Sondaj: O treime dintre cumpărătorii din Gen Z recunosc că au furat din magazine. Unii o fac „pentru a pedepsi corporațiile”
Mai mult de jumătate dintre cumpărătorii din Generația Z preferă cozile de la casele de marcat self-pay. De asemenea, o treime dintre tinerii cumpărători au recunoscut că au furat din magazine.
Potrivit unui sondaj recent realizat de LendingTree în rândul a 2.000 de americani, aproape jumătate dintre respondenții din Generația Z au declarat că fură cel mai scump articol din coșul de cumpărături, în timp ce doar 37% au spus că ar fura doar lucruri de strictă necesitate, potrivit New York Post.
Dar unii au spus că acest comportament infracțional este un mijloc de răzbunare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Avem atât de multe companii cărora nu le pasă de clienții lor, ci doar de a face bani", a dezvăluit un adolescent pentru Vice în 2020. La acea vreme, a existat o creștere a numărului de sfaturi și trucuri de furt din magazine care au devenit virale online.
„Dacă putem pedepsi corporația, simțim că am făcut tot ce am putut”, a mai spus el.
Opiniile lor indică o tendință mai largă, deoarece puțin peste jumătate dintre cei din Generația Z au avut o părere negativă despre capitalism, conform unui sondaj din 2021.
„Nu cred că a fura de la marile corporații este imoral, deoarece diminuează sistemele care își exploatează lucrătorii și resursele pentru câștig economic", a declarat un tânăr de 19 ani pentru Dazed anul trecut.
Lanțuri populare precum Costco și Wegmans au început să regândească casele de marcat self-pay la sfârșitul anului trecut; Walmart chiar a retras aceste case de marcat din trei dintre locațiile sale din New Mexico.
Potrivit CNN, comercianții cu amănuntul au o problemă de „shrink" - o pierdere de marfă, fie din cauza unor furturi mărunte, fie din cauza unei erori a clientului, cum ar fi înregistrarea unui tip greșit de măr sau de roșie -, aminditind un studiu internațional care demonstrează o rată de pierdere de 4% pentru companiile cu case de marcat de tip self-service.
Dar nu toate magazinele suferă aceleași pierderi. Amazon, de exemplu, folosește tehnologia „Just Walk Out" pentru a urmări ce articole iau clienții de pe raft, taxându-i odată ce ies din magazin.
Gianna Puerini, vicepreședintele Amazon Go, a declarat anterior pentru CNBC că furtul are loc „atât de rar" și că, la momentul respectiv, „încă nu primise o eroare" de la metoda impementată. De fapt, tehnologia ar putea reduce rata furturilor din magazinele tradiționale.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: tineri, furt, supermarket, casa de marcat, generația z, myimpact,
Dată publicare:
26-01-2024 18:17