Autoritățile din România, Republica Moldova și Ucraina, întâlnire pentru deblocarea situaţiei critice din portul Sulina

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile române împreună cu cele din Republica Moldova și Ucraina s-au întâlnit, joi, pentru a găsi o soluție la numărul mare de nave care staționează în rada Sulina dar și în Dunărea maritimă.

Ambarcaţiunile vor intra pe canalul Sulina de acum înainte în funcţie de marfa pe care o transportă, dar şi de destinaţie. În aceste momente se află în așteptare peste 100 de vapoare.

Autoritățile din România împreună cu cele din Moldova și Ucraina au stabilit o nouă procedură de tranzitare a Dunării maritime. Navele care au primit confirmare din partea porturilor de destinație au prioritate. De asemenea, a fost prelungit și programul de navigare pe bara Sulina.

Cosmin Dumitrache, director Autoritatea Navală Română: „S-a stabilit ca modalitate de lucru să fie direct între instituțiile celor trei state. Partea ucraineană și partea Moldoveană va informa AFDJ care organizează pilotajul și în funcție de solicitări de navele de la radă și de piloții disponibili”.

Numărul mare de nave reprezintă un pericol pentru navigație, în cazul unui eventual accident ar putea bloca definitiv porturile atât din țara noastră cât și pe cele din Ucraina sau Moldova.

Citește și
aglomeratie dunare
Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Ucrainenii salută efortul autorităților române

Angela Ivan, director Administrația Fluvială a Dunării de Jos: „Se află o mulțime de nave care nu au marfă și care așteaptă un bussines sau un transport accidental. Dacă anii trecuți operam câte 3-4 nave pe bara Sulina, acum sunt zile în care operăm și câte 16”.

Nici porturile ucrainene Reni și Ismail nu pot opera numărul mare de nave care se află în radă. Directorul Autorității Porturilor Maritime din Ucraina a spus că apreciază efortul autorităților române de a facilita traficul marfurilor din țara sa.

Oleksandr Golodnitski, director Autoritatea Porturilor Maritime din Ucraina: „În afară de porturile de la Dunăre erau și porturile Odesa, Mariupol sau Nikolaev, de la Azov. Toate aceste porturi procesau 160 de milioane de tone de marfă. Cinci milioane doar treceau prin porturile de la Dunăre. Acum facem niște eforturi ca să creștem puterea de operare pâna la 15 milioane de tone pe an”.

Milioane de tone de cereale nu pot fi scoase din Ucraina din cauza ocupării sau distrugerii porturilor ucrainene de la Marea Neagră sau Marea Azov.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Autoritățile vor să termine canalul București - Dunăre - Marea Neagră, realizat în proporție de 80%
Autoritățile vor să termine canalul București - Dunăre - Marea Neagră, realizat în proporție de 80%

Sub presiunea blocajului de pe Dunăre din cauza transporturilor venite din Ucraina autoritățile și-au amintit că pot lega pe apă Bucureștiul de Marea Neagră, dar și de alte capitale europene cu porturi la Dunăre.

Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc
Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc

Dunărea este aglomerată cum n-a mai fost de 30 de ani. Zeci de nave ucrainene, încărcate cu cereale, fug zilnic din calea războiului. Pentru a le face loc, în zona Sulina, autoritățile au decis să trimită în largul mării navele goale.

Două module dintr-o navă militară de mari dimensiuni, lansate la apă, în Galați. Cine e beneficiarul
Două module dintr-o navă militară de mari dimensiuni, lansate la apă, în Galați. Cine e beneficiarul

Una dintre cele mai moderne și mai mari nave militare construite vreodată în România prinde contur la Galați. Din cauza dimensiunilor uriașe, luni au fost lansate la apă, în Dunăre, două module care vor alcătui, de fapt, sala mașinilor.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.