Oficialii promit că vom circula mai bine pe DN1, cel mai aglomerat drum din România, dar peste 3 ani.

Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Prahova, anunță construirea de pasaje spectaculoase, și centuri ocolitoare, în zona stațiunilor Azuga, Bușteni, Comarnic, Predeal și Sinaia.

Proiectele vor ajuta și la preluarea traficului, de pe viitoarea autostradă Comarnic Brașov, despre care autoritățile vorbesc de mulți ani, dar ea rămâne tot pe hârtie.

Pasajele de pe DN1 vor fi finanțate și licitate de ministerul Transporturilor. Deocamdată sunt la etapa de analiză tehnică și urmează să fie discutate de Comisia de specialitate a ministerului.

În video vedeți cum va arăta pasajul rutier din Azuga la intrarea în stațiune, construit pe sub una dintre intersecțiile cele mai aglomerate. Pasajul subteran se va intalni cu strada Prahova și va costa în jur de 5 milioane de euro. Alte două pasaje, de această dată supraterane, vor fi în Sinaia.

În imaginile proiectului inițial vedem un pasaj pentru o singură bandă pe sens. Este vorba de pasajul din zona de Sud a stațiunii. Lucrarea va avea o jumătate de kilometru și ar urma să coste peste 10 milioane de euro.

În nordul statiunii Sinaia ar urma să fie construit al doilea pasaj. Pasajul rutier suprateran va avea o lungime de aproape 400 de metri și câte o bandă pe sens.

Sub pasajul rutier vor fi amenajate locuri de parcare, iar toată construcția va costa aproape 11 milioane de euro.

Al patrulea Pasaj de pe DN1 este în regiunea stațiunii Predeal. Și acest pasaj va fi unul suprateran. Lucrarea este una mai complicată. Are un sens giratoriu cu două benzi suspendate. Costul va ajunge la 26 de milioane de euro.

Tot pe Valea Prahovei urmează să apară și 3 centuri ocolitoare iar licitația va fi organizată de Consiliul județean Prahova. Este vorba de centurile stațiunilor Comarnic, Azuga și Buşteni.

Vor fi construite din fonduri CNAIR și vor costa în jur de 80 de milioane de euro.

Centura Comarnic este finanțată din programul Anghel Saligny. Va costa 40 de milioane de euro.

Fiecare va avea lungimea de 4 kilometri, vor fi centuri cu regim de drumuri naționale și se vor construi cu o bandă și jumătate pe sens. Așa cum este de pildă DN2.

Iulian Dumitrescu, președintele Consiliului Județean Prahova: ”Dacă scoatem în iunie licitațiile, la anul în martie ar trebui să înceapă lucrările. În 2024 ar trebui sa fie gata.”

Ministerul Transporturilor spune că pregătește aceste proiecte pentru viitoarea autostradă din zonă.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat Ministerul Transporturilor: ”Toate acestea sunt complementare cu proiectul de autostrada Comarnic Brasov. Autostrada trebuie să deservească și Valea Prahovei. ”

În acest moment, se estimează că Proiectul Tehnic, Studiul de Fezabilitate și Studiul de Impact pentru autostradă vor fi făcute în aproximativ 8 ani, lucrările ar putea începe doar în 2029. Ministerul Transporturilor promite să grăbească procedurile.