Sondaj: O treime dintre cumpărătorii din Gen Z recunosc că au furat din magazine. Unii o fac „pentru a pedepsi corporațiile”
Mai mult de jumătate dintre cumpărătorii din Generația Z preferă cozile de la casele de marcat self-pay. De asemenea, o treime dintre tinerii cumpărători au recunoscut că au furat din magazine.
Potrivit unui sondaj recent realizat de LendingTree în rândul a 2.000 de americani, aproape jumătate dintre respondenții din Generația Z au declarat că fură cel mai scump articol din coșul de cumpărături, în timp ce doar 37% au spus că ar fura doar lucruri de strictă necesitate, potrivit New York Post.
Dar unii au spus că acest comportament infracțional este un mijloc de răzbunare.
„Avem atât de multe companii cărora nu le pasă de clienții lor, ci doar de a face bani", a dezvăluit un adolescent pentru Vice în 2020. La acea vreme, a existat o creștere a numărului de sfaturi și trucuri de furt din magazine care au devenit virale online.
„Dacă putem pedepsi corporația, simțim că am făcut tot ce am putut”, a mai spus el.
Opiniile lor indică o tendință mai largă, deoarece puțin peste jumătate dintre cei din Generația Z au avut o părere negativă despre capitalism, conform unui sondaj din 2021.
„Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral, deoarece diminuează sistemele care își exploatează lucrătorii și resursele pentru câștig economic", a declarat un tânăr de 19 ani pentru Dazed anul trecut.
Lanțuri populare precum Costco și Wegmans au început să regândească casele de marcat self-pay la sfârșitul anului trecut; Walmart chiar a retras aceste case de marcat din trei dintre locațiile sale din New Mexico.
Potrivit CNN, comercianții cu amănuntul au o problemă de „shrink" - o pierdere de marfă, fie din cauza unor furturi mărunte, fie din cauza unei erori a clientului, cum ar fi înregistrarea unui tip greșit de măr sau de roșie -, aminditind un studiu internațional care demonstrează o rată de pierdere de 4% pentru companiile cu case de marcat de tip self-service.
Dar nu toate magazinele suferă aceleași pierderi. Amazon, de exemplu, folosește tehnologia „Just Walk Out" pentru a urmări ce articole iau clienții de pe raft, taxându-i odată ce ies din magazin.
Gianna Puerini, vicepreședintele Amazon Go, a declarat anterior pentru CNBC că furtul are loc „atât de rar" și că, la momentul respectiv, „încă nu primise o eroare" de la metoda impementată. De fapt, tehnologia ar putea reduce rata furturilor din magazinele tradiționale.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: tineri, furt, supermarket, casa de marcat, generația z, myimpact,
Dată publicare:
26-01-2024 18:17