Licența de pilot în România - Ce condiții trebuie să îndeplinească un potențial pilot

pilot de avion
Getty

Obținerea unei licențe de pilot în România reprezintă un vis pentru mulți pasionați de aviație, dar acest proces implică respectarea unor condiții riguroase.

Pentru a deveni pilot, un candidat trebuie să îndeplinească o serie de cerințe stricte, care includ pregătirea teoretică și practică, evaluări medicale și psihologice, precum și acumularea unui număr minim de ore de zbor sub supravegherea unui instructor calificat. 

Rolul pilotului într-un avion este esențial pentru siguranța, navigația și operarea eficientă a aeronavei. Pilotul controlează efectiv avionul pe durata zborului, de la decolare și până la aterizare. Acesta monitorizează instrumentele de bord, ajustează traiectoria și altitudinea conform planului de zbor și reacționează la condițiile în schimbare.

În caz de urgență, pilotul trebuie să ia decizii rapide și eficiente pentru a asigura siguranța pasagerilor și echipajului. Acesta poate aplica proceduri de urgență pentru diverse scenarii, cum ar fi probleme tehnice, condiții meteorologice nefavorabile sau alte situații neprevăzute. În plus, piloților de avion le este permis să poarte o armă pe puntea de zbor.

Salariul unui pilot poate varia semnificativ în funcție de mai mulți factori, cum ar fi tipul de avion operat, experiența pilotului, compania aeriană la care este angajat, și regiunea în care lucrează.

Citește și
avion
Motivul pentru care ventilația în timpul zborului nu trebuie oprită. Pasagerii o fac adesea, dar fără să cunoască efectele
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Cum se obține licența de pilot în România

Primul pas esențial pentru a deveni pilot este alegerea unei școli de pilotaj acreditate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR). În România, există multiple școli de pilotaj, fiecare cu propriile sale oferte și specializări. Este important să cercetezi și să compari diferitele opțiuni înainte de a lua o decizie. În plus, trebuie să decizi ce tip de licență dorești să obții. Există mai multe tipuri de licențe de pilot, cum ar fi:

· Licența de Pilot Privat (PPL): Această licență îți permite să pilotezi aeronave ușoare în scopuri personale sau recreative.

· Licența de Pilot Comercial (CPL): Cu această licență, poți fi plătit pentru a pilota o aeronavă, deschizându-ți oportunități de carieră în aviația comercială.

· Licența de Pilot de Linie Aeriană (ATPL): Aceasta este cea mai avansată licență și îți permite să devii pilot de linie aeriană, conform Caa.ro.

Admiterea la școala de pilotaj 

Fiecare școală de pilotaj are propriile cerințe de admitere, dar, în general, trebuie să îndeplinești următoarele criterii:

· De obicei, trebuie să ai cel puțin 17 ani pentru a începe cursurile de pilotaj.

· Trebuie să fii într-o stare de sănătate excelentă și să treci un examen medical riguros efectuat de un medic autorizat de AACR.

· Este esențial să ai un nivel bun de cunoaștere a limbii engleze, deoarece aceasta este limba internațională a aviației.

· Trebuie să demonstrezi abilități cognitive solide, cum ar fi gândirea critică, rezolvarea problemelor și luarea deciziilor.

Odată admis la școala de pilotaj, vei începe un program intensiv de instruire teoretică și practică. Instruirea teoretică acoperă o gamă largă de subiecte, inclusiv:

· Aerodinamica: Studiul modului în care aerul interacționează cu aeronavele.

· Meteorologia: Înțelegerea condițiilor meteorologice și a impactului lor asupra zborului.

· Navigația: Planificarea și executarea zborurilor în siguranță.

· Legislația aeronautică: Cunoașterea regulilor și reglementărilor care guvernează aviația.

Instruirea practică constă în ore de zbor sub supravegherea unui instructor de zbor calificat. Vei învăța să pilotezi o aeronavă, să decolezi, să aterizezi și să efectuezi diverse manevre. Numărul de ore de zbor necesare variază în funcție de tipul de licență pe care îl urmărești.

După finalizarea instruirii teoretice și practice, va trebui să susții o serie de examene riguroase, atât scrise, cât și practice. Aceste examene sunt concepute pentru a evalua cunoștințele și abilitățile tale de pilotaj. Odată ce ai promovat toate examenele, vei primi licența de pilot de la AACR, conform Avionacademy.ro.

Obținerea licenței de pilot este doar începutul. Pentru a-ți menține licența, trebuie să îndeplinești anumite cerințe, cum ar fi efectuarea unui număr minim de ore de zbor în fiecare an și participarea la cursuri de perfecționare.

Ce verificări și evaluări face un viitor pilot

Un viitor pilot trebuie să treacă printr-o serie riguroasă de verificări și evaluări pentru a se asigura că îndeplinește standardele de siguranță și competență necesare pentru a pilota o aeronavă. Aceste verificări și evaluări sunt concepute pentru a evalua atât aptitudinile fizice și mentale, cât și cunoștințele teoretice și practice ale candidatului.

1. Examenul medical aeronautic:

· Evaluarea stării de sănătate a candidatului și identificarea oricăror afecțiuni care ar putea afecta capacitatea sa de a pilota în siguranță.

· Examenul include o evaluare completă a istoricului medical, un examen fizic detaliat, teste de vedere și auz, precum și teste de laborator.

· Examenul medical trebuie efectuat periodic pentru a menține valabilitatea licenței de pilot.

2. Evaluarea psihologică:

· Evaluarea aptitudinilor cognitive, a stabilității emoționale și a capacității de a lua decizii sub presiune.

· Evaluarea poate include teste psihometrice, interviuri clinice și simulări de situații de zbor.

3. Examenele teoretice:

· Evaluarea cunoștințelor teoretice ale candidatului în domenii precum aerodinamica, meteorologia, navigația, comunicațiile și legislația aeronautică.

· Examenele teoretice constau în teste scrise cu întrebări cu răspunsuri multiple sau întrebări de tip eseu.

4. Examenele practice:

· Evaluarea abilităților practice de pilotaj ale candidatului, inclusiv decolarea, aterizarea, manevrele de zbor și procedurile de urgență.

· Examenele practice se desfășoară în zbor, sub supravegherea unui examinator autorizat.

5. Evaluarea competenței lingvistice:

· Evaluarea nivelului de competență lingvistică în limba engleză, care este limba internațională a aviației.

· Evaluarea poate include teste de înțelegere orală și scrisă, precum și teste de exprimare orală.

Cine nu poate fi pilot

Ca și în cazul obținerii permisului de conduere, de exemplu, anumite persoane nu vor avea niciodată dreptul să obțină o licență de pilot. 

Criterii medicale:

  • Persoanele cu probleme severe de vedere, cum ar fi orbirea sau vederea redusă semnificativ, nu pot deveni piloți. Există însă anumite corecții permise, cum ar fi ochelarii sau lentilele de contact.
  • Surditatea sau pierderea semnificativă a auzului pot fi descalificante.
  • Bolile cardiace grave, cum ar fi insuficiența cardiacă sau aritmiile, pot împiedica o persoană să devină pilot.
  • Diabetul insulino-dependent poate fi un impediment, dar există și excepții în funcție de severitatea bolii și de modul în care este controlată.
  • Epilepsia sau alte tulburări neurologice care pot provoca pierderea cunoștinței sau convulsii sunt descalificante.
  • Tulburările psihice severe, cum ar fi schizofrenia sau tulburarea bipolară, pot împiedica o persoană să devină pilot.
  • Dependența de alcool sau droguri este descalificantă.

Alte criterii:

  • Deși nu există o limită de vârstă superioară pentru a deveni pilot privat, există o limită de vârstă pentru piloții de linie aeriană. În general, piloții de linie aeriană trebuie să se pensioneze la vârsta de 65 de ani.
  • Persoanele cu antecedente penale grave pot fi descalificate.
  • Persoanele care nu îndeplinesc standardele minime de aptitudini cognitive și psihomotorii necesare pentru pilotarea unei aeronave nu pot deveni piloți.
Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Momentul în care un bombardier rus se prăbușește în Siberia. Un pilot a murit | VIDEO
Momentul în care un bombardier rus se prăbușește în Siberia. Un pilot a murit | VIDEO

Un bombardier rus s-a prăbuşit în regiunea Irkutsk din Siberia, iar unul dintre piloţi şi-a pierdut viaţa, a declarat vineri guvernatorul regional, Igor Kobzev, relatează AFP.

 

Motivul pentru care ventilația în timpul zborului nu trebuie oprită. Pasagerii o fac adesea, dar fără să cunoască efectele
Motivul pentru care ventilația în timpul zborului nu trebuie oprită. Pasagerii o fac adesea, dar fără să cunoască efectele

Avioanele pot zbura la 10.000 de metri altitudine sau chiar mai mult. Un pilot a dezvăluit care sunt factorii care influențează altitudinea la care va zbura avionul.

Gestul emoționant făcut de un pilot de elicopter. Și-a riscat viața pentru a salva mai mulți câini din calea incendiilor
Gestul emoționant făcut de un pilot de elicopter. Și-a riscat viața pentru a salva mai mulți câini din calea incendiilor

În Statele Unite, pilotul unui elicopter și-a riscat viața pentru a salva o cățelușă și puii ei din calea focului.  

Pilotul Super Hornet care s-a luptat cu Houthis a devenit prima femeie aviatoare din SUA care a înregistrat o ucidere aer-aer
Pilotul Super Hornet care s-a luptat cu Houthis a devenit prima femeie aviatoare din SUA care a înregistrat o ucidere aer-aer

Un pilot F/A-18F Super Hornet de la Strike Fighter Squadron (VFA) 32 a făcut istorie devenind prima femeie pilot din SUA care a înregistrat o ucidere aer-aer, potrivit unui comunicat de presă al Marinei.

O „armată de roboți” va fi trimisă pe frontul din Ucraina pentru a învinge Rusia. Kievul a pus la cale un plan incredibil
O „armată de roboți” va fi trimisă pe frontul din Ucraina pentru a învinge Rusia. Kievul a pus la cale un plan incredibil

Ucraina speră să asambleze o mulţime de drone ieftine, fără pilot, care, speră ea, vor ucide trupele ruseşti şi îi vor salva pe propriii soldaţi şi civili răniţi.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.