(P) TOP 3 sfaturi utile pentru o echipă unită și productivă
Dacă ai rolul de manager într-o echipă, una din responsabilitățile tale este să motivezi fiecare membru să fie un jucător de echipă. Dacă toți angajații lucrează bine împreună, vor fi mai eficienți și afacerea are mai multe șanse de succes.
Pentru că fiecare om este diferit, sarcina de a forma o echipă bună este complicată, însă nu imposibilă. Trebuie să ai timp și răbdare să cunoști fiecare angajat și să îți dai seama de ce are nevoie pentru a fi cât mai productiv.
Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să formezi o echipă de succes
1. Faceți exerciții împreună
Nu este vorba despre exerciții fizice, despre alergat sau mers la sală împreună, ci despre exerciții de teambuilding, care vor ajuta enorm la unirea echipei, dezvoltarea colegialității și lucrul în echipă. Acestea pot fi de diverse tipuri: de la o excursie organizată de două zile, la momente scurte de doar 10 minute în care tot departamentul se relaxează împreună.
Pentru a decide ce tip de teambuilding este necesar, trebuie să ai în vedere problemele pe care le are echipa ta. Spre exemplu, angajații au nevoie să se cunoască mai bine sau trebuie să își revină după un conflict.
Ai în vedere și frecvența exercițiilor. Teambuildingul seamănă cu un antrenament fizic - cu cât este mai des făcut, cu atât vei vedea mai multe rezultate. Încearcă să aduci echipa la un loc cel puțin o dată pe săptămână sau pe lună.
2. Comunică constant
Comunicarea este cheia lucrului în echipă. Pentru a avea succes este nevoie de o comunicare clară și frecventă, în care membrii sunt dispuși să își împărtășească ideile și să primească feedback constructiv.
Asta nu înseamnă că angajații vor fi mereu de acord, ci că pot comunica eficient astfel încât să ajungă la o soluție împreună. Iată câteva lucruri care să te ajute să promovezi o bună comunicare:
Fii clar: tu dai tonul comunicării în echipă; când este acceptabil să închizi ușa biroului; poți contacta un angajat după orele de lucru? cât de des ar trebui să lucreze oamenii împreună?
Ascultă: comunicarea este atât despre vorbit, cât și despre ascultat; asigură-te că îți asculți angajații și înțelegi ce îți spun înainte să le propui o soluție;
Metoda: în ziua de azi sunt multe canale prin care poți comunica și fiecare din el este ideal pentru o situație diferită: email, chat intern, telefon sau față în față.
3. Stabilește reguli
Chiar dacă nu pare distractiv să stabilești reguli, ele sunt necesare pentru buna funcționare a unei afaceri. Regulile sunt peste tot - în sport, în interacțiunile de zi cu zi - și există pentru ca fiecare persoană să se simtă respectată și în siguranță.
Este important să ai niște reguli clare de la început, dar fii dispus să le schimbi dacă îți dai seama că nu sunt de ajutor echipei. Iată câteva exemple de reguli pe care le poți implementa:
Atunci când ne întâlnim, trebuie să fim prezenți - fără telefon sau laptop;
Ne vom comunica deschis frustrările, dar cu o exprimare adecvată (tonalitate, limbaj);
Ascultăm cu adevărat, nu ne așteptăm doar rândul să vorbim;
Respectăm orele de program și nu vorbim despre muncă după terminarea orelor decât dacă este o urgență.
O echipă unită este foarte importantă pentru succesul oricărei afaceri. Pentru a te asigura că angajații colaborează într-un mod cât mai eficient este important să le fii exemplu, să aveți reguli stabilite și să faceți exerciții de teambuilding cât mai des.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.