Șoselele ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei ar putea face mai ușoară viața șoferilor. Când vor fi gata

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce autostrada Comarnic - Brașov rămâne un vis frumos pe hârtie, centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei le-ar putea face viața mai ușoară șoferilor care stau ore în șir în coloană, pe DN 1.  

Luni a început construcția șoselei de centură a orașului Comarnic. Ocolitoarele de la Azuga și Bușteni sunt înca în faza de proiectare, dar au deja banii alocați - în total peste un miliard de lei.

Prin Comarnic trec într-o zi de weekend aproximativ 40.000 de mașini. Drumul Național 1 traversează localitatea și, de cele mai multe ori, vehiculele formează o coloană lungă de până la 8 kilometri.

Salvarea ar trebui să vina de la șoseaua ocolitoare. Lungă de 6 kilometri, ocolitoarea Comarnicului va avea câte o bandă pe sens, trei sensuri giratorii, patru poduri și un pasaj peste calea ferată.

Mașinile vor putea circula cu 90 kilometri la oră, ceea ce înseamnă 4 minute necesare traversării localității. Șoseaua ar trebui să fie gata peste un an, dar nici măcar constructorii nu sunt siguri că se vor încadra în termen.

Citește și
drumuri poluate
Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Traian Larionesei, constructor: Termenul de execuție este noiembrie 2024.
Reporter: Și vi se pare realist termenul, vă puteți încadra?
Traian Larionesei: Din punctul nostru de vedere tehnic noi ne încadrăm. Sunt autorizații, dar mai sunt niște exproprieri care sunt niște proceduri care durează”.

Claudiu Fundachem, manager de proiect: „Pe toată suprafața aceasta avem foarte multe rețele care trec prin această zonă, plus relieful este foarte sinuos”.

Mult mai scumpă și mai greu de realizat este centura care va ocoli stațiunile Bușteni și Azuga. Pe o lungime de 9 kilometri și jumătate, ocolitoarea va avea un semitunel, un viaduct, 11 poduri, dar și 4 pasaje subterane și supraterane.

Șoseaua de viteză Comarnic-Brașov este prea scumpă

Deocamdată este în faza de proiect și va dura cel puțin 3 ani execuția, pentru că va fi nevoie de consolidarea versanților și a malurilor râului Prahova.

Iulian Dumitrescu, președinte CJ Prahova: „Bușteni-Azuga e o lucrare complexă, are 18 poduri și tot felul de lucrări de artă, acolo e o lucrare care probabil durează mai mult de un an, dar oricum o să circulați cu mult, mult mai repede”.

Totuși, șoferii vor să circule pe autostradă. Dar, deocamdată, șoseaua de viteză Comarnic - Brașov este una prea scumpă, spune ministrul transporturilor.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Inițial s-a venit cu un cost de 8 miliarde de euro pe aproximativ 160 de km, ceea ce depășește puterea să zicem a Ministerului Transportului de a finanța o astfel de lucrare și atunci au fost câteva luni bune în care s-a ajuns la o variantă undeva la jumătate care este fezabilă și are asigurată finanțarea”.

Tot pentru a fluidiza traficul pe DN 1, Consiliul Județean Prahova și Ministerul Transporturilor vor construi la Sinaia două pasaje, la intrarea și la ieșirea din stațiune.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
Localnicii din Bonțida, blocați din cauza lucrărilor la podul care trece peste râul Someș. Ruta ocolitoare are 15 kilometri
Localnicii din Bonțida, blocați din cauza lucrărilor la podul care trece peste râul Someș. Ruta ocolitoare are 15 kilometri

Oamenii din localitatea Bonțida, județul Cluj, se plâng că s-au trezit blocați din cauza lucrărilor la podul care trece peste râul Someș și care este folosit în special de navetiști.  

Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului
Care sunt cele mai poluate drumuri din România. Nivelul noxelor, extrem de ridicat pe Centura Bucureștiului

Șoseaua ocolitoare a Bucureștiului, Drumul Național 1 și Drumul Național 7, spre Sibiu, sunt șoselele unde românii consumă cel mai mult carburant. Informația apare pe o hartă a Centrului de Studii Tehnice Rutiere cu cele mai poluate rute din România.

Zeci de oameni protestează în Satu Mare. Localnicii spun că nu mai pot traversa centura pe jos sau cu bicicleta
Zeci de oameni protestează în Satu Mare. Localnicii spun că nu mai pot traversa centura pe jos sau cu bicicleta

Zeci de oameni au protestat pe centura ocolitoare a municipiului Satu Mare, recent inaugurată.

Centura orașului Satu Mare, deschisă circulației. Anunțul făcut de Sorin Grindeanu
Centura orașului Satu Mare, deschisă circulației. Anunțul făcut de Sorin Grindeanu

Centura orașului Satu Mare a fost deschisă circulației vineri, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Centura ocolitoare a orașului este în lungime de aproape 20 de kilometri.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum vor arăta pasajele și centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum vor arăta pasajele și centurile ocolitoare ale stațiunilor de pe Valea Prahovei

Oficialii promit că vom circula mai bine pe DN1, cel mai aglomerat drum din România, dar peste 3 ani.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.