Viorel Panait este preşedintele patronatului din portul Constanţa şi spune ce stă de fapt în spatele acestui refuz: ”Bulgaria nu are interes. Are interes pentru rutele auto. Să o tranziteze, să fie accesibile porturile bulgăreşti Burgas şi Varna.”
Prin urmare, bulgarii au interes ca navele care vin pe mare să oprească în porturile lor şi nu în Constanţa, o situaţie care se întâmplă de ani de zile şi pe care oficialii de la noi n-au fost în stare să o rezolve.
Între timp, pe Dunăre transportul e din ce în ce mai dificil, în unele locuri imposibil.
Portul corabia. În zonă au apărut insule de nisip, iar navele nu mai pătrund aici. Mai multe silozuri stau încărcate cu marfă.
Mariana Caroi, şef siloz: ”Silozurile sunt arhipline. Suntem blocaţi. La ora actuală tot ce este pe malul Dunării...suntem blocaţi. Nu se poate încarca marfă. Producătorii stau cu marfa în câmp.”
Acum câţiva ani APDF a curăţat de nisip intrarea în port.
Ceva mai la vale, într-un birou, un angajat APDF ascultă starea vremii la televizor.
Alex Dima: Ce faceţi?
Viorel Șercău, şef port: Ne uităm şi noi, că aşteptăm să crească apa. Întrebaţi la purtătorul de cuvânt la Giurgiu.
Alex Dima: Ce să întreb la purtătorul de cuvânt la Giurgiu, când Dunărea e aici. Ce faceţi cu Dunărea din faţa dvs.?
Viorel Șercău: E în faţa noastră. Nu suntem noi dumnezei ca să creştem apă.
De la Giurgiu, şeful său vine cu explicaţii.
Dănuț Ofițeru, director adjunct APDF: Valoarea pentru acest dragaj depăşeşte 2-3 sute de mii de euro. Bani pe care nu îi avem în momentul de faţă.
Revoltător este faptul că în timp ce APDF se vaită că nu are bani pentru dragare, în faţa portului Corabia o dragă stătea degeaba.
Chiar dacă stă degeaba, draga nu poate lucra în port pentru că este contractată de AFDJ Galaţi pentru întreţinerea senalului navigabil în sectorul administrat de români, unde deocamdată nu sunt probleme.
Iar AFDJ nu colaborează cu APDF pentru a nu se călca pe bătături.