(P) 2019 a fost anul în care Apple a ascultat de clienții săi
O vorbă care circulă des printre antreprenori spune că oamenii nu știu ce își doresc. Dacă i-ar fi întrebat ce își doresc, Henry Ford a declarat că ar fi primit un răspuns de tipul „un cal mai rapid”.
Aceeași filosofie a avut-o și Steve Jobs, co-fondatorul Apple. După lansarea unui produs de succes, concluzia era, invariabil, aceeași: oamenii nu își dau seama că își doresc un lucru decât după ce îl cumpără. Succesul Apple a c
auzat și o oarecare încăpățânare în strategia lansării de noi produse. Inevitabil, au apărut nemulțumiți, iar corul s-a întețit cu trecerea anilor. Din fericire, Apple a dovedit în 2019 că știe să asculte de fani și a lansat produse cu îmbunătățiri vizibile.
iPad mini 5
În timp ce toate gadget-urile deveneau mai mari, o comunitate loială de fani Apple a cerut un nou iPad mini. Vocile le-au fost ascultate la 4 ani după lansarea modelului anterior. iPad mini 5 a fost anunțat în martie 2019 și a adus upgrade-uri cerute insistent.
Cel mai important dintre ele a fost compatibilitatea cu Apple Pencil. Nu cu a doua generație, doar cu prima, însă acest lucru înseamnă că utilizatorii pot desena pe un iPad pe care îl pot cuprinde cu o singură mână. Spre deosebire de generația anterioară, ecranul a devenit laminat. În alte cuvinte, distanța dintre sticlă și ecran a devenit și mai mică.
Un mare salt înregistrat de noul iPad mini 5 a fost la capitolul performanță. Procesorul A12 a adus cea mai mică tabletă Apple la nivelul celor mai mari, dar și la cel al telefoanelor iPhone XS.
Un iPhone mai ieftin: iPhone 11
Iată ceva ce fanii Apple nu pot spune că văd prea des: un iPhone mai ieftin! Noua generație de telefoane, prezentată în septembrie 2019, a adus aceleași prețuri, cu o excepție: iPhone 11.
Cu un preț de pornire de $699, acesta este cu $50 mai ieftin decât predecesorul său. Cu toate astea, iPhone 11 include o cameră foto în plus (ultra wide, cu distanță focală de 13 milimetri), noi funcții fotografice (Night Mode, Deep Fusion), materiale mai rezistente, sunet Dolby Atmos și noi culori. La capitolul performanță, iPhone 11 se află pe același plan cu mult mai scumpii iPhone 11 Pro și iPhone 11 Pro Max.
Toate acestea au stat la baza succesului de care noul iPhone 11 se bucură în acest moment. În primele 2 luni de prezență pe piață, stocurile au fost limitate, iar timpii de așteptare mari.
AirPods Pro
Cei mai mulți dintre utilizatori au spus că perechea de căști AirPods ar fi perfectă dacă ar izola mai bine zgomotele din exterior. În octombrie 2019, aceștia și-au văzut dorința îndeplinită, odată cu lansarea modelului AirPods Pro.
Diferența principală este funcția de anulare a zgomotului (noise cancelling). Căștile vin într-o cutie asemănătoare, ce are rol de protecție și de încărcare. Deși dimensiunile au crescut un pic, pachetul este în continuare foarte ușor de purtat oriunde mergi.
Datele au rămas aproximativ aceleași: 4 ore și jumătate de autonomie, cu funcția de anulare a zgomotului activată, o cutie care se încarcă wireless, control al volumului prin Siri și al melodiilor prin apăsarea „codițelor”.
Noile AirPods Pro plusează printr-un proces care asigură o izorale cât mai bună a sunetului exterior, în funcție de forma urechii tale. Acest pas durează câteva minute și te va ajuta să găsești cele mai bune capete de silicon pe care să le atașezi căștilor.
Costul pentru toate aceste beneficii? $250, însă cei care vor o pereche de AirPods mai ieftine se pot orienta către cele normale, pe care Apple încă le comercializează.
Un MacBook pentru profesioniști
Apple a stârnit controverse majore în anul 2016. A fost momentul lansării unei noi generații de MacBook Pro, iar problemele s-au ținut scai de compania americană. Cele mai mari probleme au ținut de performanță și de tastatură. Din fericire, 2019 pare să fi rezolvat această problemă.
În luna noiembrie, Apple a anunțat un nou laptop: MacBook Pro 16”. La prima vedere, schimbările sunt minore: un ecran un pic mai mare, tasta Escape care a revenit la forma fizică și același preț de pornire ca al laptopului pe care îl înlocuiește (de la $2400).
Însă Apple a lucrat mai mult la lucrurile care nu se văd. MacBook Pro 16” a crescut în greutate cu 170 de grame și un pic în grosime. Astfel, componentele au mai mult loc pentru a fi răcite corespunzător, deci și capacitatea de a oferi maximum de performanță pentru o perioadă mai îndelungată. Un mare plus al noului MacBook Pro este și noua tastatură, revenită acum la tehnologia „scissor”.
La capitolul performanță, noul MacBook Pro 16” oferă un cip grafic mult mai capabil de la AMD, până la 64 GB RAM și până la 8 TB de stocare SSD.
La ora scrierii acestui articol, Apple mai are de lansat pe piață un produs pe care clienții săi l-au cerut insistent: noul Mac Pro. Anunțat în vara acestui an, unitatea centrală destinată profesioniștilor promite să ofere performanța și modularitatea atât de necesară acestora. Suntem în luna decembrie, luna în care Apple a promis că îl va pune pe rafturile magazinelor.
2019 a fost un an plin pentru Apple, iar pentru 2020 nu ne putem dori ca trendul de a asculta de clienți să continue.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.