„E mai scump decât ne așteptam”. Impresia unor turiste din Italia după ce au cumpărat un sejur de 8 zile în România

×
Codul embed a fost copiat

După binecunoscuta frunză și alte campanii eşuate de promovare a României, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a lansat în dezbatere publică o strategie națională.

Din document lipseşte însă tocmai cea mai importantă parte- cum să facem să devenim o destinaţie atractivă şi pentru străini.

Un tânăr din Italia a venit în Bucureşti după ce a văzut mai multe postări ale unor americani pe reţele de socializare. Bugetul lui este de 2.000 de lei pentru 3 zile, adică doar pentru mâncare şi suveniruri.

Alessandro - turist din Italia: „Îmi place aici la voi...Cred că voi aveţi oportunitățile, aveţi oamenii, dar nu ştiţi de unde să începeți. Începem cu asta, cu asta? Și noi avem aceeaşi problemă în Italia. Avem atât de multe, dar nu ştim cum să le spunem oamenilor despre ele”.

Ne lipseşte în primul rând promovarea. De exemplu, nu există nicio pagină oficială administrată de autorități pentru turiştii care vor să viziteze România, unde să fie menționate locurile care ar trebui vizitate. Turiştii străini află aceste lucruri de la influenceri sau de la bloggeri.

Citește și
maramures
Crăciun în Maramureș: Colinde, tradiții și magia sărbătorilor pentru turiști. „E frumos”

Sarah - turistă din Canada: „Am aflat despre România de pe Tik-Tok, de la influenceri, care ne arată oraşele subestimate în care oamenii ar trebui să meargă, nu neapărat doar oraşele populare ca Paris, de exemplu”.

Tot în centrul vechi găsim un grup de italieni veniţi într-un circuit în România, prin intermediul unei agenţii de turism. 1.800 de euro de persoană a fost sejurul de 8 zile cu avion, cazare, ghid, şi câteva mese.

Turistă din Italia: ”E o ţară frumoasă cu multă natură, e mai scump decât ne aşteptam, am găsit aceleaşi preţuri ca în Italia”.

Din păcate, strategia naţională nu are nici un plan coerent şi niciun concept.

Răzvan Cerceja - preşedintele unei asociaţii pentru dezvoltarea turismului: „Tocmai asta avem şi noi ca mare necunoascută. N-am înţeles exact cu subiect și predicat, ce trebuie să facem de mâine. Noi nu ştim ce vrem. De exemplu, la târgurile de turism la care e prezentă România, mergem cu România, mergem cu Transilvania? Ce se cere în afară? Un pic de studiu făcut pe povestea asta și am fi poate mult mai funcționali. Hai să vedem ce fac alții, ce îşi doresc turiştii și să venim cu produse pentru ei.”

Ion Antal administrează pe cont propriu mai multe pagini, pe rețelele de socializare, prin care promovează Bucureștiul.

Ion Antal - Administratorul paginii Bucharest: „Trebuie să luăm exemplul altor țări. În alte țări cei de acolo îşi promovează lucrurile frumoase. Ministerul Turismului, cât şi administrațiile locale și centrale, ar trebui să facă ceva în acest sens”.

Potrivit datelor INS, în primele cinci luni ale anului, România a fost vizitată de aproape 730.400 de turişti străini, în creştere cu peste 46% faţă de perioada similară din 2022. Cei mai mulţi turiști străini provin din Italia, Germania, Israel şi Statele Unite ale Americii, iar durata medie a sejurului este de 2,2 zile. Cele mai vizitate oraşe au fost Bucureşti, Braşov și Cluj.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Crăciun în Maramureș: Colinde, tradiții și magia sărbătorilor pentru turiști. „E frumos”
Crăciun în Maramureș: Colinde, tradiții și magia sărbătorilor pentru turiști. „E frumos”

Zi de poveste în Maramureșul istoric cu sate și biserici frumoase. Turiștii au petrecut la mesele pline, iar unii au fost și la slujba de Crăciun.

Crăciunul la munte. Care este cea mai ieftină distracție de pe pârtii. „Vremea este foarte bună. Zăpadă este din plin”
Crăciunul la munte. Care este cea mai ieftină distracție de pe pârtii. „Vremea este foarte bună. Zăpadă este din plin”

La munte, prima zi de Crăciun a început la schi ori la săniuș. A nins ore bune, iar familiile și prietenii au vrut să stea cât mai mult afară la zăpadă.

Sărbători de neuitat în Bucovina. Distracție la munte, colinde și bucate tradiționale
Sărbători de neuitat în Bucovina. Distracție la munte, colinde și bucate tradiționale

Turiștii care au ajuns în Bucovina au dansat în mijlocul naturii și s-au plimbat cu snowmobilul printre brazii îngreunați de zăpadă.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”
Moșul a adus „dovada” greșită. Boarding Pass: Facturile arătate de Marcel Ciolacu, emise după zborurile „problematice”

Boarding Pass, site specializat în ştiri din aviaţie, continuă verificările vizând facturile prezentate de prim-ministrul Marcel Ciolacu ca dovadă a faptului că și-a achitat personal călătoriile cu avioane private în 2022.