„E mai scump decât ne așteptam”. Impresia unor turiste din Italia după ce au cumpărat un sejur de 8 zile în România
După binecunoscuta frunză și alte campanii eşuate de promovare a României, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a lansat în dezbatere publică o strategie națională.
Din document lipseşte însă tocmai cea mai importantă parte- cum să facem să devenim o destinaţie atractivă şi pentru străini.
Un tânăr din Italia a venit în Bucureşti după ce a văzut mai multe postări ale unor americani pe reţele de socializare. Bugetul lui este de 2.000 de lei pentru 3 zile, adică doar pentru mâncare şi suveniruri.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Alessandro - turist din Italia: „Îmi place aici la voi...Cred că voi aveţi oportunitățile, aveţi oamenii, dar nu ştiţi de unde să începeți. Începem cu asta, cu asta? Și noi avem aceeaşi problemă în Italia. Avem atât de multe, dar nu ştim cum să le spunem oamenilor despre ele”.
Ne lipseşte în primul rând promovarea. De exemplu, nu există nicio pagină oficială administrată de autorități pentru turiştii care vor să viziteze România, unde să fie menționate locurile care ar trebui vizitate. Turiştii străini află aceste lucruri de la influenceri sau de la bloggeri.
Sarah - turistă din Canada: „Am aflat despre România de pe Tik-Tok, de la influenceri, care ne arată oraşele subestimate în care oamenii ar trebui să meargă, nu neapărat doar oraşele populare ca Paris, de exemplu”.
Tot în centrul vechi găsim un grup de italieni veniţi într-un circuit în România, prin intermediul unei agenţii de turism. 1.800 de euro de persoană a fost sejurul de 8 zile cu avion, cazare, ghid, şi câteva mese.
Turistă din Italia: ”E o ţară frumoasă cu multă natură, e mai scump decât ne aşteptam, am găsit aceleaşi preţuri ca în Italia”.
Din păcate, strategia naţională nu are nici un plan coerent şi niciun concept.
Răzvan Cerceja - preşedintele unei asociaţii pentru dezvoltarea turismului: „Tocmai asta avem şi noi ca mare necunoascută. N-am înţeles exact cu subiect și predicat, ce trebuie să facem de mâine. Noi nu ştim ce vrem. De exemplu, la târgurile de turism la care e prezentă România, mergem cu România, mergem cu Transilvania? Ce se cere în afară? Un pic de studiu făcut pe povestea asta și am fi poate mult mai funcționali. Hai să vedem ce fac alții, ce îşi doresc turiştii și să venim cu produse pentru ei.”
Ion Antal administrează pe cont propriu mai multe pagini, pe rețelele de socializare, prin care promovează Bucureștiul.
Ion Antal - Administratorul paginii Bucharest: „Trebuie să luăm exemplul altor țări. În alte țări cei de acolo îşi promovează lucrurile frumoase. Ministerul Turismului, cât şi administrațiile locale și centrale, ar trebui să facă ceva în acest sens”.
Potrivit datelor INS, în primele cinci luni ale anului, România a fost vizitată de aproape 730.400 de turişti străini, în creştere cu peste 46% faţă de perioada similară din 2022. Cei mai mulţi turiști străini provin din Italia, Germania, Israel şi Statele Unite ale Americii, iar durata medie a sejurului este de 2,2 zile. Cele mai vizitate oraşe au fost Bucureşti, Braşov și Cluj.