Romania, singura tara europeana fara trenuri Intercity. Motivul pentru care au fost scoase din circulatie de autoritati

×
Codul embed a fost copiat

Trenurile nu reuseau sa indeplineasca conditiile minime impuse de regulamentul european. Adica sa circule cu o viteza medie de cel putin 60 de kilometri pe ora si sa nu aiba intarzieri.

Inaugurarea primelor trenuri Intercity, in 1996, a fost un motiv de mandrie pentru Romania si pentru ministrul de atunci al Transporturilor.

Dupa mai putin de 20 de ani in care calatorii s-au simtit europeni si au calatorit confortabil, trenurile Intercity au fost scoase cu totul.

Pana si internationalul Bucuresti Nord-Viena a fost retrogradat la stadiul de Inter Regio pentru ca nu reuseste pe teritoriul Romaniei sa prinda mai mult de 50 de kilometri la ora, in medie. Altadata, acest tren "zbura" pur si simplu pe sine cu 120 de kilometri la ora."

Pasager: "Pentru ca avem liniile vechi si stricate si mai stiu ca trenul acesta de Viena cand iese din tara prinde o viteza mult mai mare si nu este permis decat un singur tren sa intre in Austria pe zi ca sa nu le stricam liniile".

Citește și
tren CFR
Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta
Fiul unuia dintre cei mai apropiați aliați ai lui Putin a murit în circumstanțe suspecte la doar 35 de ani

Fata de trenurile Inter Regio, cele Intercity castiga o ora pentru fiecare 300 de kilometri parcursi. Chiar daca pretul era cu 15% mai mare, confortul si calitatea vagoanelor atrageau in vremurile bune si 10 de mii de calatori pe zi. Asta pana in 2010, cand criza economica, lucrarile interminabile, furturile de la calea ferata si aparitia transportatorilor privati, i-au fortat pe cei de la CFR Calatori sa renunte la anumite rute.

CFR Calatori a explicat pentru Stirile ProTV ca dupa inceperea lucrarilor de modernizare a caii ferate Bucuresti - Arad, trenurile Intercity au avut intarzieri considerabile, astfel ca numarul calatorilor a scazut.

Trenurile de calatori circula in prezent cu o viteza medie de 43 de kilometri pe ora, iar cele mai rapide abia ating in medie 50 de kilometri pe ora.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția Simonei Halep, la două săptămâni după audierile de la TAS: "Coșmarul s-a încheiat! Vă mulțumesc tuturor"
Reacția Simonei Halep, la două săptămâni după audierile de la TAS: "Coșmarul s-a încheiat! Vă mulțumesc tuturor"
Citește și...
Ponta intervine in cazul Intercity-ului Bucuresti-Constanta. Solutii pentru investitia de 1 MLD euro
Ponta intervine in cazul Intercity-ului Bucuresti-Constanta. Solutii pentru investitia de 1 MLD euro

La mai putin de o saptamana de cand trenurile Intercity catre mare au fost scoase din circulatie, de ministrul transporturilor, guvernul revine asupra deciziei.

Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta
Interesele care ingroapa o investitie de 1 MLD euro. Cum a fost anulat Intercity Bucuresti-Constanta

De astazi, trenurile Intercity nu mai circula pana la mare. Decizia controversata luata de Ministerul Transporturilor este motivata de furturile care nu pot fi oprite pe calea ferata, de parca Romania ar fi un sat fara caini.

Recomandări
Mama lui Navalnîi a dat autoritățile ruse în judecată. Putin îi pedepsește crunt pe bărbații care l-au omagiat pe opozant
Mama lui Navalnîi a dat autoritățile ruse în judecată. Putin îi pedepsește crunt pe bărbații care l-au omagiat pe opozant

Mama lui Aleksei Nalvalnîi a depus plângere împotriva autorităților care refuză să-i predea trupul fiului ei, mort, săptămâna trecută, în colonia penitenciară "Lupul Polar".

PSD și PNL au decis comasarea alegerilor: Europarlamentarele şi localele, în iunie. Prezidențialele, mutate mai devreme
PSD și PNL au decis comasarea alegerilor: Europarlamentarele şi localele, în iunie. Prezidențialele, mutate mai devreme

După numeroase discuții, PNL și PSD s-au înțeles să meargă împreună în acest an electoral. Vor avea liste comune la alegerile europarlamentare organizate simultan cu cele locale, iar alegerile prezidențiale vor fi în luna septembrie, în loc de decembrie.  

De ce sunt produsele marcă proprie ale magazinelor mai ieftine și cu 30%. Tot mai mulți români le aleg
De ce sunt produsele marcă proprie ale magazinelor mai ieftine și cu 30%. Tot mai mulți români le aleg

Scumpirile din ultimii ani îi determină pe oameni să aleagă produsele marcă proprie ale magazinelor. Sunt mai ieftine, iar unele depășesc uneori în vânzări chiar și branduri de renume.