Ministrul Educației face apel la părinți să-și înscrie copiii la orele de recuperare a materiei
Ministrul Educaţiei face un apel către părinţi să îşi înscrie copiii la orele de recuperare a materiei.
Miercuri ar fi fost ultima zi în care s-au făcut listele cu doritori, însă doar 40.000 elevi apar în sistem, deşi 250.000 de copii au nevoie de ajutor. Ministerul a prelungit însă perioada de înscrieri pentru a veni în sprijinul părinților.
Jumătate dintre profesorii care au participat la un studiu făcut de organizaţia ''World Vision'' au recunoscut că majoritatea elevilor sunt în urmă, iar sute de mii dintre ei nu ştiu să scrie şi să citească.
Un copil de clasa a 2-a, de exemplu, are mare nevoie de ajutor. Şi nu este singurul.
Copil: ''Am făcut şcoala prin telefon, apoi s-a stricat şi n-am mai intrat''
Fetiță: ''Eu fac şcoala pe telefon, şi mi se descarcă şi nu mai pot să fac orele online. Nu înţeleg profesorii ce îmi explică.''
La fel ca ei, peste 250.000 de elevi nu au avut acces la şcoala online, conform datelor oficiale. În realitate, numărul lor este mult mai mare.
Un prim pas în recuperarea cunoştinţelor îl reprezintă orele de pregătire , numite şi ''remediale''.
Fiecare dascăl va lucra în grupe formate din cel mult 12 elevi, timp de 4 luni, iar asta înseamnă 80 de ore de recuperare a materiei pentru fiecare copil în parte. În schimb, dascălul primeşte 100 de lei pe ora predată.
Sorin Cîmpeanu, Ministrul Educaţiei: “Puteţi să le priviţi ca ore de meditaţii efectiv, pentru că grupele vor fi mici, vor fi diferite față de dimensiunea unei clase normale. Rugămintea mea este să se gândească fiecare părinte şi să îşi dea acordul pentru interesul propriului copil de a recupera prin aceste ore şi nu mă refer doar la cei care urmează să aibă examenele naţionale.''
O mamă a trei eleve spune că a aflat abia miercuri de acest program.
Reporter: Au venit cei de la şcoală: “doamnă, v-au spus cumva de ore remediale? V-au dat o cerere să o duceţi la şcoală, să recupereze din materia pierdută?”
Gina Georgiana Cristea, mamă: Nu, nu.
Reporter: Nimeni nu v-a spus? Nu știți despre ce e vorba?
Gina Georgiana Cristea, mamă: Nu, eu sunt sinceră şi spun, nu.
Reporter: Sunteţi de acord cu aceste ore remediale, să recupereze materia?
Gina Georgiana Cristea, mamă: Sigur, cum să nu?! Pentru binele lor…
Alţi părinţi înţeleg greşit mesajul.
Mihaela Nabăr, director executiv World Vision: “Cer ceva în schimb şi am aflat că nu merg la ore pentru că vor ceva în schimb. Acesta este rezultatul unor foarte multe programe pe care noi ca şi țară le-am implementat şi unde am acordat subvenţii şi au înţeles greşit. Cer pantofi, dar de fapt sunt pentru mers la şcoală.”
Mărturiile a 1.500 de profesori din toată ţara, adunate într-un studiu, ne arată că mai bine de jumătate dintre elevii din clasele primare şi gimnaziale au rămas în urmă cu materia.
Unul din zece dascăli din mediul rural a indicat pierderi grave de învăţare de 80% din materie. Vorbim de aproximativ 800.000 de preşcolari şi elevi de clasele primare care au uitat să scrie și să citească de la începutul pandemiei şi până în prezent. Şi asta pentru că fie nu au avut acces la orele online, fie şcoala a ajuns la ei doar cu ajutorul fișelor lăsate la poartă de către profesori. Şi în sfârşit, dascălii au recunoscut că au nevoie de ajutor.
Cererile pentru orele remediale se pot depune la fiecare școală.