Inspectorul PRO: Bataie de joc pe bani publici, la Posta Romana. Directorul nu crede ca merita sa raspunda la plangeri

Ultimul update: Marti 01 Noiembrie 2016 16:57
Data publicarii: Luni 17 Octombrie 2016 19:21
Categorie: Inspectorul PRO

Pe banii nostri, pe timpul nostru, pe nervii nostri, meseriasi, transportatori, functionari, bucatari, comercianti, furnizori de utilitati, cu totii ne fac probleme, la tot pasul. Unii, pentru ca asa vor, altii, pentru ca nu pot. Meritam mai mult.

Incepind de luni, Stirile ProTV iau atitudine fata de cei care-si bat joc de consumatori. Inspectorul PRO va fi cu ochii, pe toti cei care ne incalca drepturile. Daca aveti parte de servicii proaste, trimiteti-ne imagini pe Facebook.

Daca spunem cozi, indolenta, si motive de enervare atunci cu siguranta va ganditi si la Posta Romana. Birocratia si angajatii plictisiti fac din aceasta institutie un loc de care ar fugi toata lumea, daca ar avea de ales. In ultimii 25 de ani, nici unul dintre directorii companiei nu a fost in stare sa schimbe ceva. La Posta Romana nu se accepta nici acum plata cu cardul, iar actuala conducere, considera ca reclamatiile clientilor sunt doar o pierdere de timp.

Dovada aceasta inregistrare cu camera ascunsa:

- Coletul ala asa prin Fan Curier eu nu il pot lua, sa stiti !
- Bine, atunci dati-mi ceva in care sa il pun..
- N-am ce sa va dau..
- Dati-mi o cutie de carton
- N-am!
- O hartie ceva.
- Nu pot sa-l trimit asa prin fan curier.
- Dati-mi un scotch..
- Nu-I vorba de csotch doamna, n-aveti cum sa-l trimiteti asa
- Am inteles doamna dar dati-mi un scotch
- Am doar scotch alb asa, n-am hartie! Mergeti aici la colt poate au acolo. Eventual una mai mare.

N-am ! Nu pot ! Descurca-te ! Daca ati apelat vreodata la serviciile Postei Romane ati auzit, cu siguranta, astfel de raspunsuri. Si daca va intrebati ce s-a schimbat, in ultimii 25 de ani, in institutia care deserveste aproape 20 de milioane de romani, raspunsul e simplu: nimic ! Poate doar numarul reclamatiilor .

- Dumneavoastra la fisa aveti alta locatie!! Mergeti acolo!
- Pai nu sunt trecuta acolo.
- Cum adica nu e …
- Mi-a pus fata bani.
- Postal, online, cum ?
- Urgent.

Doamna a fost plimbata intre 2 oficii postale pina si-a ridicat niste bani trimisi de fiica ei. Coada e universala si nelipsita din oficiile postale. Problemele sunt insa mult mai mari …

Pe pagina de facebook a companiei se inghesuie, una dupa alta, reclamatiile: birocratie excesiva, servicii greoaie, calculatoare si imprimante vechi. Oamenii se pling ca avizele de instiintare nu ajung la destinatie, recomandatele vin chiar si cu citeva saptamani de intarziere, iar coletele se pierd pe drum.

O filmare devenita virala pe internet, arata cit de prost e serviciul de coletarie al Postei Romane. Vedem foarte clar cum, mai multi angajati ai unui oficiu postal din Bucuresti, isi bat pur si simplu joc de bunurile oamenilor, trantindu-le pe jos intentionat.

Asa se explica de ce multe dintre colete ajung bucati … sau nu mai ajung deloc. Ca sa nu mai vorbim de celelalte plangeri de pe internet care ii acuza pe salariatii postei de furt. Serviciile de plati se lovesc si ele de nepasare si neajunsuri. Va vine sa credeti sau nu dar la Posta Romana nu se poate plati cu cardul. Directorul spune ca “exista un proiect”.

Odata starniti, oamenii nu se mai opresc. Nemultumiri mari sunt si fata de achitarea facturilor, la gaz si lumina. Posta percepe, mai nou, un comision pentru facturare de 2,5 lei, dar fara sa ofere oamenilor un serviciu rapid si fara coada.

Vorbim asadar de o lista intrega de neajunsuri, care se rasfring asupra cetatenilor, pentru care Posta Romana nu are solutii.

Alexandru Petrescu, CEO Posta Romana, pare enervat de intrebari. Spune ca "generalizarea e o greseala" si nu e convins ca oamenii au dreptul la un raspuns. Iar purtatorul de cuvant Corina Croitoru opreste interviul, pe motiv ca “nu se poate veni asa la o companie publica”.

Din afara, compania arata ca o institutie scapata de sub control. Asta se intampla si din nepasarea unora dintre angajati dar si pentru ca, sustin sindicalistii, Posta Romana a trecut in ultimii ani printr-un val de restructurari.

S-a ajuns ca cel mai mare operator de servicii postale din Romania sa fie nevoit sa se descurce cu o mie de autoturisme la 5.500 de unitati postale. Indiferent care ar fi motivele lipsurilor, rezultatele se vad cu ochiul liberi. Peste tot nervozitate si cozi umilitoare.

Relatia cu clientii a lasat de dorit, in ultimii ani, la Posta Romana. Cel mai mare operator de servicii postale din tara este inca o institutie invechita. Multe dintre oficiile postale arata la fel ca inainte de 89. Nu exista birouri de informatii, nu exista un sistem organizat cu bonuri de ordine si nici plata cu cardul. “Compania sufera de o lipsa de investitii cronica”, recunoaste si directorul Petrescu.

Posta Romana are o situatie financiara proasta. Potrivit directorului general, datoria actuala a companiei se ridica la 249 de milioane de lei. Toate incercarile de privatizare de pina acum au esuat. Mentalitatile sunt inca neschimbate, asa ca mai avem mult pina cind serviciul va arata ca cele din strainatate, unde clientul vine sta putin si pleaca fericit.

Greva spontana a angajatilor de la Posta. Salariul pe care il obtine un postas dupa 34 de ani de munca

Greva spontana a angajatilor de la Posta. Salariul pe care il obtine un postas dupa 34 de ani de munca

ospatar

Un român din trei pleacă nemulţumit de la restaurant. De ce sunt atât de proaste serviciile

Românii înșelați la cântar. Neregulile descoperite de inspectorii OPC

Candva celebra pentru apele sale termale, statiunea Baile Herculane zace in ruina. Documentarul interzis de Guvern

Inspectorul PRO agroturism

Inspectorul PRO, in control cu inspectorul ANPC in bucatariile localurilor de la munte. "Cartofii astia de ce arata asa?"

Toaletele publice, o afacere murdara. Nu sunt WC-uri suficiente, iar cele existente sunt "ocupate" de sute de bacterii

Atentie cand cumparati peste proaspat, necuratat! Ce este "anisakis", parazitul care poate fi gasit in peste