(P) O eră a normalizării relațiilor dintre SUA și China?
Schimbarea de gardă de la Washington a produs deja câteva urmări semnificative.
Printre primele măsuri luate de către administrația Biden se numără reintroducerea SUA în rândul țărilor semnatare ale tratatului de la Paris, oprirea ridicării zidului la granița Mexicului, mandatarea purtării măștilor în instituțiile federale americane și schimbarea parcului auto federal cu mașini electrice.
Una dintre cele mai așteptate schimbări ține de relația dintre Statele Unite ale Americii și China. În timpul fostei administrații prezidențiale, câteva brand-uri au fost puse pe lista neagră a americanilor. Cele mai cunoscute sunt Huawei și ZTE. Chiar în ultimele zile ale administrației Trump, DJI, liderul de piață pe segmentul dronelor, a ajuns și el pe lista care interzice companiilor americane să furnizeze servicii și produse către cele din China.
Huawei a fost cea mai afectată companie în urma acestei decizii. Pe lângă telefoanele pe care le produce, Huawei furnizează și soluții de rețelistică, iar cifra sa de afaceri a fost vizibil afectată. Din punct de vedere al statisticilor furnizate de către Counterpoint, Huawei deține o cotă de piață de numai 8%, față de 14% în aceeași perioadă a anului trecut.
Așadar, eforturile Huawei de a prezenta o alternativă la serviciile furnizate de către Google nu s-au dovedit a fi foarte eficiente. Motiv pentru care cea mai des întâlnită întrebare în rândul foștilor și actualilor utilizatori de telefoane Huawei face referire la preferințele față de brand-ul chinezesc în cazul în care acesta va avea din nou voie să se folosească de serviciile Google.
Nu este un secret că Google a creat servicii de calitate: Google Maps și Waze sunt cele mai folosite aplicații de navigație; Chrome este cel mai popular browser; Gmail se bucură de aceeași poziție de lider în rândul serviciilor de e-mail. Google Drive, Google Documents, YouTube (alături de YouTube Music), Google Photos, Google Home - toate acestea sunt servicii care sunt extrem de utile pe orice smartphone, dar mai ales pe un telefon Huawei.
În cazul DJI, se pare că chinezii au la dispoziție aproximativ jumătate de an să găsească soluții. Analiștii estimează că producătorul de drone dispune de suficiente stocuri pentru a mulțumi cererea de drone până la jumătatea anului 2021. În cazul în care Statele Unite ale Americii nu întorc decizia aplicată în decembrie 2020, DJI va fi pus în dificultate.
Problemele pentru chinezi se înmulțesc și din perspectiva concurenței. Producătorul francez Parrot se mândrește cu respectarea intimității clienților săi (acuzând subtil că DJI nu ar face acest lucru), Autel plusează cu specificații de generație viitoare pe fiecare dintre dronele sale și Skydio plusează cu tehnologia incredibilă de tracking. Colac peste pupăză, Sony a decis să intre pe piața dronelor prin produsele Airpeak. Prima sa dronă a fost deja anunțată și, deși este construită doar pentru profesioniști, multe voci dau ca sigură intrarea japonezilor pe piața dronelor “de larg consum”.
Așadar, curiozitatea tuturor celor pasionați de tehnologie, dar și a chinezilor este îndreptată către un singur birou din Statele Unite ale Americii. Va urma oare o nouă eră a relațiilor dintre Statele Unite ale Americii și China?
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.