Evoluția comerțului online din România în 2024: Datele oferite de iSense Solutions

×
Codul embed a fost copiat

În cadrul emisiunii e-plan, Andrei Radu l-a avut invitat pe Andrei Cânda, Managing Partner al companiei iSense Solutions, pentru a discuta despre cel mai recent studiu realizat în luna septembrie 2024.

Acesta a oferit o privire de ansamblu asupra pieței de e-commerce din România și comportamentul consumatorilor în primele trei trimestre ale anului.

Studiul, aflat la al optulea an consecutiv, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de aproximativ 600 de respondenți din mediul urban, toți având acces la internet și vârste de peste 18 ani. Analizând datele istorice, Andrei Cânda a subliniat că procentul românilor care fac cumpărături online lunar a rămas constant în ultimii trei ani, la aproximativ 63%. Acest lucru reflectă loialitatea consumatorilor față de comerțul online, chiar dacă nu s-a observat o creștere majoră în această perioadă.

În ceea ce privește categoriile de produse achiziționate, studiul arată că îmbrăcămintea și încălțămintea (fashion) ocupă primul loc în preferințele consumatorilor români, urmate de produsele din sectorul Electro-IT și de farmaceutice. Fashion-ul a înregistrat o creștere spectaculoasă în ultimii ani, ajungând să devanseze categoriile tradiționale de top, precum Electro-IT. O altă categorie care a înregistrat o creștere semnificativă este cea a bunurilor de larg consum (FMCG). În medie, românii au alocat aproximativ 1.300 de lei pentru această categorie în 2024, o creștere de 24% comparativ cu anul anterior, în ciuda inflației. Printre alte produse cu o creștere notabilă se numără articolele bio și organice, semnalând un interes tot mai mare al consumatorilor români pentru sănătate și sustenabilitate.

Pe de altă parte, categoriile de produse care au înregistrat o scădere în 2024 includ articolele pentru bebeluși, produsele Auto-Moto și echipamentele de securitate și supraveghere. Bugetele alocate acestor produse au scăzut cu până la 8% față de 2023.

Citește și
valentin radu eplan
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Referitor la temerile consumatorilor privind comerțul online, Andrei Cânda a menționat că, deși inflația și contextul macroeconomic actual (precum războiul din apropiere) au un impact asupra deciziilor de cumpărare, românii continuă să economisească bani, dar sunt deschiși să cheltuie mai mult dacă sunt convinși de beneficiile oferite de magazinele online.

În ceea ce privește Black Friday, studiul iSense Solutions relevă că 6 din 10 români intenționează să facă cumpărături în această perioadă, majoritatea alegând magazinele online. Bugetul mediu alocat pentru Black Friday în 2024 este de aproximativ 2.230 lei, iar produsele IT&C, îmbrăcăminte și cosmetice sunt cele mai căutate.

Aplicațiile de livrare au înregistrat, de asemenea, o creștere continuă, cu 60% dintre consumatori folosind astfel de servicii cel puțin o dată pe săptămână. Printre cele mai populare aplicații se numără Glovo, Tazz și Bringo.

Pe baza datelor colectate, Andrei Cânda estimează că piața de e-commerce din România va atinge o valoare de 7,7 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2024, înregistrând o creștere de 10% față de anul anterior.

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”
Magazinele online nu profită de toate oportunitățile analizei datelor clienților. În România, „adopția este mai lentă”

Vorbim despre piața românească de e-commerce, despre problemele și oportunitățile actuale și despre ce ar trebui să facă magazinele online mai mici pentru a rămâne competitive.

Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere
Cum a evoluat piața de e-commerce din România în ultimul an. Categoria de produse care a înregistrat cea mai mare creștere

Astăzi vorbim despre cel mai recent studiu privind evoluția pieței de E-commerce din România din perspectiva cumpărătorilor online, cercetare realizată de iSense Solutions pentru GPEC în luna octombrie a acestui an.

Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri
Retrospectiva Black Friday 2025. Marian Andrei, iLikeIT: A fost despre detergenți, nu despre televizoare sau laptop-uri

Black Friday s-a încheiat,iar acum a sosit momentul să tragem concluziile.

Recomandări
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ
ANM a prelungit avertizările de vreme rea: vânt puternic, ninsori și viscol. HARTĂ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică și mai multe atenționări și avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu, ce vizează intensificări ale vântului, ninsori, polei și viscol, în mare parte din țară.

Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pace în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

O fetiță din București a primit, în noaptea de Crăciun, o scrisoare de la Papa Leon al XIV-lea. FOTO
O fetiță din București a primit, în noaptea de Crăciun, o scrisoare de la Papa Leon al XIV-lea. FOTO

O fetiță din București a primit, în noaptea de Crăciun, o scrisoare neașteptată de la Papa Leon al XIV-lea, ca răspuns la un desen prin care se ruga pentru copiii afectați de război.