Ce acte sunt necesare pentru radierea unui autoturism. Cum să ai un dosar complet
Ai nevoie de mai multe acte pentru radierea unui autoturism. Acesta se referă la procesul de eliminare a acestuia din evidența oficială a vehiculelor într-o țară.
Radierea poate fi realizată la vânzarea autovehiculului, pentru scoaterea definitivă din circulație sau pentru exportul autoturismului.
Ce acte sunt necesare pentru radierea unui autoturism
Un autoturism poate fi radiat în următoarele situații:
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Scoaterea definitivă din circulație: Radierea poate fi efectuată atunci când proprietarul dorește să scoată autoturismul definitiv din circulație, fie pentru că acesta nu mai este funcțional, fie pentru că nu mai dorește să îl dețină.
Motivele pot varia, cum ar fi deteriorarea gravă a vehiculului, pierderea acestuia sau casarea acestuia.
Vânzarea autoturismului: Radierea poate avea loc atunci când proprietarul autoturismului dorește să îl vândă și să îl transmită altui proprietar. Procesul de radiere este necesar pentru a asigura trecerea legală a dreptului de proprietate asupra vehiculului și pentru a înlătura responsabilitatea legală a fostului proprietar în ceea ce privește autoturismul respectiv.
Exportul autoturismului: Dacă proprietarul decide să exporte autoturismul într-o altă țară, acesta trebuie radiat din țara de origine înainte de a fi înmatriculat în țara destinatară.
Radierea se realizează pentru a confirma că autoturismul a fost scos legal din circulație în țara de origine și nu mai are obligații legale acolo.
Procesul de radiere a unui autoturism implică prezentarea documentelor relevante la autoritatea de înregistrare a vehiculelor, cum ar fi certificatul de înmatriculare, cartea de identitate a autovehiculului și alte documente solicitate.
Radierea se face după plata taxelor și impozitelor aferente autovehiculului.
Acte necesare radiere:
· Cererea solicitantului;
· Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
· Certificatul de înmatriculare - original;
· Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
· Cartea de identitate a vehiculului în original;
· Certificatul de atestare fiscală;
· Certificatul de radiere – 3 exemplare;
· Actul de identitate al solicitantului, în original;
Cât costă o radiere auto
Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale, unde solicitantul trebuie să depună următoarele acte:
· declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
· cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
· actul de identitate al solicitantului în copie şi în original;
· cartea de identitate a vehiculului (CIV) în copie şi în original;
· actul care atestă înstrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulație;
Radierea se va face în termen de o lună de la primirea documentelor.
Radierea unui autovehicul nu costă bani, așa că nu trebuie să plătești nicio taxă. Totuși, înainte de a radia un vehicul, trebuie să îți plătești toate impozitele și taxele restante.
Cum se face radierea auto fără acte
Pentru a scoate din circulație o mașină fără acte, trebuie să se realizeze o declarație notarială pe proprie răspundere în care trebuie menționat că nu mai deții acest autovehicul și că drepturile asupra lui s-au epuizat ca urmare a înstrăinării.
Declarația nu funcționează peste tot, așa că cel mai bine este să suni la Direcția de Taxe și Impozite de pe raza domiciliului tău.
Este cea mai comună metodă de a scoate mașina de la taxe și impozite atunci când nu deții toate actele necesare.
Această radiere se întâmplă doar după ce achiți dările restante, adică să fii la zi cu taxele și impozitele pe numele tău, taxele și impozite pe mașina respectivă, dar și toate amenzile plătite pe acea mașină.
Radierea auto la DRPCIV – Model cerere radiere auto
Pentru a radia o mașină, prima oară trebuie să mergi la Direcția Permise și Înmatriculări Auto, unde vei depune dosarul de radiere, cu tot ce trebuie să conțină.
Apoi vei merge la Direcția de Taxe și Impozite Locale, unde semnezi declarația de scoatere din evidență a mașinii. Abia acum se face radierea vehiculului din punct de vedere fiscal, astfel încât să nu mai plătești impozit pe mașină.
Când te duci la Direcția de Permise și Înmatriculări, trebuie să te prezinți cu această cerere, completată și semnată, dar și următoarele acte:
· actul de identitate al solicitantului, în original și sub formă de copie;
· cartea de identitate a vehiculului, în original și sub formă de copie;
· certificatul de înmatriculare;
· fișa de înmatriculare, pe care să figureze viza Direcției Taxe și Impozite Locale;
· certificatul de atestare fiscală, completat și semnat de proprietar;
· certificatul de radiere, completat în trei exemplare;
· plăcuțele de înmatriculare;
· documentele care atestă dobândirea personalității juridice, denumirea și sediul aferente, precum și codul unic de înregistrare și împuternicirea reprezentantului legal, în original și sub formă de copie (în cazul persoanelor juridice).
La Taxe și Impozite, trebuie să prezinți următoarele acte:
· declarația pentru scoaterea din evidență a mașinii;
· cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
· cartea de identitate a solicitantului, în original și sub formă de copie;
· cartea de identitate a vehiculului, în original și sub formă de copie;
· fișa de înmatriculare în original;
· actul de atestare a înstrăinării mașinii.
Certificatul de radiere îl vei obține de la Serviciul Public Comunitar Direcția Permise și Înmatriculări Auto.
Radierea auto din oficiu
Radierea auto din oficiu este un proces prin care autoritatea competentă înregistrează eliminarea unui autoturism din evidența oficială a vehiculelor fără ca proprietarul să solicite explicit acest lucru.
În general, radierea auto din oficiu poate avea loc în următoarele situații:
Distrugere sau casare: Dacă autoturismul a fost declarat distrus sau casat conform legii și a fost înregistrată această situație în evidențele autorităților competente, acesta poate fi radiat din oficiu.
Lipsă de informații actualizate: Dacă proprietarul autoturismului nu a actualizat informațiile referitoare la vehicul (de exemplu, schimbarea adresei sau a proprietarului) și autoritatea competentă nu poate identifica sau contacta proprietarul în mod corespunzător, acesta poate decide să radieze autoturismul din oficiu.
Încălcarea reglementărilor legale: Dacă autoturismul este implicat într-o activitate ilegală sau încalcă reglementările rutiere în mod repetat, autoritatea competentă poate decide să radieze autoturismul din oficiu.
Radierea auto din oficiu este de responsabilitatea autorității de înregistrare a vehiculelor și nu necesită intervenția directă a proprietarului. Proprietarul poate fi notificat despre radierea din oficiu prin poștă sau prin alte mijloace de comunicare.
De regulă, radierea auto din oficiu este radierea unui vehicul dezmembrat, care se întâmplă în baza notificării primite de la autorități competente sau operatori economici autorizați să emită certificatul de distrugere, care atestă că vehiculul a fost definitiv scos din uz.
Autoritatea competentă va informa titularul certificatului de înmatriculare privind radierea în termen de 30 de zile de la radiere.
Radierea din oficiu se întâmplă și când cineva cumpără o mașină și nu o trece pe numele lui, după cele 90 de zile prevăzute în lege. Dacă ai cumpărat o mașină și nu ai trecut-o pe numele tău în 90 de zile, aceasta va fi scoasă din circulație.