale avionului disparut in Atlantic acum cateva zile.

Intrebarea chinuitoare "De ce s-a prabusit A330?" isi poate afla raspunsul in cutiile negre ale avionului disparut in ocean. Pentru a le gasi, guvernul francez a trimis in zona in care au fost gasite ramasite ale aeronavei un submersibil si un mini-submarin.

Ambarcatiunea "Pourquoi Pas" are la bord robotul subacvatic Victor 6000 si submarinul Nautilus.  Daca nu ati ratat "Titanicul" lui James Cameron, sigur ii veti recunoaste.

Robotul poate sta pana la 72 de ore sub apa, fara intrerupere. Bratele ii sunt controlate de la distanta si sunt dotate cu camere video, pentru ca operatorul  - care sta pe nava -  sa poata vedea ce se afla pe fundul marii. Victor 6000 poate cobori pana la 6000 de metri adancime. Este extrem de util in explorarea oceanului, insa are un inconvenient: nu poate transporta oameni.

Din acest motiv, nava "Pourquoi Pas" aduce si un mini-submarin, care poate cobori pana la aceeasi adancime,cu trei oameni la bord. In plus, are lumini puternice, permitand echipajului sa vada detalii imposibil de surprins cu ajutorul camerei video.

Citește și
Avion
73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Francezii sunt mandri: Nautilus poate investiga pana la 97% din fundul oceanelor. De fapt, a si participat la explorarea epavei Titanicului, scufundat in Atlanticul de Nord in 1912. Aparatul are o autonomie subacvatica de cinci ore.

Cu toata tehnologia de ultima ora trimisa la fata locului, autoritatile cred, insa,  ca misiunea de gasire a cutiilor negre ale avionului este extrem de dificila. Catastrofa ar putea ramane una dintre marile enigme ale ultimilor ani.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Afla aici cum se testeaza avioanele si la ce presiuni rezista acestea!
Afla aici cum se testeaza avioanele si la ce presiuni rezista acestea!

Avioanele de linie sunt proiectate sa reziste la presiuni mult mai mari decat ale unui fulger, oricat de puternic ar fi acesta. Asa spun marii constructori aeroanutici, ca sa linisteasca spiritele dupa misterioasa prabusire a avionului Air France.

73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani
73 de accidente aviatice provocate de turbulente, in ultimii 60 de ani

Misterul prabusirii cursei 447 i-a pus pe jar pe marii constructori de avioane. Ei sustin ca aeronavele de linie sunt aparate prea sofisticate ca sa cedeze la socul unui fulger, oricat de puternic ar fi acesta.

Avionul disparut in Atlantic: mai multe ipoteze, nicio certitudine
Avionul disparut in Atlantic: mai multe ipoteze, nicio certitudine

Fulger, scurt-circuit, terorism. In absenta oricarei certitudini asupra cauzelor catastrofei aviatice de luni, nicio ipoteza nu a fost respinsa in cazul avionului Air France disparut deasupra Atlanticului.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.