Autoritățile din România, Republica Moldova și Ucraina, întâlnire pentru deblocarea situaţiei critice din portul Sulina

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile române împreună cu cele din Republica Moldova și Ucraina s-au întâlnit, joi, pentru a găsi o soluție la numărul mare de nave care staționează în rada Sulina dar și în Dunărea maritimă.

Ambarcaţiunile vor intra pe canalul Sulina de acum înainte în funcţie de marfa pe care o transportă, dar şi de destinaţie. În aceste momente se află în așteptare peste 100 de vapoare.

Autoritățile din România împreună cu cele din Moldova și Ucraina au stabilit o nouă procedură de tranzitare a Dunării maritime. Navele care au primit confirmare din partea porturilor de destinație au prioritate. De asemenea, a fost prelungit și programul de navigare pe bara Sulina.

Cosmin Dumitrache, director Autoritatea Navală Română: „S-a stabilit ca modalitate de lucru să fie direct între instituțiile celor trei state. Partea ucraineană și partea Moldoveană va informa AFDJ care organizează pilotajul și în funcție de solicitări de navele de la radă și de piloții disponibili”.

Numărul mare de nave reprezintă un pericol pentru navigație, în cazul unui eventual accident ar putea bloca definitiv porturile atât din țara noastră cât și pe cele din Ucraina sau Moldova.

Citește și
aglomeratie dunare
Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc

Ucrainenii salută efortul autorităților române

Angela Ivan, director Administrația Fluvială a Dunării de Jos: „Se află o mulțime de nave care nu au marfă și care așteaptă un bussines sau un transport accidental. Dacă anii trecuți operam câte 3-4 nave pe bara Sulina, acum sunt zile în care operăm și câte 16”.

Nici porturile ucrainene Reni și Ismail nu pot opera numărul mare de nave care se află în radă. Directorul Autorității Porturilor Maritime din Ucraina a spus că apreciază efortul autorităților române de a facilita traficul marfurilor din țara sa.

Oleksandr Golodnitski, director Autoritatea Porturilor Maritime din Ucraina: „În afară de porturile de la Dunăre erau și porturile Odesa, Mariupol sau Nikolaev, de la Azov. Toate aceste porturi procesau 160 de milioane de tone de marfă. Cinci milioane doar treceau prin porturile de la Dunăre. Acum facem niște eforturi ca să creștem puterea de operare pâna la 15 milioane de tone pe an”.

Milioane de tone de cereale nu pot fi scoase din Ucraina din cauza ocupării sau distrugerii porturilor ucrainene de la Marea Neagră sau Marea Azov.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Autoritățile vor să termine canalul București - Dunăre - Marea Neagră, realizat în proporție de 80%
Autoritățile vor să termine canalul București - Dunăre - Marea Neagră, realizat în proporție de 80%

Sub presiunea blocajului de pe Dunăre din cauza transporturilor venite din Ucraina autoritățile și-au amintit că pot lega pe apă Bucureștiul de Marea Neagră, dar și de alte capitale europene cu porturi la Dunăre.

Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc
Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc

Dunărea este aglomerată cum n-a mai fost de 30 de ani. Zeci de nave ucrainene, încărcate cu cereale, fug zilnic din calea războiului. Pentru a le face loc, în zona Sulina, autoritățile au decis să trimită în largul mării navele goale.

Două module dintr-o navă militară de mari dimensiuni, lansate la apă, în Galați. Cine e beneficiarul
Două module dintr-o navă militară de mari dimensiuni, lansate la apă, în Galați. Cine e beneficiarul

Una dintre cele mai moderne și mai mari nave militare construite vreodată în România prinde contur la Galați. Din cauza dimensiunilor uriașe, luni au fost lansate la apă, în Dunăre, două module care vor alcătui, de fapt, sala mașinilor.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.