(P) De ce marketingul online trebuie să ruleze nestingherit în vremea coronavirusului

(P) De ce marketingul online trebuie să ruleze nestingherit în vremea coronavirusului

As we speak, specialiștii din economie și marketing discută avid, cel puțin în comunitățile online, despre greșeala din timpul crizei economice globale din 2008 de a opri marketingul.

Învățăm din greșeli pentru a le putea evita

Oprirea marketingului în 2008 a adâncit și lărgit, atunci, craterul făcut de șocul prăbușirii în cascadă a economiei.

Adică din prea multă precauție mai rău s-a făcut, iar afacerile mari au concediat multe persoane; IMM-urile au fost efectiv scuturate, unele dintre ele chiar măturate de-a dreptul.

Au avut de suferit atunci atât salariații, cât și antreprenorii – unii dintre ei pierzând toată investiția și luând-o de la capăt peste ani și după multe alte nereușite, după cum au arătat interviurile și reportajele ulterioare.

Citește și
p
(P) Cum să te bucuri de magia cumpărăturilor de sezon în mod responsabil și echilibrat, protejându-ți viitorul financiar

Suntem cu toții în criză. Ce tip de criză?

 

Deosebirea față de acea perioadă fatidică este că această criză în care ne aflăm acum a fost generată de o boală contagioasă. Nicio piață imobiliară nu s-a prăbușit înainte; nicio bancă nu a dat faliment.

Este prematur acum să formulăm termenul criză economică, dar este clar că această stare de alertă va genera și o criză economică; apar primele efecte și, cu tot ajutorul pregătit de guvern, vor urma și altele.

Deja business-urile au de suferit, în mult prea multe industrii – amintim de cea de turism și cea de transport de persoane, ori segmentul HoReCa sau industria de evenimente. De asemenea, industriile conexe au de suferit.

Însă afacerile care au o componentă online au de ce să se agațe. Trebuie numai să comunice clienților acest lucru, al disponibilității online, să încurajeze clienții să se limiteze la această latură atât de necesară.

e-commerce? Avem nevoie de e-promovare

 

Este greu, dar nu imposibil și pentru asta suntem noi aici – să livrăm mesajul către un vad de navigatori ai internetului publicând în platforme premium articole de tip advertorial, comunicate de presă și apelând și la alte căi de promovare a acelor produse și/sau servicii de interes. Aici sunt înfățișate 5 motive pentru a face asta.

În e-commerce lucrurile stau puțin altfel, magazinele online având ocazia să vândă și ceea ce clienții preferau să cumpere offline. Dar și aici este o lamă cu două tăișuri.

Din primele declarații, cei din spatele acestor magazine online nu au în mod unanim previziuni de creștere a volumului de comenzi. Pe termen scurt, cel mai probabil că da, însă pe termen mediu părerile sunt uniform împărțite.

Marketingul trebuie lăsat să își facă treaba

 

Este de așteptat ca economia să fie afectată pe mai multe sectoare, sectorul FMCG printre altele, și astfel să scadă activitatea economică la nivel general, inclusiv în e commerce unde lucrurile par roz la prima vedere.

Poate că lucrurile nu sunt roz, dar ce este de făcut, se pune lacăt la site și gata? Nicidecum, această măsură totală doar înrăutățește lucrurile! Activitatea trebuie continuată iar marketingul digital trebuie lăsat să-și facă treaba.

E necesar și indicat ca marketingul să fie adaptat la situație, desigur, dar nu înfrânat. Iar în această logică a apela la o agenție precum WhiteAd Media este o acțiune tradusă drept luarea unei guri binemeritate de oxigen.

Un sfat acordat într-o cheie digitală

 

Pe cale de consecință, ne adresăm tuturor cu sfatul de a depune eforturi în direcția continuării afacerilor lor, acum într-o cheie digitală, inclusiv și implicit în direcția promovării lor online.

Din toată situația ajung să piardă mai puțin sau chiar să iasă în câștig business-urile care înțeleg aceste fenomene și care acționează în consecință. 

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
(P) Cum să te bucuri de magia cumpărăturilor de sezon în mod responsabil și echilibrat, protejându-ți viitorul financiar
(P) Cum să te bucuri de magia cumpărăturilor de sezon în mod responsabil și echilibrat, protejându-ți viitorul financiar

Fiecare sfârșit de an vine cu o perioadă intensă de cumpărături. Startul este dat de Black Friday, când reducerile și ofertele apar la tot pasul, iar tentația de a pune în coș cât mai multe produse este extrem de mare.

(P) DraculaLand – cea mai mare destinație de entertainment din Europa, la doar 20 de minute de București
(P) DraculaLand – cea mai mare destinație de entertainment din Europa, la doar 20 de minute de București

România intră pe harta marilor destinații mondiale de divertisment.  

(P) Kaufland susține prima ediție a Galei Timp pentru Bine – 300.000 de euro pentru cauze sociale și sportive
(P) Kaufland susține prima ediție a Galei Timp pentru Bine – 300.000 de euro pentru cauze sociale și sportive

Kaufland România a susținut prima ediție a Galei „Timp pentru Bine”, un eveniment caritabil ce a strâns 300.000 de euro pentru cauze sociale și sportive.  

Recomandări
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington
Rusia a lansat un atac masiv cu rachete asupra Ucrainei, chiar înaintea negocierilor de pace dintre Kiev și Washington

Rusia a lansat un atac masiv cu drone și rachete asupra Ucrainei în timpul nopții de vineri spre sâmbătă, în timp ce Kievul se pregătește să discute cu SUA despre încheierea unui acord de pace.

MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș
MAI: 21 de sesizări în campania pentru alegerile locale parțiale. Amendă de 4.500 lei pentru distrugerea unui afiș

Reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne au anunțat că, în timpul campaniei pentru alegerile locale parțiale, au fost înregistrate 21 de sesizări privind posibile fapte nelegale, dintre care 13 au fost confirmate, iar șase sunt încă investigate.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.