(P) Dove se implică în educarea adolescenţilor din România prin ateliere pentru dezvoltarea încrederii în sine
Un studiu realizat de Dove în România la începutul anului 2021 arată faptul că filtrele au devenit parte din viața de zi cu zi a tinerilor.
74% dintre fetele care au o încredere în sine scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată.
Dove a luat măsuri pentru a combate încrederea scăzută a tinerilor în propriul corp prin programul Dove "Ai încredere în tine", iar recent a lansat și ghidul despre Încrederea în sine și Social Media, special conceput pentru a le oferi părinților instrumentele prin care își pot susține copiii să își consolideze încrederea în sine și să își dezvolte un comportament sănătos în mediul online. Ghidul poate fi accesat și descărcat de pe site-ul Dove.ro.
Toate aceste acțiuni fac parte din programul educațional Dove – Ai încredere în tine, care se desfășoară la nivel global din 2004, iar din acest an a început implementarea și în școlile din România. Până acum, programul a ajuns la deja la peste 1500 de tineri. Dove își propune ca până la finalul anului, programele sale educaționale să ajungă la cel puțin 10,000 de tineri din România.
Conform unui studiu realizat în România de Dove la începutul acestui an (2021)
► 7 din 10 fete (cu vârsta cuprinsă între 10 și 17 ani) și 8 din 10 femei (cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani) nu au o încredere de sine ridicată
► 99,7% dintre fete și 100% dintre femei folosesc cel puțin o rețea de socializare
► 8 din 10 fete care au o încredere scăzută în propriul corp stau cel puțin două ore pe zi pe rețelele de socializare
o 8 din 10 femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 28 de ani tind să descarce cel puțin o aplicație de editare foto pentru a schimba felul în care arată
► 8 din 10 fete cu o încredere scăzută în propriul corp folosesc filtre pentru a arăta mai bine
► 7 din 10 fete au descărcat o aplicație de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze
Importanța mass-media
Cercetările arată că mass-media poate fi influența decisiv modul în care tinerii au încredere în propriul corp.
Utilizarea rețelelor sociale, în special pentru realizarea de selfiuri, pentru a atrage aprecieri, comentarii și pentru comparații cu alte persoane din mediul online, este asociată cu încrederea scăzută în propriul corp în rândul fetelor.
Problema
Aspectul fizic este cauza principală a anxietății adolescenților. Majoritatea influencerilor știu perfect cum să folosească anumite aplicații pentru a-și netezi fielea, pentru a-și subția talia sau pentru a-și face ochii mai mari, însă publicul consumator nu află întotdeauna despre cât de des sunt folosite aceste filtre.
Încrederea scăzută în propriul corp și lipsa încrederii în sine îi împiedică pe tineri să fie mai buni, afectându-le sănătatea, prieteniile și chiar au probleme cu învățătura.
6 din 10 fete din România nu au o încredere de sine ridicată și tot 6 din 10 sunt atât de îngrijorate de felul în care arată încât aleg să nu participe la activități de viață obișnuite – sport, școală, petreceri etc.
7 din 10 femei își pun sănătatea în pericol atunci când nu au încredere în felul în care arată, refuzând să apeleze la un medic specialist.
5 din 10 fete nu mai țin cont de mesele regulate atunci când își pierd încrederea în propriul corp.
63% dintre fete simt o presiune prea mare pentru felul în care ar trebui să arate.
Programul Dove – Ai încredere în tine, ca soluție
Dove consideră că toți tinerii trebuie să dezvolte o relație pozitivă despre propria frumusețe, ajutându-i să devină mai încrezători în propriul corp și să atingă potențialul maxim
Începând din acest an, Dove a început implementarea si în școlile din România a programului educațional "Ai încredere în tine".
Prin acest program, Dove își propune să îi ajute pe adolescenți să își depășească anxietatea provocată de presiunea adusă de media sau alți factori externi, pentru a le îmbunătăți încrederea în felul în care arată și pentru a le crește stima de sine.
Mai bine de 1500 de adolescenți de la noi din țară au aflat cum să își îmbunătățească respectul de sine prin intermediul programului-pilot, desfășurat în primele trei luni ale anului, iar până la finele lui 2021, Dove își propune să ajungă la 10.000 de tineri.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.