Salonul auto de la Geneva. Varianta electrică a faimosului vehicul VW Buggy
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Dar și vehiculele cu propulsie electrică, mai ales că marii constructori auto au înțeles că nu trebuie doar să le expună, ci să le și vândă.
Marele "summit" al industriei auto începe însă pe fondul scăderii vânzărilor din China.
De asemenea, este privită cu îngrijorare posibilă ieșire "dezordonată" a Marii Britanii din Uniunea Europeană.
Buggy - faimosul vehicul pentru plajă şi dune de nisip - are o variantă modernă şi electrică. Volkswaggen a furat un pic startul cu lansarea acestui concept, propus ca o maşină ecologică de familie.
Frank Welsch, reprezentant Volkswagen: ”În anii '60 porneam cu un alt vehicul concept, care avea să devină simbol auto - buggy. Și iată aici, pe noua noastră platformă de vehicule electrice, avem șansa să vă oferim o interpretare modernă. Combină multe emoții, dar nu lasă în urmă emisii poluante.”
O subliniere semnificativă din partea constructorului auto, care încă resimte scandalul din 2015 al falsificării testelor de poluare la motoarele disel.
Iar peste doi ani vor intra în vigoare noi limitări, mult mai drastice, pentru emisiile de dioxid de carbon, în Uniunea Europeană.
Jim Holder, director editorial revista Autocar: ”Cred că, anul acesta, cel mai incitant lucru la Salonul auto de la Geneva este numărul mare de mașini electrice veritabile, pe care le vedem pentru prima dată, dar deja sunt oferite la vânzare. Constructorii auto au înțeles, la modul cel mai serios, că nu trebuie doar să ne arate mașinile lor electrice, ci și să le vândă.”
Se spune că nu există salon auto cu influență mai mare decât cel de la Geneva. Așa că din "vitrină" nu lipsește niciuna dintre faimoasele mărci de lux, începând cu McLaren şi Ferrari.
Jim Holder, director editorial revista Autocar: ”Trebuie să ne amintim că cei bogați devin și mai bogați, indiferent de circumstanțe. Asta înseamnă că se vor găsi mereu oameni care să plătească pentru aceste vehicule cu adevărat exclusive și cu performanțe de excepție. Este interesant, însă, că și astfel de vehicule au început să țină pasurile cu vremea. Multe au propulsie hibridă, sau electrică.”
Lamborghini a venit cu Huracan EVO Spyder, convertibil. În 3,1 secunde atinge 100 de kilometri pe oră, iar viteza maximă este de 325 de kilometri pe oră.
Aston Martin ispiteşte cu o nouă versiune a hiper-bolidului sau Valkyrie. De asemenea sunt aşteptate lansări spectaculoase de la Bugatti. Şi nici suedezii de la Koenigsegg nu vor să se lase mai prejos.