Romania, singura tara europeana fara trenuri Intercity. Motivul pentru care au fost scoase din circulatie de autoritati

×
Codul embed a fost copiat

Trenurile nu reuseau sa indeplineasca conditiile minime impuse de regulamentul european. Adica sa circule cu o viteza medie de cel putin 60 de kilometri pe ora si sa nu aiba intarzieri.

Inaugurarea primelor trenuri Intercity, in 1996, a fost un motiv de mandrie pentru Romania si pentru ministrul de atunci al Transporturilor.

Dupa mai putin de 20 de ani in care calatorii s-au simtit europeni si au calatorit confortabil, trenurile Intercity au fost scoase cu totul.

Pana si internationalul Bucuresti Nord-Viena a fost retrogradat la stadiul de Inter Regio pentru ca nu reuseste pe teritoriul Romaniei sa prinda mai mult de 50 de kilometri la ora, in medie. Altadata, acest tren "zbura" pur si simplu pe sine cu 120 de kilometri la ora."

Pasager: "Pentru ca avem liniile vechi si stricate si mai stiu ca trenul acesta de Viena cand iese din tara prinde o viteza mult mai mare si nu este permis decat un singur tren sa intre in Austria pe zi ca sa nu le stricam liniile".

Citește și
tren CFR
Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Fata de trenurile Inter Regio, cele Intercity castiga o ora pentru fiecare 300 de kilometri parcursi. Chiar daca pretul era cu 15% mai mare, confortul si calitatea vagoanelor atrageau in vremurile bune si 10 de mii de calatori pe zi. Asta pana in 2010, cand criza economica, lucrarile interminabile, furturile de la calea ferata si aparitia transportatorilor privati, i-au fortat pe cei de la CFR Calatori sa renunte la anumite rute.

CFR Calatori a explicat pentru Stirile ProTV ca dupa inceperea lucrarilor de modernizare a caii ferate Bucuresti - Arad, trenurile Intercity au avut intarzieri considerabile, astfel ca numarul calatorilor a scazut.

Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 de kilometri pe ora, iar cele mai rapide abia ating in medie 50 de kilometri pe ora.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Ponta intervine in cazul Intercity-ului Bucuresti-Constanta. Solutii pentru investitia de 1 MLD euro
Ponta intervine in cazul Intercity-ului Bucuresti-Constanta. Solutii pentru investitia de 1 MLD euro

La mai putin de o saptamana de cand trenurile Intercity catre mare au fost scoase din circulatie, de ministrul transporturilor, guvernul revine asupra deciziei.

Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta
Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.