Zeci de nave ucrainene așteaptă să intre în portul din Constanța. Ce au decis autoritățile pentru a le face loc

×
Codul embed a fost copiat

Dunărea este aglomerată cum n-a mai fost de 30 de ani. Zeci de nave ucrainene, încărcate cu cereale, fug zilnic din calea războiului. Pentru a le face loc, în zona Sulina, autoritățile au decis să trimită în largul mării navele goale.

Este coadă și la ecluzele canalului Dunăre-Marea Neagră. De când a început războiul, Constanța a devenit principalul port al comerțului spre Europa. Zeci de nave aflate în așteptare la intrarea pe canalul Sulina au fost filmate în marți dimineață. 70 de vapoare cer undă verde pentru a intra în port.

Hărțile realizate prin satelit arată un trafic intens, neobișuit până acum în cel mai nordic port de la noi, cu barje care se îndreaptă spre apele teritoriale românești.

Ciprian Cotigă, reprezentant al Administrației Fluviale Dunărea de Jos Galați:Au apărut foarte multe nave și la malul stâng, și la malul drept. Sunt introduse după ce avem o certitudine din partea porturilor că nava este așteptată, că are marfa pe care o așteaptă, iar ulterior, dacă sunt mai multe nave, se respectă ordinea sosirii.

Odată intrate pe canalul navigabil, navele se îndreaptă spre porturile Sulina, Tulcea sau Galați. Cum vapoarele sunt prea mari și nu pot înainta, marfa este descărcată în zeci de barje. Așa ajung și în Portul Constanța după ce traversează Canalul Dunăre-Marea Neagră. După începerea războiului din Ucraina, Portul Constanța a devenit principalul punct al traseului grânelor dinspre Ucraina spre toată Europa.

Citește și
Firma președintelui Consiliului Județean Tulcea a ridicat un bloc cu 8 etaje într-o zonă protejată istoric
Firma președintelui Consiliului Județean Tulcea a ridicat un bloc cu 8 etaje într-o zonă protejată istoric

Daniel Georgesu, directorul Administrației Canalelor Navigabile:Aproximativ 78 la sută din mărfurile care s-au tranzitat pe canalele navigabile sunt cereale. Problema va fi după ce vor începe recoltatul grâului. Nu știu cum o să poată se le controleze atât operatorii, cât și armatorii.

În același timp, în Portul Constanța se lucrează non stop. Silozurile înalte cât un bloc de zece etaje sunt încărcate cu peste 200 de mii de tone de cereale. 36 de mii de tone sunt din Ucraina și vor pleca din portul Constanța, miercuri, spre țări din Uniunea Europeană.

Din pricina infrastructurii vechi, portul Constanța nu are, însă, capacitatea de a procesa rapid marfa.

Dan Dolghin, director de operațiuni cu cereale în Portul Constanța:Cât timp conflictul va continua, ne așteptăm ca aceste cantități să crească. Au stocuri imense pe care trebuie să le scoată din Ucraina, pentru că altfel când vor intra la recoltat nu vor avea unde să își pună recolta.

Prin Portul Constanța au ajuns până acum, din Ucraina, peste o sută de mii de tone de cereale. Canada este pregătită să trimită nave în România pentru a exporta grâul blocat din Ucraina, iar bulgarii au anunțat că vor curăța sectorul navigabil al Dunării din zona lor, pentru a putea fluidiza traficul.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Un tată și fiul său, dați în urmărire națională. Sunt dispăruți de 10 zile
Un tată și fiul său, dați în urmărire națională. Sunt dispăruți de 10 zile

Doi bărbați - tată și fiu - sunt dați dispăruți de zece zile, după ce barca în care se aflau s-a răsturnat în Dunăre, în zona Ostrov, din Dolj.

Firma președintelui Consiliului Județean Tulcea a ridicat un bloc cu 8 etaje într-o zonă protejată istoric
Firma președintelui Consiliului Județean Tulcea a ridicat un bloc cu 8 etaje într-o zonă protejată istoric

„Județe la stăpân”, partea a II-a. În municipiul Tulcea, dejectiile se varsă direct în Dunăre, iar în centru localnicii circulă, la propriu, cu caiacul, când plouă mai serios.

Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el
Golden Gate-ul de la Brăila este gata în proporție de 65%. Când s-ar putea circula pe el

Spectaculosul pod peste Dunăre care face legătura între Brăila și Tulcea este gata în proporție de 65%. Constructorul a început să monteze segmentele metalice fabricate în șantierul naval din Brăila.

Două module dintr-o navă militară de mari dimensiuni, lansate la apă, în Galați. Cine e beneficiarul
Două module dintr-o navă militară de mari dimensiuni, lansate la apă, în Galați. Cine e beneficiarul

Una dintre cele mai moderne și mai mari nave militare construite vreodată în România prinde contur la Galați. Din cauza dimensiunilor uriașe, luni au fost lansate la apă, în Dunăre, două module care vor alcătui, de fapt, sala mașinilor.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.