(P) De ce marketingul online trebuie să ruleze nestingherit în vremea coronavirusului

(P) De ce marketingul online trebuie să ruleze nestingherit în vremea coronavirusului

As we speak, specialiștii din economie și marketing discută avid, cel puțin în comunitățile online, despre greșeala din timpul crizei economice globale din 2008 de a opri marketingul.

Învățăm din greșeli pentru a le putea evita

Oprirea marketingului în 2008 a adâncit și lărgit, atunci, craterul făcut de șocul prăbușirii în cascadă a economiei.

Adică din prea multă precauție mai rău s-a făcut, iar afacerile mari au concediat multe persoane; IMM-urile au fost efectiv scuturate, unele dintre ele chiar măturate de-a dreptul.

Au avut de suferit atunci atât salariații, cât și antreprenorii – unii dintre ei pierzând toată investiția și luând-o de la capăt peste ani și după multe alte nereușite, după cum au arătat interviurile și reportajele ulterioare.

Citește și
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Suntem cu toții în criză. Ce tip de criză?

 

Deosebirea față de acea perioadă fatidică este că această criză în care ne aflăm acum a fost generată de o boală contagioasă. Nicio piață imobiliară nu s-a prăbușit înainte; nicio bancă nu a dat faliment.

Este prematur acum să formulăm termenul criză economică, dar este clar că această stare de alertă va genera și o criză economică; apar primele efecte și, cu tot ajutorul pregătit de guvern, vor urma și altele.

Deja business-urile au de suferit, în mult prea multe industrii – amintim de cea de turism și cea de transport de persoane, ori segmentul HoReCa sau industria de evenimente. De asemenea, industriile conexe au de suferit.

Însă afacerile care au o componentă online au de ce să se agațe. Trebuie numai să comunice clienților acest lucru, al disponibilității online, să încurajeze clienții să se limiteze la această latură atât de necesară.

e-commerce? Avem nevoie de e-promovare

 

Este greu, dar nu imposibil și pentru asta suntem noi aici – să livrăm mesajul către un vad de navigatori ai internetului publicând în platforme premium articole de tip advertorial, comunicate de presă și apelând și la alte căi de promovare a acelor produse și/sau servicii de interes. Aici sunt înfățișate 5 motive pentru a face asta.

În e-commerce lucrurile stau puțin altfel, magazinele online având ocazia să vândă și ceea ce clienții preferau să cumpere offline. Dar și aici este o lamă cu două tăișuri.

Din primele declarații, cei din spatele acestor magazine online nu au în mod unanim previziuni de creștere a volumului de comenzi. Pe termen scurt, cel mai probabil că da, însă pe termen mediu părerile sunt uniform împărțite.

Marketingul trebuie lăsat să își facă treaba

 

Este de așteptat ca economia să fie afectată pe mai multe sectoare, sectorul FMCG printre altele, și astfel să scadă activitatea economică la nivel general, inclusiv în e commerce unde lucrurile par roz la prima vedere.

Poate că lucrurile nu sunt roz, dar ce este de făcut, se pune lacăt la site și gata? Nicidecum, această măsură totală doar înrăutățește lucrurile! Activitatea trebuie continuată iar marketingul digital trebuie lăsat să-și facă treaba.

E necesar și indicat ca marketingul să fie adaptat la situație, desigur, dar nu înfrânat. Iar în această logică a apela la o agenție precum WhiteAd Media este o acțiune tradusă drept luarea unei guri binemeritate de oxigen.

Un sfat acordat într-o cheie digitală

 

Pe cale de consecință, ne adresăm tuturor cu sfatul de a depune eforturi în direcția continuării afacerilor lor, acum într-o cheie digitală, inclusiv și implicit în direcția promovării lor online.

Din toată situația ajung să piardă mai puțin sau chiar să iasă în câștig business-urile care înțeleg aceste fenomene și care acționează în consecință. 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5

Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.

Citește și...
HALF IS FREE PINK EDITION te așteaptă în acest weekend, la Cluj!
HALF IS FREE PINK EDITION te așteaptă în acest weekend, la Cluj!

ADVERTORIAL | Half Is Free, cel mai așteptat eveniment de shopping al sezonului, vine la Cluj pe 24 noiembrie 2024!

(P) Strategiile sustenabile ale EGGER - de la reciclarea lemnului uzat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră
(P) Strategiile sustenabile ale EGGER - de la reciclarea lemnului uzat la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

EGGER, unul dintre angajatorii de top din Moldova, este cel mai mare colector și reciclator de lemn uzat din România.

(P) MedLife schimbă modul în care românii percep spitalele
(P) MedLife schimbă modul în care românii percep spitalele

MedLife, cea mai mare reţea de servicii medicale private din România, devine pionier al transformării spitalului dintr-un spațiu al vindecării într-unul care îmbină medicina, educația și arta.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.