Romania, singura tara europeana fara trenuri Intercity. Motivul pentru care au fost scoase din circulatie de autoritati

×
Codul embed a fost copiat

Trenurile nu reuseau sa indeplineasca conditiile minime impuse de regulamentul european. Adica sa circule cu o viteza medie de cel putin 60 de kilometri pe ora si sa nu aiba intarzieri.

Inaugurarea primelor trenuri Intercity, in 1996, a fost un motiv de mandrie pentru Romania si pentru ministrul de atunci al Transporturilor.

Dupa mai putin de 20 de ani in care calatorii s-au simtit europeni si au calatorit confortabil, trenurile Intercity au fost scoase cu totul.

Pana si internationalul Bucuresti Nord-Viena a fost retrogradat la stadiul de Inter Regio pentru ca nu reuseste pe teritoriul Romaniei sa prinda mai mult de 50 de kilometri la ora, in medie. Altadata, acest tren "zbura" pur si simplu pe sine cu 120 de kilometri la ora."

Pasager: "Pentru ca avem liniile vechi si stricate si mai stiu ca trenul acesta de Viena cand iese din tara prinde o viteza mult mai mare si nu este permis decat un singur tren sa intre in Austria pe zi ca sa nu le stricam liniile".

Citește și
tren CFR
Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

Fata de trenurile Inter Regio, cele Intercity castiga o ora pentru fiecare 300 de kilometri parcursi. Chiar daca pretul era cu 15% mai mare, confortul si calitatea vagoanelor atrageau in vremurile bune si 10 de mii de calatori pe zi. Asta pana in 2010, cand criza economica, lucrarile interminabile, furturile de la calea ferata si aparitia transportatorilor privati, i-au fortat pe cei de la CFR Calatori sa renunte la anumite rute.

CFR Calatori a explicat pentru Stirile ProTV ca dupa inceperea lucrarilor de modernizare a caii ferate Bucuresti - Arad, trenurile Intercity au avut intarzieri considerabile, astfel ca numarul calatorilor a scazut.

Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 de kilometri pe ora, iar cele mai rapide abia ating in medie 50 de kilometri pe ora.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Șoc în fotbalul românesc! Clubul nu a primit licența și va fi retrogradat
NEWS ALERT Șoc în fotbalul românesc! Clubul nu a primit licența și va fi retrogradat
Citește și...
Ponta intervine in cazul Intercity-ului Bucuresti-Constanta. Solutii pentru investitia de 1 MLD euro
Ponta intervine in cazul Intercity-ului Bucuresti-Constanta. Solutii pentru investitia de 1 MLD euro

La mai putin de o saptamana de cand trenurile Intercity catre mare au fost scoase din circulatie, de ministrul transporturilor, guvernul revine asupra deciziei.

Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta
Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Recomandări
TVA, mărul discordiei în negocierile dintre președinte și partide. Compromisul de 1% care ar debloca salvarea bugetului
TVA, mărul discordiei în negocierile dintre președinte și partide. Compromisul de 1% care ar debloca salvarea bugetului

Au apărut noi tensiuni în formarea Guvernului, după consultările dintre președinte și partide. Potrivit unor surse, Ilie Bolojan și Nicușor Dan nu s-au înțeles în privința măsurilor fiscale pentru că președintele nu este de acord cu mărirea TVA.  

Ingredientul toxic care a ridicat România în topul UE al bunăstării materiale. Cum am depășit alte 11 state
Ingredientul toxic care a ridicat România în topul UE al bunăstării materiale. Cum am depășit alte 11 state

România urcă în clasamentul bunăstării materiale din Uniunea Europeană și se apropie tot mai mult de nivelul mediu al celor 27 de state. Am depăsit 11 țări și am lăsat cu mult în urmă vecinele Ungaria și Bulgaria.

CFR Călători cere bani să se salveze. Directorul general, cu salariu 5.000 €, își completează veniturile cu chirii din Dubai
CFR Călători cere bani să se salveze. Directorul general, cu salariu 5.000 €, își completează veniturile cu chirii din Dubai

După ce a avertizat că nu mai are bani și că trenurile ar putea fi suspendate, directorul CFR Călători a venit cu precizări.