Mașinile electrice și hibride vor emite un sunet când circulă cu viteză mică. Care e motivul

×
Codul embed a fost copiat

Mașinile hibride și cu propulsie elctrică au devenit o prioritate pentru toți marii constructori auto. Dispariția motoarelor clasice, cu combustie internă, de pe șosele înseamnă aer mai curat, dar și mai puțină poluare fonică.

Numai că, pentru o categorie de pietoni, nevăzătorii sau persoanele cu probleme de vedere, lipsa zgomotului motoarelor reprezintă un potențial pericol.

Un constructor auto britanic a creat un sistem de alertă audio care să imite zgomotul motoarelor obișnuite. De vara viitoare, în Uniunea Europeană asemenea dispozitive vor fi obligatorii.

John Welsman, reprezentantul unei asociații caritabile pentru nevăzători: "Adesea ajungem în al 11-lea ceas și abia atunci cineva se întreabă: 'Cum rămâne cu persoanele cu probleme de vedere?' Numai că, atunci, deja au fost stabilite reglementări și banii au fost cheltuiți. E foarte greu să-i faci pe oameni să ia în serios și să înțeleagă nevoile unor persoane cu handicap de vedere.

Citește și
masini second
România, cea mai mare scădere din UE la înmatriculările de autoturisme noi
Cauza morții lui Gabriel Cotabiță, stabilită de medici. Marele artist a murit la 69 de ani

De data aceasta, demersul asociațiilor care îi sprijină pe nevăzători a avut succes.

Începând cu luna iulie a anului viitor, toate vehiculele electrice și hibride noi vor trebui să emită un sunet când circulă la viteze reduse. Iar mașinile deja existente trebuie să fie echipate cu un astfel de dispozitiv până în 2021.

Vehiculele electrice sunt foarte silențioase când circulă cu sub 30 km/h. De multe ori, cicliștii și pietonii care ascultă muzică la căști, nu le pot auzi. Cercetările arată că, în cazul mașinilor electrice, riscul să lovească un pieton este cu 40% mai mare în comparaţie cu maşinile convenționale.

Procentul crește semnificativ pentru oamenii cu dizabilități. Un studiu arată că 93% dintre nevăzători sau persoane cu vedere slabă pot avea probleme din cauza mașinilor electrice.

Rachel Nafzger, stăpâna unui câine însoțitor pentru nevăzători: "Mașinile fac zgomot de multă vreme. Iar nevăzătorii s-au obișnuit să se folosească de acest zgomot în viața de zi cu zi. Înainte să traverseze strada ascultă zgomot de motoare ca să știe dacă e sigur să traverseze. Dacă pui motoare silențioase, înseamnă că reduci în bună măsură independența și încrederea nevăzătorilor care se deplasează.

Foto: Test de silențiozitate al unei mașini

Un cunoscut constructor auto britanic şi-a echipat deja primul său model de maşina electrică cu un dispozitiv care imită sunetul unui motor cu combustie, la viteze reduse. Când maşina circula în marşarier, alerta audio se modifică, indicând schimbarea de direcţie.

Iain Suffield, specialist in zgomote și vibratii tehnice: "Fără sursa de zgomot a motorului mașina este mult mai silențioasă. Principalul nostru obiectiv este adăugarea sunetului de alertă care lipsește la mașinile care merg cu un acumulator electric.

Timp de patru ani a fost dezvoltată această alertă sonoră, emisă din difuzoare plasate în spatele grilei frontale.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Cea mai frumoasă jurnalistă din Kosovo a rămas impresionată de un tricolor: "Este magic"
Citește și...
Maşinile vechi, scoase pe străzi. Cât a făcut un şofer cu un autoturism de acum 80 de ani
Maşinile vechi, scoase pe străzi. Cât a făcut un şofer cu un autoturism de acum 80 de ani

Trecute binișor de prima tinerețe, dar cu istorie și îngrijite cu atenție. Astfel s-au prezentat peste 40 de mașini de epocă la o paradă, organizată la Piatra Neamț.

România, cea mai mare scădere din UE la înmatriculările de autoturisme noi
România, cea mai mare scădere din UE la înmatriculările de autoturisme noi

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 73,4% în septembrie, cea mai mare scădere din Uniunea Europeană.

Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro
Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro

Maşinile electrice par să fie vedetele Salonului Auto Bucureşti, care s-a deschis joi.

Recomandări
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”

Peste 150.000 de români au votat până acum în cele 950 de secții deschise în toată lumea. Votul în diaspora a început vineri și ține 3 zile.  

Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”
Ce spunea Gabriel Cotabiță înainte să moară: ”N-am ce să regret, pentru că, dacă aș regreta ceva, l-aș mânia pe Dumnezeu”

Lumea artistică este în doliu, pentru una dintre cele mai vibrante voci din ultimele decenii. La 69 de ani, muzicianul Gabriel Cotabiță a murit la Spitalul Universitar din Capitală. 

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. Număr semnificativ mai mic de voturi față de 2019

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.