Secretul ascuns în logo-urile unor mari companii
Unele dintre cele mai importante logo-uri din lume conțin simboluri pe care mulți nici nu le-au observat niciodată, prin folosirea inteligentă a spațiului negativ, scrie CNN.
Primul exemplu oferit este cel al logo-ului FedEx, care are o săgeată ascunsă între două dintre litere. Stephen Bayley, unul dintre cei mai aperciați designeri din lume, a catalogat acest logo drept unul dintre cele mai fericite accidente din istoria designului grafic.
”Departe de noi ideea unei săgeți”, a recunoscut și Lindon Leader, cel care a creat logo-ul în 1994. Compania sa a avut 400 de versiuni. Leader a spus că el și colegii săi și-au dat seama abia pe parcurs că alăturarea dintre un ”E” mare și un ”x” mic formează o săgeată orizontală care ”sugerează deplasarea din punctul A în punctul B, cu viteză și precizie”.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Aceeași firmă a conceput logo-ul pentru NorthWest Airlines, care a fost folosit între 1989 și 2003. Un cerc și o săgeată formează un compas care arată spre nord-vest. De asemenea, săgeata și litera ”N” creează un ”W”.
Alt exemplu, și mai greu de observat, este un urs ascuns în logo-ul Toblerone. Acesta se găsește în forma muntelui care apare lângă numele firmei.
În cazul BMW, s-a crezut că trecutul companiei, care a produs motoare pentru avioane, este simbolizat printr-o elice pe fondul cerului albastru. Teoria a fost infirmată chiar de reprezentanții BMW care au spus că în logo se găsește steagul federal al Bavariei.
Logo-urile cu înțeles ascuns nu mai sunt la modă
”Acum, este o tendință de design direct, mai plat”, spune Paul McNeil, lector la London College of Communication, care se referă la companii precum Facebook și Google.
Pentru acesta, cel mai bun exemplu de folosire a spațiului negativ este oferit de Gianni Bortolotti, care a combinat literele ”E” și ”D”, ale companiei Elettro Domestici, astfel încât să formeze un ștecher.
”Logo-ul lui Paul Rand pentru IBM este de asemenea remarcabil. Schimbul între formele pozitive și negative este incredibil de subtil și evocativ. Dar trebuie să spun că simbolul Yin Yang va depăși mereu orice formă vizuală de acest gen”, mai spune Paul McNeil.