Rasnov, vacanta cu iz medieval!

×
Codul embed a fost copiat

Vechea asezare a Rasnovului se intinde in partea superioara a Tarii Barsei. Un orasel mic, inconjurat de munti, care pastreaza si acum o parte din frumusetea timpului medieval in care a fost construit.

Drumul catre Rasnov: O martoaga de accelerat, cu viteza ametioare a unui tren personal ne-a dus din Bucuresti, la Brasov, pentru 31,5 RONI. Trei ore si un bonus de 45 de minute intarziere, ca sa nu ne plangem ca nu am fost tratati cu respect. Caldura insuportabila si miasmele de esenta tare, insa, si-au facut pe deplin datoria. Ne-au amortit pana la urma toate simturile, asa ca la un moment dat nici n-am mai bagat de seama cum “cavalerii” si “domnitele” de pe culoar se gratulau in dulcele stil clasic al mahalalelor.

Odata ajunsi in gara, la Brasov, am dat 1 RON pentru o toaleta si ne-am vazut mai departe de drum. Niste sageti mari, ca pentru oameni obositi de drum, ne-au indrumat spre taxi. Nici ca mai eram in stare de alte alternative pentru a ajunge pana la Rasnov. Asa ca, pana acolo, ne-am usurat de 50 de RONI, cu tot cu bacsis. Da, dar am ajuns in 20 de minute. Si unde mai pui ca avuseram si placerea de a-l asculta tot drumul pe Nicolae Guta si amicii lui! Tot de bine sa ne fie, neamule!

Cazarea: Mergand pe strazile orasului, mai c-am fi zis ca nu e locuit. Ce-i drept, nici ora tarzie nu era prea vesela pentru o asezare linistita, unde isi duc zilele cam 16.000 de oameni. Ne-am cazat la o pensiune de trei stele, undeva la 10 minute departare de centrul orasului. Proprietarul, care atipise tot asteptandu-ne, ne-a intampinat binevoitor. Ne-a pus la dispozitie o camera mobilata modern, cu baie proprie, televizor – o plasma agatata de tavan, frigider si o bucatarie cu tot ce ne trebuia ca sa ne simtim ca acasa. Daca doream, aveam si acces la internet. Pe holul de la intrare trona un afis care ne anunta cum ca o noapte de cazare este 80 de RONI de persoana.

Orasul: Datand de pe la 1331, orasul situat in partea superioara a Tarii Barsei, pe vechiul drum comercial care lega odinioara Brasovul de Campulung Muscel, este inconjurat de munti. Bucegii, Piatra Craiului si Muntii Barsei ne-au dat senzatia ca ne aflam pe fundul unei palnii.

Citește și
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Case cu tigla rosie, ca niste mici vilisoare cu porti transilvanene, specifice zonei, pe strazi curatele si asfaltate. Niste blocuri de un cenusiu sinistru, adunate laolalta intr-un fel de mini-cartier, langa o piata mica in centru, posta, farmacii, magazanise obisnuite. Oameni linistiti, fiecare cu treburile lui.

Dupa ce am vizitat cea mai veche biserica de rit ortodox din sud-estul Transilvaniei, purtand hramul Sfantului Nicolae, ne-am hotarat sa mergem la cetate.

Nu ratati sa vizitati: Un drum abrupt, cu trepte din piatra, paraginit, prin padure. Asta ca sa nu o luam pe sosea. Gafaind, ca deh.. n-aveam antrenament, am ajuns cam intr-un sfert de ceas.

Cetatea medievala, construita de taranii rasnoveni ca fortareata si adapost impotriva invaziilor vrajmase, are arhitectura unei case obisnuite taranesti, adaptata, insa, la cerintele unei fortificatii, adica ziduri si turnuri. Am vizitat-o, pentru 10 RONI si nu am ratat, desigur, panorama de 360 de grade din varful cetatii.

Mancare si suveniruri: Cetatea, plina de magazine cu suveniruri, mare parte dintre ele kitch-uri, de la cruciulite si bratari de tot felul, pana la pliante. Ne-au atras atentia borcanelele cu dulceata bio. Costau intre 17 si 19 RONI si aratau delicios. Stateam la un moment dat si ne intrebam daca strainii care viziteaza locul, si erau destui, aveau ce cumpara. Ei bine, da! Puteau s-aleaga produsele artizanale, de la cani si farfurii cu modele traditionale, pana la mileruri si servete cu broderii tesute manual.

Dupa plimbare, am zis ca o pauza e binevenita. Am tras la una dintre terasele de la poalele cetatii si am luat bere cu 4-6 RONI, depinde de preferinte, si niste kurtos colacs la 10 RONI bucata.

Festival de teatru medieval: Dintr-o vacanta cu iz medieval nu putea lipsi, desigur, un Festival de teatru medieval. Lupte cu spada, dansuri, poezie si muzica, toate venind din timpurile de demult. Si am avut norocul de a nu fi simpli spectatori.

Urmand cursuri de teatru amator, pentru modica suma de 5 lei lunar, la Casa de Cultura a Studentilor, am fost chiar noi, domnite si cavaleri in cetatea Rasnovului.

Alte atractii turistice din zona Rasnovului: N-am prea avut timp de trasee. Insa, va pot spune, de exemplu, ca de la cetate, cel mai scurt traseu, per pedes, este pana la Pestera Rasnoavei. Sunt de parcurs vreo 4 km. De la Rasnoava puteti continua si dupa alti 2 kilometri ajungeti pana la Bisericuta Paganilor.

Un drum cu masina va poate duce, de exemplu catre Poiana Brasov, Bran sau Zarnesti.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Citește și...
Stațiunea din România care întrece Mamaia. Românii se bat pe cazări pentru minivacanța de 1 Mai și Paște

Numărul turiştilor care vor petrece minivacanţa de 1 Mai şi Paşte pe litoral ar putea fi mai mic decât anul trecut, unul dintre motive fiind faptul că nu se mai organizează în perioada menţionată festivalul Beach Please, la Costineşti.

Italian, despre un oraș în România: O mică bijuterie. Lăsați ce spun alții, m-am simțit mai în siguranță decât în alte locuri

Un cunoscut bloger italian de călătorii s-a arătat entuziasmat de București, despre care spune că este ”o mică bijuterie”, unde s-a simțit mai în siguranță ”decât în alte locuri mai blazonate”, îndemnând oamenii ”să lase ce spune lumea” și să-l viziteze.

Top cinci destinații care merită vizitate anul acesta. Lista țărilor pe care nu trebuie să le ratezi

Cele mai bune planuri de vacanță se fac primăvara, atunci când majoritatea agențiilor de turism pun la dispoziție pachete la prețuri speciale. Cei pasionați de călătorii pot alege destinații mai puțin populare, pentru a evita aglomerația.

Recomandări
Ședință decisivă a coaliției luni, după explicațiile lui Cîrstoiu. „Eram un om respectat, acum am devenit omul negru”

După ce liderii PSD și PNL i-au cerut să lămurească acuzațiile de incompatibilitate, medicul Cătălin Cîrstoiu, candidatul comun al celor două partide la primăria Capitalei, a anunțat ieri că mandatul său este pe masa coaliției.

Cutremur cu magnitudinea 5, raportat vineri noapte. Unde a fost resimțit

Un cutremur semnificativ cu magnitudinea de 5 a fost raportat vineri noapte, la ora 23:59:32, ora locală a României.

Țara care îi dă afară pe soldații americani pentru a face loc armatei ruse. Ordinul acceptat de Washington

Statele Unite şi-au dat vineri acordul de a-şi retrage din Niger cei 1.000 de soldaţi angajaţi acolo în lupta antijihadistă, au anunţat mai mulţi responsabili americani sub protecţia anonimatului, scrie AFP.