Autoritățile din România, Republica Moldova și Ucraina, întâlnire pentru deblocarea situaţiei critice din portul Sulina
Autoritățile române împreună cu cele din Republica Moldova și Ucraina s-au întâlnit, joi, pentru a găsi o soluție la numărul mare de nave care staționează în rada Sulina dar și în Dunărea maritimă.
Ambarcaţiunile vor intra pe canalul Sulina de acum înainte în funcţie de marfa pe care o transportă, dar şi de destinaţie. În aceste momente se află în așteptare peste 100 de vapoare.
Autoritățile din România împreună cu cele din Moldova și Ucraina au stabilit o nouă procedură de tranzitare a Dunării maritime. Navele care au primit confirmare din partea porturilor de destinație au prioritate. De asemenea, a fost prelungit și programul de navigare pe bara Sulina.
Cosmin Dumitrache, director Autoritatea Navală Română: „S-a stabilit ca modalitate de lucru să fie direct între instituțiile celor trei state. Partea ucraineană și partea Moldoveană va informa AFDJ care organizează pilotajul și în funcție de solicitări de navele de la radă și de piloții disponibili”.
Numărul mare de nave reprezintă un pericol pentru navigație, în cazul unui eventual accident ar putea bloca definitiv porturile atât din țara noastră cât și pe cele din Ucraina sau Moldova.
Ucrainenii salută efortul autorităților române
Angela Ivan, director Administrația Fluvială a Dunării de Jos: „Se află o mulțime de nave care nu au marfă și care așteaptă un bussines sau un transport accidental. Dacă anii trecuți operam câte 3-4 nave pe bara Sulina, acum sunt zile în care operăm și câte 16”.
Nici porturile ucrainene Reni și Ismail nu pot opera numărul mare de nave care se află în radă. Directorul Autorității Porturilor Maritime din Ucraina a spus că apreciază efortul autorităților române de a facilita traficul marfurilor din țara sa.
Oleksandr Golodnitski, director Autoritatea Porturilor Maritime din Ucraina: „În afară de porturile de la Dunăre erau și porturile Odesa, Mariupol sau Nikolaev, de la Azov. Toate aceste porturi procesau 160 de milioane de tone de marfă. Cinci milioane doar treceau prin porturile de la Dunăre. Acum facem niște eforturi ca să creștem puterea de operare pâna la 15 milioane de tone pe an”.
Milioane de tone de cereale nu pot fi scoase din Ucraina din cauza ocupării sau distrugerii porturilor ucrainene de la Marea Neagră sau Marea Azov.
Sursa: Pro TV
Etichete: Ucraina, dunare, Republica Moldova, sulina,
Dată publicare:
27-05-2022 09:42